Vasara, ruduo, žiema ar pavasaris – nepriklausomai nuo metų laiko mes kelyje, o saugumas bei komfortas visada nulemia mūsų kelionės sėkmę. Sunku patikėti, kad yra lengvas būdas padėti sau kelyje, tačiau geriau paieškojus jį atrasti visai nesunku.
Jums tereikia važiuojant lygiame ir tiesiame kelyje, laikantis visų saugos reikalavimų, truputį atitraukti rankas nuo vairo, leidžiant automobiliui judėti pačiam. Pajuskite, ar automobilis važiuoja tiesia trajektorija, ar išvažiuoja į priešingą kelio juostą ar šalikelę.
Jei jus neša į šoną, tai greičiausiai bus automobilio ašių įstrižumo ir ant kelio neteisingai stovinčių ratų padėties pasekmė. Taip atsiranda nepageidaujamas padangų pjovimo ar “susibangavimo” efektas. Jis sukelia didesnę ratų trintį į kelio paviršių, dėl to žymiai greičiau dyla padangos, padidėja kuro sąnaudos.
Tokia važiuoklės padėtis neigiamai veikia ir mašinos amortizatorius, tvirtinimo detales. Vairuotojas sėdi įsitempęs, jam greitai paskausta kaklą ir pečius. Be to, kuo labiau išsibalansavę ratai, tuo sunkiau automobilį valdyti.
Tačiau neskubėkite džiaugtis, jei jūsų automobilis važiuoja tiesiai. Papildomai atkreipkite dėmesį į savo ratus. Jei rasite vietomis išdilusį protektorių ar nudilusį vieną padangos šoną, greičiausiai tai bus atsitikę dėl išsireguliavusios jūsų automobilio ratų geometrijos.
Šių nuostolių nepatiria tie vairuotojai, kurie laiku susireguliuoja automobilių ratų geometriją ir važiuodami lengvai valdomu automobiliu džiaugiasi saugumo ir malonios kelionės pojūčiu.
Ratų geometriją taip pat būtina patikrinti po avarijos, staigaus užvažiavimo ant aukšto šaligatvio bortelio, pakeitus kai kurias tam tikrų automobilių modelių pakabos ar vairo mechanizmo detales
Iš pirmo žvilgsnio paslaugos kaina atrodytų kiek didoka, tačiau, specialistų teigimu, laiku ir tinkamai atlikta ratų geometrija leidžia sutaupyti apie 10 procentų išleidžiamų pinigų degalams ir pailgina padangų ilgaamžiškumą. Juolab jog šis gedimas savaime nepranyks – jį vis tiek reikės pašalinti.
Prieš tikrinant ir sureguliuojant automobilio ratų geometriją būtina pamatuoti, ar pakankamai pripūstos padangos. Ant padangų neturi būti jokių pūslių, gumbų, labai svarbu įsitikinti, kad yra sutvarkyta automobilio važiuoklė, nes net ir menkas laisvumas neleis kokybiškai ir tiksliai sureguliuoti ratų geometrijos.
Nepašalinus minėtų defektų, efektas bus trumpalaikis arba gali nepavykti sureguliuoti ratų. Taigi tam tik sugaištumėte tik laiką ir lyg į balą išmestumėte pinigus.