- STABDŽIŲ SKYSČIO TRŪKUMAS IR BLOGA JO KOKYBĖ!
Stabdžių sistema dėl mechaninio ir aplinkos poveikio, gali pasidaryti nesandari. Ypač pažeidžiamos yra guminės stabdžių sistemos dalys. Laiku nepastebėjus, kad išsiplėtimo bakelyje trūksta stabdžio skysčio, sistemoje kaupiasi oras. Nepašalinus oro iš sistemos ir nepripildžius stabdžių skysčio iki reikiamo lygio, spaudžiant stabdžių pedalą, hidraulinėje stabdžių pavaroje suslegiamas tik oras, todėl stabdžiai gali blogai arba iš viso neveikti. Jei neveikia pagrindinis stabdys, toliau važiuoti draudžiama. Populiariausi stabdžių skysčiai, esantys stabdžių sistemoje: DOT-3, DOT- 4, DOT- 5, po 2-iejų eksploatacijos metų praranda savo kokybę, nes absorbuoja drėgmę, vandens kiekis skystyje pasiekia kritinę ribą. Prisigėrusio vandens stabdžių skysčio užvirimo temperatūra smarkiai sumažėja, todėl nuo stabdymo metu išsiskiriančios šilumos stabdžių magistralėse gali užvirti skystis. Tai savo ruožtu mažina stabdžių efektyvumą, ilgina stabdymo kelią. Taip pat, dėl skysčio absorbuotos drėgmės sistemoje, stabdžių cilindro talpykloje kaupiasi vanduo ir rūdys. Su laiku pradeda rūdyti ir praranda sandarumą, metalinės stabdžių sistemos dalys. Taip atsitikus, stabdžiai tampa neveiksmingi.
- LAIKU NEPAKEISTOS STABDŽIŲ TRINKELĖS!
Esant normaliom važiavimo sąlygom stabdžių trinkelių komplekto pakanka 30000 km. O vėliau, jų nekeičiant stabdydami išgirsime metalo džergžimą. Tai reiškia, kad stabdant, sudilusių trinkelių pagrindai raižo stabdžių diskų darbinį paviršių. Todėl net pakeitus trinkeles naujomis, stabdymo efektyvumas bus mažesnis.
- DAŽNAS STAIGUS STABDYMAS!
Stabdžių diskai turi savybę deformuotis nuo staigaus darbinės temperatūros pasikeitimo. Intensyviai stabdant diskai kaista, o įvažiavus į balą yra per greitai aušinami, dėl to persikreipia. Jiems persikreipus, stabdant koja jaučiama stipri stabdžių pedalo ir vairo vibracija. Stabdymas tampa neefektyvus.
- RETAI NAUDOJAMAS RANKINIS STABDIS!
Retai naudojant rankinį stabdį, pradeda rūdyt ir įstringa rankinio stabdžio lynas. Jis neleidžia trinkelėms normaliai funkcionuoti, atleidus stabdį grįžti į pirminę padėtį. Dėl rūdžių stringa stabdžių trinkelės ir jų atramos “suportai“ ir juose esantys darbiniai cilindrai. Dėl to dažniausiai pasitaikantis stabdžių sistemos gedimas- užstrigę galiniai stabdžiai, neleidžiantis laisvai suktis ratams, todėl automobilis sunkiau važiuoja ir naudoja daugiau degalų žiemą. Taip pat galimas savaiminis ratų užsiblokavimas, dėl ko mašiną gali sumėtyti, užnešti į priešingą eismo juostą, arba griovį.
IŠVADA
Laiku servise patikrinus stabdžių skysčio efektyvumą ir stabdžių sistemą specialiu stabdžių tikrinimo stendu, pašalinus defektus, Jūs išvengsite papildomų rūpesčių dėl stabdžių gedimo. Patikimai veikiantys stabdžiai – užtikrintas Jūsų ir aplinkinių saugumas!