Visiems vairuotojams, mylintiems savo automobilius, žinoma, kad kompiuterinė diagnostika – patikimiausias, nors ir brangokas būdas nustatyti, kas atsitiko geriausio keturračio draugo varikliui. Tačiau taikliai atspėti, kas nutiko varikliui, galima ir nesiremiant diagnostika, o tik stebint išorinius variklio pokyčius. Jei automobilio alkūninis velenas nesisuka nei varžtu, nei starteriu, nustatyti gedimus daug sunkiau ir vienas iš nedaugelio vairuotojams likusių pasirinkimų tokioje situacijoje – kompiuterinė diagnostika. Tokiu atveju labai svarbu nustatyti, su kuria variklio dalimi susijęs gedimas. Tačiau šįkart kalba eina tik apie gedimus, kai automobilio velenas prasisuka ir tik apie benzinu varomus automobilius.
Dažniausiai benzinu varomo variklio užvesti nepavyksta dėl užvedimo sistemos sutrikimų ar maitinimo trukdžių. Gali būti, jog kalta žema kompresija cilindruose – reikėtų juose pamatuoti spaudimą bei įpilti šiek tiek alyvos. Jei alkūninis velenas sukasi itin greitai, greičiausiai nutrūko krumpliuotasis diržas. Tokiu atveju teks jį pakeisti, o gali netgi tekti keisti vožtuvus. Ar tai tikrai būtina, tiksliau galima įsitikinti servisuose, kur atliekama kompiuterinė diagnostika.
Trečiasis išorinis signalas – girdimi pliaukštelėjimai duslintuve. Tokius garsus dažniausiai sukelia per laisvas dantytasis variklio diržas. Tada būtina patikrinti kuro paskirstymo fazes bei kompresiją. Kompiuterinė diagnostika padės sužinoti, ar gedimas pakankamai rimtas, kad reikėtų keisti vožtuvus – panašiai kaip ir nutrūkus krumpliuotajam diržui.
Visgi, jei nesate tikri dėl savo mechaniko sugebėjimų, ar tiesiog nenorite papildomai rizikuoti, patartina kreiptis į autoservisus, kur atliekama kompiuterinė diagnostika.