„BMW Group“ atvėrė naują koncerno istorijos puslapį antradienį oficialiai pristatydama pirmojo kompanijos vien elektra varomo „Gran Coupe“ modelio koncepciją. „BMW Concept i4“ automobilis leidžia iš arčiau pažvelgti į jau kitąmet rinkose debiutuosiantį elektromobilį „BMW i4“.
„Šiuo modeliu kompanija atskleidžia visiškai naują dinamiško ir solidaus „premium“ segmento atstovo koncepciją, tradicinį BMW dizainą derinant su funkcionalumu, elegancija ir nulinėmis emisijomis. Tai itin svarbus žingsnis gamintojo istorijoje“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Pasižymės neeilinėmis charakteristikomis
Koncepciniame „BMW Concept i4“ įdiegta penktosios kartos „BMW eDrive“ elektrinės pavaros technologija, kuri debiutuos šiemet pasirodysiančiame visureigyje „BMW iX3“, taip pat ir kitąmet debiutuosiančiuose serijinės gamybos „BMW i4“ bei „BMW iNEXT“.
Kompanijos inžinieriai iš pagrindų atnaujino elektros variklį, galios elektroniką, įkrovimo bloką ir aukštos įtampos akumuliatorius. Jau serijiniam „BMW i4“ modeliui sukurta akumuliatorių bloko versija dėl ypač plonos konstrukcijos ir optimizuoto energijos tankio sveria tik maždaug 550 kilogramų, jo energijos kiekis siekia 80 kWh.
Dėl to automobilis pasižymi neeilinėmis charakteristikomis: maksimali jo galia siekia 390 kw/530 AG, o viena įkrova nuvažiuojamas atstumas – iki 600 km pagal WLTP (Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūros) standartą.
Nuo 0 iki 100 km/val. greičio „BMW Concept i4“ įsibėgėja vos per 4 sekundes, o maksimalus greitis siekia 200 km/val.
Eksterjerui – ypatingas dėmesys
„Gran Coupe“ modelio proporcijos atrišo gamintojams rankas sukurti autentišką ir šiuolaikišką automobilio išvaizdą. Ilga važiuoklės bazė, greitai žemėjanti stogo linija automobilio gale ir trumpi išsikišimai už ratų ašių leido suformuoti elegancija ir dinamiškumu pasižymintį profilį. Ketverios „BMW Concept i4“ durelės siūlo ir aukštą kasdienio naudojimo praktiškumo lygį bei patogesnį saloną.
„BMW Concept i4“ dizainas leidžia atskleisti automobilio išraiškingumą. Jame taip pat galima išvysti keletą išorės ir interjero elementų, kurie bus naudojami tiek „BMW i4“, tiek ir kituose elektra varomuose modeliuose“, – pristatymo metu pažymėjo „BMW Design“ vadovas Domagojus Dukecas.
Tai – mėlyni elementai automobilio priekyje, šonuose ir gale, nurodantys automobilio priklausymą BMW elektromobilių gamai. Daugybė kėbulo aerodinaminių priemonių taip pat leidžia padidinti automobilio nuvažiuojamą atstumą.
Daug kam į akis kris didelės radiatoriaus grotelės, būdingos BMW automobiliams, tačiau nereikalingos elektrinėms transporto priemonėms, kuriose nėra aušinamo vidaus degimo variklio. Tačiau „BMW Concept i4“ grotelės visų pirma naudojamos kaip išmanus automobilio skydas: jose sumontuoti įvairūs jutikliai, leidžiantys elektroninėms sistemoms rinkti ir analizuoti aplinkos informaciją.
Galinė „BMW Concept i4“ dalis nedaug pakilusi nuo kelio ir formuoja silueto sportišką poziciją, kurią dar labiau pastiprina oro aptakas bei difuzoriaus elementai, sustiprinantys aerodinaminį efektyvumą.
Kita išskirtinė automobilio sritis yra ratlankiai. Jie buvo sukurti išskirtinai „BMW Concept i4“, akcentuojant aerodinamišką dizainą ir mažą svorį: lygus ir todėl aerodinamiškai optimizuotas ratlankio paviršius kontrastuoja su ypač mažo svorio, tačiau labai tvirtais stipinais.
Kartu su „BMW Concept i4“ premjera BMW pirmą kartą pristatė ir naują prekės ženklo dizainą. Naujasis dvimatis, skaidraus dizaino logotipas atspindi sklandžią integraciją ir bus montuojamas ant visų kompanijos elektrinių modelių.
Inovacijas derino su minimalizmu
„BMW Concept i4“ salone – inovatyvumo ir minimalizmo derinys. Didžiausias dėmesys interjere skiriamas vairuotojui, į kurį orientuoti pagrindiniai valdymo prietaisai. Informacijos ir valdymo ekranai susilieja į vientisą neatsispindintį paviršių, pasuktą vairuotojo link. Toks pozicionavimas optimizuoja informacijos pateikimą ir paverčia intuityvesniu ekrano jutiklinį valdymą.
Beveik visos valdymo funkcijos buvo integruotos į ekraną, sumažinant fizinių valdiklių skaičių iki minimumo. Laikantis minimalistinio dizaino minties, oro ventiliacijos angos nepastebimai integruotos į bendrus paviršius, o tokie elementai, kaip „iDrive“ valdiklis ir sėdynių atminties mygtukai duryse dekoruoti krištolu. Sėdynių audinio derinys sudarytas iš mikropluošto ir natūralios odos, raugintos naudojant alyvuogių lapus. Bendras rezultatas – aiškiai struktūruotas, šviesus ir erdvus salonas, sukuriantis elektromobiliams būdingą ramybę.
Koncepciniame modelyje praskleidžiamas šydas nuo 2021-ais metais pasirodysiančios naujos kartos valdymo sistemos. Vairuotojas gali rinktis ne valdymo parinktis, tačiau iš trijų skirtingų patyrimo režimų – „Core“, „Sport“, „Efficient“, apimančių nuo elektrinės pavaros iki interjero apipavidalinimo ar valdymo ekranų sukuriamų patirčių.
„Core“ režimas vairuotojui demonstruoja dabartinės valdymo sistemos naują interpretaciją, „Sport“ leidžia koncentruotis į pagrindinius parodymus ir užtikrina dinamišką svarbiausios vairavimo informacijos pateikimą, o „Efficient“ suteikia galimybę vairuotojui pažvelgti giliau į informaciją, kurią automobilis aptinka jutikliais.
Gamins Miunchene
Serijinė naujojo „BMW i4“ gamyba kitąmet prasidės pagrindinėje „BMW Group“ gamykloje Miunchene. Tai reiškia, kad ateityje automobiliai su vidaus degimo varikliais, iš tinklo įkraunami hibridai ir visos elektrinės transporto priemonės bus gaminamos toje pačioje surinkimo linijoje.
„BMW i4“ gamybos linijos integravimas – nemenkas iššūkis, nes nuolat veikiančioje gamykloje per šešias savaites reikės dalį įrangos pašalinti, o dalį sumontuoti naujos. Bendrovė tam į Miuncheno gamyklą investuoja apie 200 mln. eurų.