• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Naudoti automobiliai
Asociatyvi nuotrauka / Freepik.com

Seime svarstomas projektas padidinti leistiną atsiskaitymo grynaisiais pinigais sumą nuo 5 tūkst. iki 10 ar net 15 tūkst. eurų, kelia abejonių dėl šešėlinės ekonomikos skatinimo. Nors iniciatyvos autoriai tikina siekiantys padidinti sandorių lankstumą, ekspertai įspėja: toks pokytis gali būti ypač pavojingas sektoriuose, kur šešėlis vis dar gyvas – pavyzdžiui, naudotų automobilių prekyboje.

Nuo 2022 m. lapkričio Lietuvoje galioja įstatymas, pagal kurį atsiskaityti grynaisiais pinigais leidžiama tik tuo atveju, jei suma neviršija 5 tūkst. eurų. Jei dėl techninių kliūčių neįmanoma atsiskaityti bankiniu pavedimu, apie 5 tūkst. eurų ribą viršijusį sandorį grynaisiais privaloma pranešti Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI). 

„Seime svarstomas siūlymas – akivaizdus žingsnis atgal. Automobilių prekybos sektoriuje šešėlinė ekonomika vis dar išlieka rimta problema, o didesnis atsiskaitymų limitas sudarytų dar palankesnes sąlygas slėpti tikrąsias sandorių sumas. Vietoje to reikėtų stiprinti kontrolės priemones“, – įsitikinęs naudotų automobilių pardavimo bendrovės „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.

Pasak P. Valiukėno, kadangi bendrovė priklauso Baltijos šalyse ir Lenkijoje veikiančiai „Longo Group“, ji turi galimybę stebėti, kaip skaidrumo principai taikomi skirtingose rinkose. Kai kur šios praktikos jau seniai tapo ne formalumu, o savaime suprantamu verslo standartu.

Šešėlis iškraipo rinką

Eksperto teigimu, grynųjų pinigų srautai yra sunkiai kontroliuojami, o tai reiškia blogesnes sąlygas tiek mokesčių surinkimui, tiek sąžiningai konkurencijai. Neatsitiktinai būtent naudotų automobilių prekybos srityje VMI fiksuoja per 90 proc. visų pranešimų dėl viršytos grynųjų pinigų ribos.

„Sąžiningai veikiančios įmonės atsiduria nelygioje padėtyje prieš tuos, kurie dalį veiklos vykdo neapskaitytai – šešėlyje. Ši iniciatyva siųstų rinkai klaidingą signalą – ne skatintų skaidrumą, o priešingai, legalizuotų senus, rizikingus įpročius“, – aiškina jis.

Jo nuomone, vietoje limitų didinimo reikėtų stiprinti atsiskaitymų kontrolę, skatinti elektroninius mokėjimus ir didinti visuomenės informuotumą apie galimas pasekmes.

Grynųjų naudojimas mažėja

Europos Centrinio Banko (ECB) duomenis, Lietuvos gyventojų mokėjimo įpročiai keičiasi. 2024 m. pirmąjį pusmetį net 78 proc. visų negrynųjų atsiskaitymų Lietuvoje buvo atlikti kortelėmis, iš jų daugiau kaip trys ketvirtadaliai – bekontakčiu būdu. Tuo pat metu grynųjų naudojimas toliau mažėja: prekybos vietose jų dalis sumažėjo nuo 75 proc. 2016 m. iki maždaug 57 proc. šiandien. Be to, 94 proc. gyventojų naudojasi internetine bankininkyste, o apie 70 proc. – mobiliosiomis mokėjimo programėlėmis.

„Šie skaičiai tik patvirtina tai, ką mes jau seniai matome praktikoje – atsiskaitymo įpročiai keičiasi, o skaidrūs, bankiniai mokėjimai tampa norma. Todėl siūlymas didinti grynųjų limitą ne tik kelia papildomas rizikas, bet ir prieštarauja realioms vartotojų elgsenos tendencijoms“, – sako P. Valiukėnas.

Atsisakyti grynųjų – išvengti rizikų

Nors siūlymo autoriai teigia, kad daliai vartotojų grynieji vis dar patogesni, P. Valiukėnas sako, jog realybė rodo priešingai – žmonės greitai prisitaiko prie skaidresnių atsiskaitymo būdų.

„Mes dar prieš kelerius metus priėmėme sprendimą visiškai atsisakyti grynųjų pinigų. Nors kartais klientai atvyksta jų turėdami, visi be išimties randa sprendimą – įneša pinigus į banką ar atlieka pavedimą, net ir per Lietuvos paštą. Problemų nekyla, jei lėšos – legalios“, – pabrėžia jis.

Klientai, anot jo, dažniausiai atsiskaito bankiniu pavedimu arba renkasi pirkimą išsimokėtinai. Tai ne tik patogu, bet ir padeda išvengti bet kokių rizikų, susijusių su neaiškios kilmės pinigais.

Žingsnis priešinga kryptimi

Pasak „Longo LT“ vadovo, skaidrumas turi būti ne tik deklaruojama vertybė, bet ir realiai veikianti praktika – ypač tokiame jautriame sektoriuje kaip naudotų automobilių prekyba.

„Įmonės, kurios nori dirbti legaliai, neturi jokių priežasčių naudoti grynųjų pinigų. Jei žmogus gauna pajamas oficialiai – kur čia kliūtis pavedimui? Vienintelis atvejis, kai pavedimas tampa problema, – kai pinigų kilmė yra neoficiali. Sunerimti teks tiems, kurių lėšos nebuvo deklaruotos“, – akcentuoja P. Valiukėnas.

Jo vertinimu, siūlymas didinti atsiskaitymų limitą prieštarauja tiek valstybės strategijai mažinti šešėlį, tiek pačios rinkos raidos logikai. 

„Tai būtų žingsnis atgal, silpninantis sąžiningą konkurenciją ir vartotojų pasitikėjimą“, – apibendrina ekspertas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

NAUJIENOS

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

PATARIMAI

Diagnostika padeda užbėgti automobilių ligoms už akių

Plauname automobilį

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

Patarimai atsakingam vairuotojui: kada reikia susirūpinti padangų amžiumi?

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Automobilinis šaldytuvas

Stogo skersiniai

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

STRAIPSNIAI

Degalai brangsta. Kaip sutaupyti?

„Goodyear“ patarimai: kaip pasiruošti žiemos sezonui

Garsiakalbio parametrų matavimas

Saugi kelionė žiemą

Pavojingi inercijos padariniai

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.