Nors orai už lango to nesufleruoja, tačiau laiko iki pavasario lieka vis mažiau. Jam nenumaldomai artėjant, vis daugiau žmonių, norinčių aktyviai praleisti laisvalaikį, užsiima dviračio paieškomis. Įprastai žiemą nauji dviračiai kainuoja pigiau, nes prasideda sezoniniai išpardavimai. Vis dėlto, pasirinkimas pirkti naudotą dviratį yra gana dažnas. Nesunku suprasti kodėl: dviračiai, parduodami įvairiose skelbimų svetainėse ir socialinių tinklų grupėse, vilioja itin žema kaina ir, iš pažiūros, nebloga būkle. Deja, didelė dalis svarbios informacijos neretai būna nuslepiama ir tuomet pirkėjui tenka sukti galvą, ką daryti toliau.
Vieno šeimininko, maža rida…
Šių iki skausmo pažįstamų frazių, kurių sąmoningi pardavėjai ir pirkėjai vengia, atitikmenis galima atrasti ir dviračių skelbimuose. Skelbimuose pardavinėjami beveik nauji dviračiai už viso labo dalelę tikrosios jų kainos išties gundo, tačiau dažnai tikrosios pardavimo priežastys paprasčiausiai nutylimos arba pirkėjai jų žinoti tiesiog nenori.
Po maža kaina slypi didelė klasta
Mąstykime logiškai: kodėl pardavėjas norėtų parduoti idealios būklės dviratį pigiai? Jeigu dviračio kaina yra gerokai mažesnė, nei turėtų būti atsižvelgiant į jo būklę ir komponentus, galimas tik vienas iš dviejų variantų: jis buvo vogtas ir, tikėtina, perparduotas arba jo techninė būklė nėra tokia gera, kaip teigia pardavėjas.
Pirmuoju atveju patikrinti, ar pardavėjas sako tiesą, galima paprastai – tereikia paprašyti pateikti įsigijimo dokumentą. Nauji dviračiai visuomet parduodami su pirkimą liudijančiu dokumentu ir techniniu pasu. Jei pardavėjas nė vieno iš jų neturi, didelė tikimybė, kad dviratis buvo gautas nelegaliu būdu. Be to, dviračio registrų centre galima patikrinti rėmo numerį – tai turėtų išsklaidyti likusias abejones.
Pardavėjui turint tvarkingus dviračio įsigijimo dokumentus, vertėtų pasiteirauti, dėl kokios priežasties jis parduodamas. Galbūt jam tiesiog greitai reikia pinigų, o galbūt tokį sprendimą nulėmė gauta trauma? Beje, dažniausiai stengiamasi nuslėpti laukiantį brangų remontą.
Net žvitri akis mato ne viską
Įsitikinus, kad dviratis nevogtas, vertėtų pereiti prie jo techninės būklės vertinimo. Nauji dviračiai šio pastabumo testo, žinoma, nereikalauja. Deja, vizualiai nustatyti tikrą naudotų dviračių techninę būklę kartais gali būti sudėtinga net patyrusiam velomanui.
Pavyzdžiui, tikslų galinio žvaigždžių bloko nusidėvėjimą galima sužinoti uždėjus naują grandinę, nes su pasidėvėjusia grandine pavarų perjungimas dar gali būti pakankamai sklandus. Guolių ir amortizatorių būklė, jeigu dar nėra akivaizdaus klibėjimo ar strigimo, taip pat gali suklaidinti. Mėgstama nepateikti informacijos apie smulkesnių detalių – stabdžių kaladėlių, šarvų, pedalų – kokybę. Jei reikės keisti keletą tokių dalių, suma gali susidaryti apvalesnė, nei norėtumėte.
Blogiausia situacija yra perkant naudotą dviratį su anglies pluošto rėmu ar komponentais, nes vizualiai jų struktūrinių pažeidimų pamatyti praktiškai neįmanoma. Dėl šios priežasties nauji dviračiai turi ilgametę ar net neterminuotą garantiją rėmui. Struktūriniai anglies pluošto gaminių pažeidimai gali baigtis labai skaudžiai, o geriausiu atveju – atsieiti dideliais remonto kaštais.
Ramus miegas naktį
Įsigiję naują dviratį būsite visiškai tikri dėl jo techninės būklės ir kilmės. Net jeigu atsirastų tam tikrų problemų, jos būtų išspręstos pasinaudojant gamintojo suteikta garantija. Be to, pirkdami naują dviratį galite gauti nuolaidų ar specialių pasiūlymų aprangai, aksesuarams. Geras pardavėjas įsipareigoja rūpintis savo klientais ir jų turimais dviračiais ne tik garantinio periodo metu.
Dviratis, parduodamas su dokumentais, geriau išlaiko savo vertę, tad nauji dviračiai, nors ir kainuoja brangiau, ilgainiui tampa racionalia investicija. Vienintelis jų oponentų argumentas – mažesnė kaina – gali būti visiškai sugriautas: nematomi dėvėtų dviračių defektai gali kainuoti nemažai ir galutine įsigijimo suma beveik susilyginti su nauju dviračiu. Trūkumai pasimato gana greitai, o išsiaiškinus remonto kainą atsiduriama aklavietėje – taisyti brangu, o parduoti tokios būklės dviratį kam nors kitam nelengva. Taigi, liekama arba su nemažu nuostoliu, arba su eksploatacijai netinkamu dviračiu.
Visokeriopa priežiūra
Naudoto dviračio pardavėjui gali visiškai nerūpėti, kad transporto priemonė yra Jums netinkančio dydžio ar kad jos geometrija neužtikrins patogumo. Parduotuvių, kuriose pardavinėjami nauji dviračiai, konsultantai visuomet padeda pasirinkti tinkamą rėmo dydį, sureguliuoti sėdynės aukštį, vairo padėtį ir kitus aspektus, užtikrinančius, kad ant dviračio jausitės puikiai. Taip pat gausite naudingų patarimų, susijusių su kasdiene dviračio priežiūra, važiavimo technikos subtilybėmis.
Pirkti dėvėtą dviratį – išties rizikinga, nes negalite būti tikri, kad įsigysite tikrai kokybišką ir tvarkingai veikiantį dviratį. Važiuoti tokiu dviračiu gali būti brangu ir netgi pavojinga. Naujas dviratis veiks taip, kaip turėtų ir suteiks daugiau pasitikėjimo savo jėgomis, o tai pradedančiajam dviratininkui gali būti ypatingai svarbu.