• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Elektrinis mikroautobusas

Laimėjusi Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) skelbtą konkursą dėl autobusų parko atnaujinimo Šiaulių ir Panevėžio rajonų savivaldybėse, UAB „Transrevis“ šiuo metu eksploatuojamus dyzeliniu kuru varomus mikroautobusus keis naujais elektriniais. Projekto vertė – 14,5 mln. eurų, iš šios sumos beveik 70 proc. sudarys investicija iš Europos Sąjungos (ES) fondų, likusi dalis bus finansuojama „Urbo“ banko suteikto kredito lėšomis. 

Modernizuos susisiekimą dviejuose rajonuose

Pateikusi projektą 53 dyzelinius mikroautobusus pakeisti elektriniais, įmonė „Transrevis“ laimėjo CPVA konkursą ir lapkričio pradžioje gavo agentūros patvirtinimą dėl beveik 9,9 mln. eurų ES fondų finansavimo – su sąlyga, kad likusią mažiausiai 30 proc. projekto dalį finansuos pati bendrovė. 

„Kadangi investicijos į transporto parko atnaujinimą atsiperka tik ilgalaikiu periodu, įmonei buvo svarbu surasti stabilų ir patikimą finansinį partnerį. „Urbo“ banko suteikta 5,3 mln. eurų paskola leis įgyvendinti šį projektą, kuris taps esminiu postūmiu modernizuojant viešojo susisiekimo paslaugas Panevėžio bei Šiaulių rajonuose“, – pasakoja „Transrevis“ vadovas Vladas Dapkus. 

„Urbo“ banko Verslo tarnybos direktorius Julius Ivaška savo ruožtu sako, kad bankui svarbus ne tik finansinis ar techninis, bet ir ekologinis šio projekto aspektas. 

„Šalies įmonių inicijuojami tvarūs investiciniai projektai, kuriais mažinamas anglies dioksido išmetimas į aplinką bei didinama švarios energijos dalis bendroje suvartojimo grandinėje, visiškai atitinka banko interesus finansuoti darnią ekonomikos plėtrą. Jau apskaičiuota, kad, daugiau nei pusšimtį Lietuvoje intensyviai kursuojančių dyzelinių mikroautobusų pakeitus elektriniais, kiekvienais metais į orą nebus išmesta net 362 tonos anglies dvideginio dujų“, – pabrėžia J. Ivaška. 

Paskolos formalumai buvo sutvarkyti vos per pora mėnesių. Mikroautobusų pakeitimo projektą planuojama užbaigti iki 2026 m. balandžio mėnesio, tuo tarpu paskolos grąžinimo terminas yra 7 metai. 

Elektriniai mikroautobusai: efektyvesnė eksploatacija, švaresnė aplinka ir daugiau komforto keleiviams 

Keleivių pervežimą reguliariais maršrutais Vilniaus mieste bei Alytaus, Prienų, Panevėžio, Šiaulių ir Klaipėdos rajonuose vykdanti įmonė „Transrevis“ Lietuvoje valdo 212 dyzelinių autobusų parką. Užbaigus naująjį projektą, lygiai ketvirtadalis jų bus pakeisti moderniais elektriniais. 

Šiuo metu Panevėžio ir Šiaulių rajonuose kursuoja 62 dyzeliniai autobusai, pagaminti 2014-2019 m. Visi kartu per metus jie nuvažiuoja maždaug 1,8 mln. kilometrų. Didžiąją dalį šių transporto priemonių pakeitus elektrinėmis, oro tarša sumažės mažiausiai 90 proc., o eksploatacinės įmonės sąnaudos sumažės apie 36 proc. 

„Transrevis“ planuojamų įsigyti M3 kategorijos autobusų galia sieks 150 kilovatų, jų baterijų talpa – 115 kilovatvalandžių, o su pilnai įkrauta baterija mikroautobusas galės nuvažiuoti maždaug 290 kilometrų. Greituoju būdu (90 kilovatų per valandą greičiu) įkrauti vieną autobusą užtruks apie 1 val. 20 min., lėtuoju (11 KW/h greičiu) – maždaug 10,5 valandos. 

Atnaujinus autobusų parką, prireiks ir naujos infrastruktūros – įkrovimo stotelių, kurias „Transrevis“ dabartinėse savo autobusų laikymo aikštelėse. Iš to paties projekto lėšų ketinama įrengti 27 įkrovimo stoteles: 18 Panevėžio, 9 – Šiaulių rajone. 

Po atsinaujinimo senuosius autobusus ketinama utilizuoti arba parduoti į užsienį – „Transrevis“ vadovas V. Dapkus tikina, kad Lietuvoje jie nebebus eksploatuojami.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

PATARIMAI

Rasoja langai – laikas keisti salono oro filtrą

Pustuštis kuro bakas kenkia

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Kaip parduoti savo automobilį

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

PARTNERIO TURINYS

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Automobilio nuoma už mažą kainą!

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

STRAIPSNIAI

Alkotesterinis užraktas

Automobilio švarinimas vasaros sezonui

Ar įmanoma išgelbėti užpiltą valdymo bloką?

Stiklų tamsinimas: išlikti nematomam neįmanoma

Kuro priedai gelbsti ir apgavikus

Kaip tvarkytis su prastu automobilio ekonomiškumu ir tepalo deginimu?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.