• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Via Lietuva

AB „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu tiek didesnio, tiek mažesnio intensyvumo valstybinės reikšmės keliuose tvarkoma 13 tiltų, iš kurių didžioji dauguma yra kritinės būklės. Dar 11 tiltų remonto darbai yra viešųjų pirkimų procedūrų etape, todėl, sėkmingai pasirašius sutartis, darbai prasidėtų dar šią vasarą, o pasibaigtų kitąmet arba 2027-aisiais.

Didžiausias projektas šiuo metu įgyvendinamas automagistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpoje (87,3 km), kur atliekami tilto per Kruną rekonstravimo darbai. Darbus planuojama baigti 2027-aisiais.

Tuo metu magistralinio kelio Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 33,7 km atliekamas tilto per Voverkį rekonstravimas, o kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis 16,4 km atliekamas tilto per Šešuvą paprastasis remontas. Darbus abiejuose objektuose planuojama baigti antrąjį šių metų ketvirtį.

Valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai (32,3 km) rekonstruojamas tiltas per Barupę (darbai turėtų būti baigti antrąjį šių metų ketvirtį) ir tiltas per Nevėžį (44,3 km) (darbai turėtų būti baigti trečiąjį šių metų ketvirtį). 

Rajoniniame kelyje Rokiškis–Juodupė–Onuškis–Ilzenbergas (13,6 km) rekonstruojamas tiltas per Vyžuoną, o kitame rajoniniame kelyje – Jurbarkas–Butkaičiai–Paviščionys (21,3 km) – tiltas per Šaltuoną; šių abiejų tiltų rekonstravimo darbai turėtų būti baigti trečiąjį šių metų ketvirtį. Tuo metu rajoninio kelio Endriškiai–Gudai (1,1 km) atkarpoje atliekamas tilto per kanalą rekonstravimas, kurį planuojama baigti kitų metų pirmąjį ketvirtį.

Valstybinės reikšmės krašto kelyje Mažeikiai–Plungė–Tauragė (136,1 km) atliekamas tilto per Šuniją rekonstravimas, kurį planuojama baigti trečiąjį šių metų ketvirtį. Krašto kelyje Vilkaviškis–Kudirkos Naumiestis–Šakiai (20,4 km) tilto per Šešupę rekonstravimą planuojama baigti kitų metų ketvirtąjį ketvirtį. Eismą tiltu per Dubysą krašto kelyje Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis, ruože nuo 13,2 iki 13,8 km, planuojama paleisti birželį. Tuo metu tilto per kanalą rekonstravimą kelyje Merkinė–Leipalingis (13,6 km) planuojama baigti antrąjį šių metų ketvirtį. Paprastasis remontas atliekamas ir Mažeikių aplinkkelyje (1,7 km); jis turėtų būti baigtas antrąjį šių metų ketvirtį.

„Tiltų ir viadukų būklė šalyje kelia vis didesnį susirūpinimą, todėl jų tvarkymui skiriame ypatingą dėmesį. Šiemet darbai planuojami ten, kur jų būklė prasčiausia ir kyla didžiausia grėsmė. Norime užtikrinti, kad tiek pagrindiniuose, tiek regioniniuose keliuose būtų galima važiuoti saugiai. Tačiau eilėje remonto laukia daugiau kaip šimtas tiltų ir viadukų, o tam būtinas Kelių fondas su ilgalaikiu, stabiliu ir pakankamu finansavimu“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Vykdant kapitalinio ar paprastojo remonto darbus, kelių rekonstravimo darbus, jei tvarkomame kelio ruože yra tiltas ar viadukas, jie taip pat sutvarkomi.

Kaip teigė „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas, šiais sutvarkytais tiltais jau greitai galės naudotis tiek važiuojantys magistraliniais, tiek rajoniniais ir krašto keliais. Vis dėlto Lietuvoje vis dar turime pernelyg daug blogos būklės, nusidėvėjusių tiltų, o tai kelia rimtą pavojų eismo saugumui.

„Savalaikis tiltų atnaujinimas galėtų prisidėti prie infrastruktūros ilgaamžiškumo. Tačiau, kaip jau ne kartą akcentavome, tam mums reikalingas didesnis finansavimas. Šiuo metu daugiau nei 100 tiltų ir viadukų reikalauja neatidėliotino dėmesio. Jei situacija nepasikeis, dalis jų gali būti uždaryti arba reikės apriboti eismą. Todėl mums reikia sistemingo požiūrio ir ilgalaikės strategijos, kad išvengtume tiek infrastruktūros nykimo, tiek galimų avarijų ar skaudžių padarinių“, – komentavo M. Gedaminskas.

Nors tiltinės infrastruktūros priežiūrai skirta suma 2024 m. padidėjo, per pastaruosius šešerius metus blogos būklės tiltų skaičius išaugo nuo 63 iki 117, o be nuoseklaus ir tvaraus finansavimo šis skaičius iki 2035 m. gali išaugti iki 192. 

Skaičiuojama, jog siekiant valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus reikia 470 mln. eurų. Tuo metu sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki tenkinančios būklės reikia apie 1 mlrd. eurų. Tam, jog tiltų degradacijos problema būtų suvaldyta reikalingas tvarus ir ilgalaikis kelių infrastruktūros finansavimo sprendimas.

Šiuo metu vyksta arba artimiausiu metu bus paskelbtas rangos darbų viešasis pirkimas dėl keliolikos kitų kritinės būklės tiltų bei viadukų rekonstravimo arba kapitalinio remonto. Sėkmingai įvykus pirkimų procedūroms, per artimiausius dvejus metus būtų tvarkomi kritinės būklės tiltai ir viadukai magistraliniuose, rajoniniuose bei krašto keliuose. Tiltų tvarkymo darbus AB „Via Lietuva“ tęs ir toliau – iki metų pabaigos planuojama inicijuoti dar 22 tiltų projektavimo arba rangos viešuosius pirkimus.

2027-ųjų antrąjį ketvirtį planuojama atlikti viaduko, esančio 25,3 km valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė, rekonstravimo darbus. Taip pat iki kitų metų pabaigos planuojama rekonstruoti viaduką 180 km valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis.

Tuo metu magistraliniame kelyje Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas, ties 35,1 km, kitų metų trečiąjį ketvirtį planuojama baigti tilto per Voverkį rekonstravimą.

Magistraliniame kelyje Vilnius–Varėna–Gardinas (84,2 km) esančio tilto per Šačią rekonstravimą planuojama baigti iki kitų metų pabaigos, o magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda (144,7 km) dviejų lygių sankryžos viaduko (Nr. 1907) kapitalinį remontą – kitų metų trečiąjį ketvirtį.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Mantviliškis–Ažytėnai–Vosyliškis tilto per Šušvę, esančio 11,2 km, rekonstravimą planuojama baigti 2027 m. antrąjį ketvirtį. Tuo metu kito rajoninio kelio – Veliuona–Tamošiai–Griciai, ties 12,1 km – esančio tilto per Gausantę rekonstravimą planuojama baigti 2027 m. pirmąjį ketvirtį. Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Kupiškis–Rudiliai–Subačius, ties 12 km, tilto per Sousą rekonstravimą planuojama atlikti iki 2027 m. pirmojo ketvirčio pabaigos. Tuo metu privažiuojamajame kelyje prie Šiaulių miesto oro uosto nuo kelio Kepaliai–Gasčiūnai–Meškuičiai, ties 2,9 km, tilto per Kulpę rekonstravimą planuojama baigti 2027 m. pirmąjį ketvirtį.

2027 m. antrąjį ketvirtį planuojama baigti tilto per Dubysą rekonstravimą, kuris yra valstybinės reikšmės krašto kelyje Raseiniai–Baisogala, ties 7,1 km. Kitame krašto kelyje – Vilkaviškis–Gražiškiai – ties 5,3 km esančio tilto per Širvintą rekonstravimą numatyta baigti iki kitų metų pabaigos. 

Tiltų ir viadukų tvarkymas yra tarp svarbiausių bendrovės „Via Lietuva“ prioritetų.

Informaciją apie kelių ir tiltų būklę, inžinerinius kelių objektus, kurie yra remontuojami, gyventojai gali pažiūrėti specialiame stebėsenos žemėlapyje www.keliubukle.lt, kurį sukūrė AB „Via Lietuva“.

Žemėlapyje įdiegta ir skaičiuoklė, leidžianti apskaičiuoti reikalingas lėšas kelių ar tiltų remontui.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

NAUJIENOS

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

PATARIMAI

Vairavimo mokykla Vilniuje

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Namų įpročiai automobilyje gali ir pražudyti

Naudoti Volvo

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

Automobilis lizingu

Kaip nusipirkti automobilį lizingu

Automobilių prekės

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Automobilių kabliai

Automobilinis šaldytuvas

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

STRAIPSNIAI

Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

10 būdų kaip išvengti problemų

BMW gamins ir „i8 Spyder“ versiją

Suskubę montuoti vasarines padangas vairuotojai klysta

Degalai brangsta. Kaip sutaupyti?

Užpildo krateriai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.