• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliui

Nebūtinai visos mašinos turi sulaukti tokios pabaigos, kaip tai nutiko šiam Golf automobiliui. Deja, ledas ir sniegas sekina mūsų automobilius. Tai pastebime kiekvieną rytą pradėjus spausti šaltukui. Mašina pradeda atkakliai spyriotis ir kiečiau važiuoti. Dar didesnis blogybių šaltinis yra gatvėse pabarstyta druska. Laiku nepašalinta, ji susikaupia plyšiuose ir sėkmingai ėda metalą, kai žiema jau būna seniai pamiršta. Kokie pavojai jūsų automobilio tyko šaltuoju metų laiku ir kaip jų išvengti, skaitykite tolesnius mūsų patarimus.

Pasirinkta netinkama alyva žiemą yra pavojinga

TIESA. Ypač žiemą reikėtų laikytis gamintojų instrukcijose pateiktų nurodymų. Klampi alyva apsunkina šalto variklio darbą. Jei yra galimybė rinktis įvairios kokybės alyvą, tuomet geriau apsistoti ties skystesne. Taigi 5W  40 geresnis pasirinkimas nei 15W 40. Svarbu: būtina griežtai laikytis alyvos keitimo intervalų. Jei alyvoje kaupiasi kondensatas arba degalai, tai gali pribaigti variklį.

Dyzelinas yra atsparesnis šalčiams nei benzinas

NETIESA. Vasarinis dyzelinas gali tapti klampiu esant ir nulinei temperatūrai. Dėl šios priežasties nuo lapkričio mėnesio pradedama prekiauti tik žieminiu dyzelinu. Esant labai žemai temperatūrai vasarinis dyzelinas tampa  panašus į drebučius. To neatsitiks su benzinu, nes esant žemai temperatūrai jis netirštėja.

Plauti automobilį kai šąla – neprasminga

NETIESA. Žiemą galioja tokia taisyklė: kuo dažniau, tuo geriau. Barstoma druska ir susidaręs purvas yra didžiausi skardos nuodai ir turi būti nuplauti. Reguliariai plaunant automobilį pašalinamas pavojingas purvas ir  apsaugomi kėbulo dažai bei technika. Svarbu: prieš įvažiuojant į plovyklą pašalinti ledą ir purvą vandens srove, kitaip ant kėbulo atsiras subraižymų. Reikia nepamiršti ir ratų arkų bei slenksčių.

Trumpi atstumai žiemą –nuodai varikliui

TIESA. Šaltuoju metų laiku pradėjus važiuoti, visos judančios automobilio detalės dėvisi labiausiai. Generatoriui sunkiai sekasi vėl visiškai įkrauti akumuliatorių. Kiekvieną kartą pradedant važiuoti jis netenka savo  gyvybingumo, kol galiausiai visiškai neįstengia sukti starterio. Pirmoji pagalba: važiuojant trumpus atstumus išjungti nereikalingus energijos vartotojus, pavyzdžiui, sėdynių šildymą.

Radiatorius negali užšalti

NETIESA. Taip būtinai nutiks, jei į aušinimo sistemą bus supiltas netinkamas aušinimo skystis. Tokiu atveju pavojus kyla ne tik radiatoriui – gali užšalti ir variklis. Jokiu būdu negalima bandyti užvesti užšalusio variklio,  reikia būtinai palaukti, kol jis vėl atitirps. Pasukus užvedimo raktelį galima pakenkti motorui. Aušinimo skystį rekomenduojama keisti kas 2–3 metus.

Šaltyje akumuliatorius išsikrauna greičiau

TIESA. Esant žemai temperatūrai labai sumažėja akumuliatoriaus gyvybingumas. Esant nulinei temperatūrai jis siekia tik 80 procentų, tačiau starteris reikalauja 150. Priežastis: klampi alyva ir šaltas karteris, kurie didina  pasipriešinimą variklio viduje. Šiuo atveju padeda geras akumuliatorius. Patarimas: patikrinti laidus ir akumuliatoriaus kontaktus.

Ledas ant posparnių kenkia technikai

TIESA. Žiemą pavojingiausia temperatūra yra apie 0 C. Tuomet ant posparnių susikaupia nešvarus sniegas, kuris gali kietai užšalti. Jei ši ledo sankaupa įauga į važiuoklę arba įsispaudžia į skardą, tai gali būti rimtų gedimų  priežastis. Todėl ratų arkas nuo ledo ir nešvaraus sniego sankaupų būtina reguliariai valyti.

Variklio šildymas jam kenkia

TIESA. Esant mažoms apsukoms, alyvos slėgis yra žemas. Be to, užvedant šaltą variklį įpurškiama daugiau degalų, kurie gali nuskalauti alyvos plėvelę. Tarp stūmoklio ir cilindrų nesusidaro pakankama alyvos plėvelė, žiedai  nėra optimaliai sutepami. Todėl užvedus variklį reikia nedelsti pradėti judėti iš vietos vidutinėmis apsukomis.

Durelės ir tarpinės gali užšalti

TIESA. Drėgnomis ir šaltomis dienomis drėgmė gali patekti tarp durelių ir guminių tarpinių ir esant neigiamai temperatūrai užšalti. Kad dėl šalčio neliktumėte atviromis durelėmis, sandarinimo vietas sutepkite apsaugine  priemone, prieš plaudami automobilį užklijuokite spyneles, o durų užrakto atitirpinimo priemonę turėkite su savimi, pvz., rankinėje, o ne laikykite padėtą automobilyje.

Barstoma druska blogina stabdžių darbą

TIESA. Druska ir vanduo, patekę tarp stabdžių diskų ir trinkelių, gali pailginti stabdymo kelią. Dėl šios priežasties daugelis šiuolaikinių automobilių turi sauso stabdymo funkciją: jei lietaus jutiklis atpažįsta drėgmę,  apvalkalai lengvai prisispaudžia prie stabdžių diskų, taip nuo jų išstumdami vandenį žemyn.

Sniegas ant automobilio braižo apsauginį dažų sluoksnį

TIESA. Bent jau tada, kai jis grubiai nubraukiamas nuo automobilio. Sniege yra mažų purvo dalelių, kurios braižo apsauginį dažų sluoksnį. Patarimas: nuvalyti ne visą sniegą. Likutis nutirps važiuojant, kai automobilis įšils.

Barstoma druska kenkia skardai

TIESA. Druskos ir vandens mišinys yra itin kenksmingas. Pažeistos dažytos kėbulo vietos ir plika skarda nukenčia labiausiai. Tose vietose kyla didelė grėsmė atsirasti rūdims. Tokiu atveju veiksminga apsauga bus naujas  apsauginio vaško sluoksnis.

Namų savininkai atsako už krentančius varveklius

TIESA. Tas pats pasakytina ir apie sniego griūtis nuo stogo. Todėl savininkas, norėdamas nesukelti pavojaus kitiems, privalo nuvalyti sniegą ir varveklius nuo savo namo stogo. Jei jis pavėluoja tai padaryti, toks jo elgesys  gali būti įvardytas aplaidumu. Vis dėlto, jei gresianti pavojų buvo galima įžvelgti, nelaimės kaltininkais gali būti pripažinti ir sugadinimus patyrusieji. Tada patirtas nuostolis dalijamas per pusę.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automobilio priežiūra
  • automobilis šaltis
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Vairavimo slidžiame kelyje ypatumai

Profesionalus starterių remontas Panevėžyje

Dyzelinio kuro siurblio remontas

Kada reikalingas dyzelinio kuro siurblio remontas?

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

Hibridiniai automobiliai

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

PARTNERIO TURINYS

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Navigacijos (1 dalis)

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

STRAIPSNIAI

Plauti ar neplauti automobilį žiemą?

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

Pavojingi inercijos padariniai

Žieminės padangos privalomos

Prižiūrimas akumuliatorius tarnaus ilgiau

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.