• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Metų automobilis. Įdomioji statistika: kurios automobilių funkcijos – pigiausios?

Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 34 modeliai, kurių kainos svyruoja nuo 11 iki 72 tūkstančių eurų, arklio galių skaičius – nuo 84 iki 370, o bagažinės talpa – nuo 255 iki 1 231 l. Tačiau ne visada geriausias tas, kuris didžiausias ar galingiausias – viską įvertinus per kainos prizmę, gaunami labai įvairūs rezultatai.

„Šiaulių banko“ analitikai padėjo konkurso „Lietuvos metų automobilis 2018“ komisijai palyginti įvairius automobilius per kainos prizmę – pavyzdžiui, vertinant, kurio automobilio arklio galia ar bagažinės litras yra pigiausi.

Pabrėžiama, jog čia vertinami konkurse dalyvaujančių automobilių parametrai, tačiau kainos – bazinių modelių, todėl įmanomi nedideli neatitikimai.

Pigiausias 1 AG – 77 Eur

Galingiausias konkurso dalyvis yra „KIA Stinger“, jo V6 variklis pasiekia 370 arklio galių. Mažiausiai galingą, vos 84 AG variklį, turi taip pat KIA modelis – „Picanto“. Jis dar yra ir pigiausias konkurso dalyvis, bazinė jo kaina nesiekia nė 11 tūkstančių eurų. Tačiau vertinant vienos arklio galios kainą, nei vienas iš šių modelių į lyderius nepretenduoja. Viena „Stinger“ arklio galia kainuoja 124 eurus, o „Picanto“ nežymiai atsilieka – 130 Eur.

Geriausias rezultatas šioje srityje – „Opel Insignia“, kurio viena AG tekainuoja 77 eurus. Antras geriausias rezultatas – „KIA Rio“ su 99 eurais, trečias – „Honda Civic“ su 105.

Variklių darbinis tūris tarp konkurso dalyvių svyruoja nuo 0,9 iki 3,3 litro. Mažiausią turi „Nissan Micra“, didžiausią – „KIA Stinger“. Tačiau vertinant, kuris variklis yra efektyviausias – iš kurio darbinio tūrio išspausta daugiausia arklio galių – nugali itališkas „Alfa Romeo“. Šio krosoverio 2 l motoras pasiekia 280 AG.  

Jeigu vertintume, kurio variklio darbinis tūris kainuoja mažiausiai, nugalėtų vėlgi itališkas automobilis – „Fiat Tipo“, kurio 1,6 l dyzelinio variklio kubinis centimetras kainuoja 8,1 euro. Nedaug nuo jo atsilieka svečias iš Pietų Korėjos „KIA Picanto“ su 8,8 Eur už vieną kubinį centimetrą darbinio tūrio.

Dauguma 4WD modelių

Konkurse iš 34 dalyvių lygiai pusė, septyniolika, turi dyzelinius, kita pusė – benzininius variklius. 7 sukomplektuoti su mechaninėmis pavarų dėžėmis, o 27 – su automatinėmis. Dviejų modelių „automatuose“, „Jeep Compass“ ir „Mercedes-Benz E400 4Matic“ kupė, yra po 9 pavaras. Devyniolika automobilių turi keturis varančius ratus, penkiolika varomi dviem. O kurių modelių varantieji ratai yra pigiausi?

3 483 Eur – tiek kainuoja „vienas varantysis ratas“ „Opel Crossland X“ modelyje. Kitaip sakant, tai – pigiausias konkurso keturiais ratais varomas automobilis. Nedaug atsilieka ir „Suzuki Swift 4×4“, jo „vieno varančio rato“ kaina – 3 500 Eur.

Vertinant automobilių įsibėgėjimą iki 100 km/val., geriausias kainos ir greičio santykis yra vėlgi iš Korėjos – „KIA Rio“. Tuo tarpu maksimalaus greičio ir kainos santykyje lygių neturi „Ford Fiesta“. Beje, pastarasis modelis nugali ir kitose kaštų varžybose – jo techniniai aptarnavimai iki 100 tūkst. km kainuoja 606 Eur.

Degalų sąnaudų ir CO2 emisijos rungtyse nugalėtojas tas pats – „Fiat Tipo“. Panašu, kad itališkas 1,6 l dyzelinis variklis yra ne tik pigus, bet ir labai efektyvus.

Pigi bagažinė – nebūtinai maža

Vertinant automobilių bagažines, lygių nepaliko septynvietis „Peugeot 5008“ – jo bagažinėje telpa daugiau nei 1 000 litrų krovinio, o jos vieno litro kaina tėra vos 19 Eur. Įdomu, kad antroje šio matavimo vietoje taip pat „Peugeot“ automobilis – 308 SW bagažo skyriaus talpa yra 610 l, o vienas jos litras kainuoja 26 Eur. Trečias „pigiausias litras“ – „Fiat Tipo“ su 29 Eur/l.

Trumpiausias konkurso automobilis yra „KIA Picanto“ (kėbulo ilgis – 3 595 mm), o ilgiausias – „BMW 630d xDrive Gran Turismo“ (5 091 mm). Tačiau daugiausiai automobilio kėbulo ilgio už kainą gausite įsigiję „Opel Crossland X“.

Lengviausias automobilis – vėlgi „KIA Picanto“ (884 kg), o daugiausiai, beveik triskart daugiau, sveria „Mercedes-Benz E400 4Matic Coupe“ – 2 360 kg. Tuo tarpu „pigiausia masė“ – 1 395 kg sveriantis „Fiat Tipo“ (9 Eur už kilogramą).

Konkurso dalyvių kainos skiriasi bene 7 kartus – nuo pigiausio 10 990 Eur „KIA Picanto“ iki 72 420 Eur „BMW 630d xDrive Gran Turismo“. Šių automobilių mėnesinė lizingo įmoka – nuo 116 Eur („Picanto“) iki 769 Eur (BMW). Norint šiuos automobilius įsigyti lizingu, „į rankas“ uždirbti reikėtų atitinkamai 300 ir 1 945 Eur. Žinoma, tai – tik preliminarūs apskaičiavimai nevertinant konkretaus kliento įsipareigojimų ir kitų parametrų.

Įdomu, kad pigiausias konkurso automobilis „KIA Picanto“ yra ir lengviausias, trumpiausias bei mažiausiai galingas. Tuo tarpu didžiausias konkurso automobilis, 6 serijos BMW „Gran Turismo“, tuo pačiu yra ir brangiausias modelis. Bendra konkurso automobilių parko vertė – daugiau nei milijonas eurų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

NAUJIENOS

Juodosios dėmės Via Lietuva

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

PATARIMAI

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Prieš perkant automobilį būtinai reikia atkreipti dėmesį į…

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Automobilio gedimas judrioj gatvėj

Netikėkite reklama arba ką nutyli automobilių pardavėjai

PARTNERIO TURINYS

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Kemperių remontas Vilniuje

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

STRAIPSNIAI

Pildamiesi kurą būkite atidūs

Automobilių padangos irgi sensta

Vairuotojams pavojinga ryški šviesa

Savadarbis transportas: bet ko įregistruoti nepavyks

Vienašės ir dviašės priekabos

Turbina. Kas tai? Kaip tinkamai ją prižiūrėti?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.