• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Automobilių padangų nusidėvėjimas įvairiose šalyse vertinamas skirtingai: vienose transporto priemonė gali dalyvauti eisme, kai protektoriaus gylis likęs 2 mm, kitose 3 mm yra per mažai. Padangų specialistai vieningai sutaria dėl kito skaičiaus – 4 mm. Nors gamintojai užtikrina, kad iki legalios ribos – 3 mm – jos visiškai atlieka savo funkcijas, prieš artėjantį žiemos sezoną reikėtų protektorių patikrinti. Jeigu jo gylis 4 mm, verčiau jas utilizuoti ir montuoti naujas.

„Naujų automobilio padangų protektoriaus gylis įprastai yra apie 8 milimetrus, tad iki legalios ribos nusidėvi per 3–5 metus. Prieš montuojant žiemines, vairuotojams patariu patikrinti turimų padangų protektoriaus gylį ir nerizikuoti, jei yra 3,5 ar 4 mm – geriau pavojingam sezonui, kuomet sukibimas itin svarbus, įsigyti naujas. Tokių padangų protektorius sezono gale bus nusidėvėjęs iki 3 mm ar dar daugiau, o tai yra labai pavojinga“, – teigia „Goodyear“ padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Jis priduria, kad senų padangų montavimas ant galinės ašies ir naujų – ant priekinės – nėra gera išeitis. Visi automobilio ratai privalo turėti gerą sukibimą ir nėra ašies, kuri būtų mažiau svarbi nei kita.

Vieną geriausių tyrimų pastaraisiais metais, lygindamas įvairias padangas pagal jų nusidėvėjimo lygį, atliko vokiečių leidinys „Auto Bild“. Praėjusį žiemos sezoną jis įvairiomis sąlygomis bandė naujas, iki 4 mm ir iki 2 mm nudėvėtas tų pačių modelių padangas – tarp testuotų buvo ir vasarinės, ir žieminės, ir universalios. Rezultatai konkrečiose rungtyse skyrėsi – natūralu, jog su žieminėmis ant sniego kur kas geriau nei su vasarinėmis, tačiau procentinis našumo kritimas padangoms dėvintis yra panašus.

Pirmasis bandymas – stabdymas ant sniego. Naujos žieminės padangos nuo 50 km/val. iki nulio sustoja per 29,1 m, nudėvėtos iki 4 mm – per 33,5 m, o iki 2 mm – per 34,9 m. Skirtumas neatrodo didelis, tačiau tai – mieste leistinas greitis, o skirtumas tarp 8 ir 4 milimetrų stabdymo kelio yra 4,4 metro (arba vidutinio automobilio ilgio). Padanga su 2 mm gylio protektoriumi sustoja net 5,8 m toliau nei nauja, o tai – jau daugiau nei mikroautobusas.

Valdymo savybių ant sniego teste buvo matuojama, kokiam greičiui esant konkrečiomis padangomis „apautas“ automobilis pradeda slysti posūkyje. Čia skirtumas tik apie 10 procentų, tačiau jis yra labai svarbus. Pavyzdžiui, važiuojant mieste leistinu greičiu, apie 50-60 km/val., automobilio su naujomis žieminėmis padangomis judėjimo kryptį, staiga išvydus kliūtį, bus galima pakoreguoti. Su naudotomis, kurių protektoriaus gylis 2 mm, to padaryti nepavyks.

Koks skirtumas ant šlapios kelio dangos? Dar didesnis. Pastebima, kad mažiau protektoriaus turinčios padangos akvaplanuoja lengviau ir todėl automobilis valdomas sunkiau.

Rekomenduoja įvertinti sezono trukmę

Natūralu, kad padangoms dėvintis rezultatai prastėja, tačiau aprašytas aukščiau bei panašūs testai atskleidžia ir kitą dalyką – sparčiai prastėjančias savybes protektoriaus gyliui priartėjus prie leistinos ribos. Ant sausos dangos jis nėra toks žymus, tačiau ant sniego – skaičiuojamas metrais. O lyginant valdymo savybes, padangų nusidėvėjimas nuo 8 iki 4 mm automobilio savybėms daro panašią įtaką, kaip nusidėvėjimas nuo 4 iki 2 mm.

Ypač savybės skiriasi ant šlapios kelio dangos, o būtent tokia dažniausiai yra Baltijos šalyse.

„Skirtumas tarp naujų ir naudotų padangų yra didelis. Daugelyje testų padangų savybės nuo 8 iki 3 mm protektoriaus gylio krenta labai nežymiai, o vėliau prastėja itin sparčiai. Todėl padangų gamintojai rekomenduoja jas permontuoti nelaukiant paskutinės „legalios“ ribos, kol važiavimas dar nekelia dvejonių dėl saugumo“, – rezultatus komentuoja M. Grinbergs.

Dėl šios priežasties nevertėtų montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis jau nukrito iki 4 mm. Sezono viduryje jis nukris iki 3 milimetrų, vėliau – galbūt dar labiau, ir važiavimas tokiu automobiliu bus ne tik teisiškai nelegalus, bet ir absoliučiai nesaugus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Skaityti

Padangos ir automobilių evoliucija

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Skaityti

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Skaityti

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Skaityti

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Skaityti

„Continental“ padangų gumos iš kiaulpienių gamyklos atidarymas – jau šiemet

Skaityti

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: estai ir latviai – liberalesni nei lietuviai

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

Patarimai automobilių savininkams, kaip išvengti vagystės iš automobilio

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga?

KET baudos 2025

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Katalizatorius

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Kai nuo sekundžių ir jūsų elgesio priklauso kito gyvybė: ką daryti pastebėjus nuo kelio nuvažiavusį automobilį?

PARTNERIO TURINYS

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Automobilinis šaldytuvas

Starterio gedimo požymiai

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Mikroautobusų remontas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Varikliai su NOS

Automobilių draudikai pradeda naudoti palydovinę navigaciją

Dažų – spalvų kodai

Privalomas civilinės atsakomybės draudimas

„Volkswagen“ pagamino „Golf“ superautomobilį, kurio vertė daugiau nei 12 milijonų litų

Žieminės padangos privalomos

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.