• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pavarų dėžių konstrukcijos, tipai

Pavarų dėžės yra naudojamos įvairiose pramoniniuose įrengimuose ir transporto priemonėse tam, kad pakeisti sukimosi greitį ir sukimo momentą.

Automobilyje pavarų dėžė atlieka šias funkcijas:

  • priklausomai nuo apkrovos keičia sukimo momentą ir sūkius;
  • variklio sūkius transformuoja į įvairius važiavimo greičius;
  • keičia varančiųjų ratų sukimosi kryptį;
  • atjungia variklį nuo varančiųjų ratų esant tuščiajai eigai (automobiliui stovint vietoje ir veikiant varikliui).

Automobiliuose naudojamos dviejų tipų pavarų dėžės: Mechaninės ir Hidromechaninės.

Jos skirstomos į:

  • Pakopės;
  • Bepakopės;
  • Kombinuotos.

Pagal valdymo pobūdį skirstomos į:

  • Rankinio valdymo;
  • Automatinės;
  • Pusiauautomatinės.

Automatinė pavarų dėžė susideda iš:

1. Hidrotransformatoriaus;
2. Mechaninės pavarų dėžės;
3. Darbino skysčio siurblio;
4. Aušinimo sistemos;
5. Valdymo sistemos

Automatinės pavarų dėžės valdymas:

  • Davikliai;
  • Valdymo blokas;
  • Skirstytuvo modulis;
  • Pavarų perjungimo selektorius.

Davikliai esantys automatinėje pavarų dėžėje:

  • Apsisukimų daviklis pavarų dėžės įėjime;
  • Apsisukimų daviklis pavarų dėžės išėjime;
  • Darbinio skysčio temperatūros daviklis;
  • Selektoriaus padėties daviklis;
  • Akseleratoriaus padėties daviklis.

Bepakopę pavarų dėžę sudaro:

  • Mechanizmas atskiriantis pavarų dėžė nuo variklio;
  • Bepakopė pavara;
  • Mechanizmas leidžiantis judėti atbulinę eiga;
  • Valdymo sistema.

Skirstymo dėžės, reduktoriai ir kitos specialiosios pav. Dėžės.

Norint sumažinti krovininių automobilių degalų sąnaudas naudojamos pavarų dėžės su papildomais reduktoriais, kurie didina pavarų skaičių.

Papildomi reduktoriai montuojami už pavarų dėžės: Tam tikslui dažnai naudojami planetiniai reduktoriai.

Pirminis reduktorius: Aštuonios papildomos pavaros turi didelį perdavimo skaičiaus žingsnį. Pirminis reduktorius, leidžia gauti mažesnį perdavimo skaičiaus žingsnį.

Perjungimo procesas: Spec. Paskirties 16 greičių pavarų dėžėje pavarų perjungimas dažnai vykdomas panaudojant elektropneumatinę perjungimo sistemą.

Skirstymo dėžė: Skirstymo dėžė pavarų dėžės sukimo momentą perduoda į varančiuosius tiltus.

Pavarų dėžių elementai.

Krumpliaračiai – perduoda jėgas ir judesį. Automobiliams dažniausiai naudojami cilindriniai krumpliaračiai. Pagal krumplių tipą jie skirstomi į: tiesius ir įstrižus. Naudojami įvairūs cilindriniai krumpliaračiai. Pagal krumplių padėtį būna:išorinio sukibimo, vidinio sukibimo. Vidinio sukibimo krumpliaračiai būna tik planetinėse pavarų dėžėse.

Riedėjimo guoliai: Automobilių agregatuose velenai ir krumpliaračiai sukasi guoliuose. Pagal riedėjimo elementų formą jie skirstomi į: rutulinius, cilindrinius ritininius, kūginius ritininius, sferinius ritininius, adatinius. Jie dar skirstomi į radialinius ir ašinius. Pagal guolių tvirtinimą agregate gali būti skiriami kietai ir laisvai įtvirtinti guoliai.

Veleno sandarikliai: Pavarų velenai yra sandarinami radialiniais sandarikliais. Sandariliai yra standartizuoti elementai susidedantys iš karkaso, sandariklio bei sandarinimo briaunų su spyruoklėmis.S andarikliai gaminami iš silikoninio, fluoro ar kaučiuko.

Automatinių transmisijų konstrukcijos ir jų variantai.

Automatinę transmisiją sudaro hidraulinis transformatorius ir planetinė pavarų dėžė, kurie gali būti sujungti tarpusavyje įvairiais būdais. Ypatingas automatinės transmisijos elementas yra diržinė arba slydimo belaiptė pavara.

Hidrodinaminis transformatorius – veikia kaip sankaba ir sukimo momento transformatorius. Varikliui veikiant tusčiąją eiga, transmisijai galios srautas neperduodamas. Transformatorius sudarytas iš trijų pagrindinių dalių: siurbliaračio, turbinračio, kreipračio.

Planetinė pavarų dėžė: Automatinėse transmisijose dažniausiai naudojamos planetinės pavarų dėžės. Pagrindiniai jų privalumai: pavaros perjungiamos nenutrūkstant galios srautui, kompaktiška konstrukcija, galios srautas paskirstomas per didesnį krumpliaračių skaičių.

Belaiptės transmisijos: Belaiptėje transmisijoje norimas greitis gaunamas belaipsniškai keičiant perdavimo skaičių. Toks reguliavimas leidžia dirbti optimaliame sukių diapazone.

Automatinės pavarų dėžės su elektroniniu valdymu. Kam reikalingos automatinės pavarų dėžės:

  • Palengvina automobilio valdymą;
  • Automobilis tampa mažiau priklausomas nuo vairuotojo individualių sąvybių;
  • Vairuotojas gali skirti daugiau dėmesio eismo saugumui.

Automatinės pavarų dėžės dar skirstomos: Pusiau automatinės ir visiškai automatinės.

Visiškai automatiškai gali buti valdomos laiptinės ir belaiptės pavarų dėžės. Laiptinių pavarų dėžių valdymas (tokiu pat būdu valdomos ir belaiptės pavarų dėžės) gali būti: Mechaninis-hidraulinis ir elektroninis-hidraulinis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automatinė pavarų dėžė
  • mechaninė pavarų dėžė
  • pavarų dėžės
Kiti įrašai
Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

Skaityti

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Tas saldus žodis „garantija”

Skaityti

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Skaityti

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Skaityti

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką

Skaityti

Kodėl genda stabdžiai?

Skaityti

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Skaityti

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Skaityti

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Skaityti

Geometrija po remonto

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

Automobilių gedimai

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Ar gera investicija – klasikinis rusiškas automobilis?

Apibraižytas automobilis stovėjimo aikštelėje – ką daryti?

Hibridiniai automobiliai

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

PARTNERIO TURINYS

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Mikroautobusų nuoma

Geras autoservisas Vilniuje

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

STRAIPSNIAI

Automobilio kėbulo dažymas

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Prancūzai sieks pagerinti jiems patiems priklausantį greičio rekordą, važiuodami 3000 AG elektromobiliu VBB-3. Naujasis elektromobilis-rekordininkas pagamintas bendradarbiaujant su Ohajo valstijos (JAV) universiteto specialistais.

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Automobilių pakabų niuansai: kuo „Opel“ panašus į BMW?

Ką reikėtų žinoti apie tepalų keitimą?

Ką privalu žinoti artėjant vasarinių padangų sezonui?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.