• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Metė iššūkį „drago“ galiūnams: į lenktynių trasą – su 40 metų senumo „bulka“

Dažnesni automobilių traukos varžybų lankytojai Tomą Čižauską jau yra įsiminę. Vyras vienas nedaugelio, stojančių prie „drago“ starto linijos su automobiliu, kuriam, galima sakyti, jau metas būtų ir į muziejų – 40 metų senumo „Audi 80“. Ir kol kas, panašu, nustoti stebinti autosporto gerbėjų nežada.

Be to, T. Čižauskas ir jo vadovaujamos automobilių galios didinimo dirbtuvės UAB „Insane LT“ šiemet automobilių traukos varžybų gerbėjus nustebins ir viena ypatinga akcija.

Bendrovė prisijungė prie „Lietuvos drago čempionato“ organizatorių idėjos „Drageris per savaitę“ ir suteiks galimybę vienam laimingajam, įsigijusiam bilietą į bet kurį čempionato etapą per „Paysera“ sistemą, gauti šansą pačiam pasimokyti iš „drago“ žinovų visą savaitę bei sėsti į traukos varžyboms paruoštą BMW F31 ir startuoti drauge su profesionalais. BMW, kuriuo galės varžytis laimingą bilietą įsigijęs „drago“ čempionato žiūrovas, šiam iššūkiui yra paruoštas būtent „Insane LT“ dirbtuvėse.

Kad važiuotų – metai darbo

Nors T. Čižausko meilė automobiliams gimė dar vaikystėje, pradinės mokyklos suole, ir vyras turi ne vieną nuotrauką, kurioje yra įamžintas minantis savos gamybos transporto priemonę, žymiosios „Audi 80“ istorija prasidėjo prieš 12 metų. Tąkart jis su draugu Sauliumi nusprendė apsikeisti automobiliais: bičiulis Tomui perleido tuščią „Audi 80“ kėbulą, o šis draugui atidavė „Audi 200“, taip pat be variklio, mat šiam pastarojo modelio kėbulo reikėjo dėl dalių.

„Parsivežus „Audi 80“ į garažą reikėjo įdėti daug darbo. Teko pervirinti nemažai supuvusių kėbulo vietų, susirasti automobilį-donorą kėbulo dalims, susirinkti įvairias smulkesnes detales, interjero mazgus. Tad legaliai į kelius „Audi“ išriedėjo tik 2009 m. vasaros viduryje“, – prisiminė pašnekovas.

Tačiau vien tik važiavimas T. Čižausko nedomino. Tuo metu, pamena jis, buvo antro kurso Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kompiuterių inžinerijos specialybės studentas, tad žinių, kaip tinkamai programuoti automobilio valdymo bloką, trūko. Teko kreiptis į pažįstamus ir pasiprašyti pagalbos.

Po šio prisilietimo prie „bulkos“ variklio valdymo bloko, automobilio galia išaugo iki 400-420 AG. Ir T. Čižauskas nusprendė pamėginti šiuo modeliu startuoti automobilių traukos varžybose Gaižiūnų poligone.

„Pavyko laimėti pirmąją vietą D klasėje. Kevirtį mylios nuvažiavau per 12,05 sekundės“, – prisiminė pašnekovas.

Greičio paieškos metant kilogramus

Dar po metų, pasakojo T. Čižauskas, atėjo supratimas, kad be didesnių investicijų važiuoti greitai nepavyks. Tad buvo priimtas sprendimas automobilį gerokai palengvinti.

„Dieta“, kuri buvo skirta „bulkai“, buvo labai griežta: įprastus langus pakeitė plastmasiniai, 70 l talpos degalų bako vietoje buvo sumontuotas vos 7 litrų. 25 kg svorio akumuliatorių pakeitė lengvutė 6 kg svorio baterija. Kapoto ir bagažinės vietoje sumontuoti stiklo pluošto gaminiai, atsisakyta kiliminės dangos, durų apdailų, o vietoje 12 kg svėrusių ratlankių sumontuoti vos 5 kg svorio.

„Nereikėjo net duslintuvo, tad jis tiesiog baigiasi po mašinos dugnu. Priekiniai žibintai pakeisti į mažesnius ir lengvesnius – buvo panaudotas BMW E34 modelio lęšis. Tai lėmė, kad iš 1200 kg svorio liko apie 960-980 kg“, – pasakojo T. Čižauskas ir pasidžiaugė, kad šie sprendimai leido traukos varžybose rezultatą pagerinti labai reikšmingai – ketvirtį mylios nuvažiuoti per 10,97 sek.

Iš asmeninių patirčių gimė verslas

Pašnekovas neslepia, kad asmeninės patirtys dirbant su automobiliais ir juos greitinant leido suprasti, kuria linkme norisi keliauti kalbant apie karjerą. Vyras nusprendė baigęs mokslus likti Vilniuje ir čia imtis verslo, susijusio su automobiliais.

„Gilindamasis supratau, kad daugelis automobilių turi gamintojų paliktą saugų galios rezervą. Nusprendžiau įdėmiau pasidomėti šia sritimi, įsigyti reikiamos įrangos ir ją išsibandyti. Tad 2013-aisiais nusipirkau galios matavimo stendą, susiradau tinkamas patalpas verslui, po truputį ėmė atsirasti klientų ir 2014 m. gimė UAB „Insane LT“, – kalbėjo jis, pabrėžęs, kad įmonės pavadinimas galvoje skambėjo nuo pat 2009-ųjų.

Sėkmingai dirbant Vilniaus Fabijoniškių mikrorajone įsikūrusi T. Čižausko įmonė ne tik plėtėsi, bet ir leido jam tobulinti asmeninį „bulkos“ projektą. Automobilio variklio vidiniai mazgai buvo pakeisti patvaresniais, sumontuotas kitas variklio valdymo blokas, išmetimo kolektorius, patobulinta turbina ir 2016-aisiais pavyko pasiekti 600 AG zoną.

Dilema: į muziejų, ar į trasą?

T.Čižauskas pasakojo, kad bėgant metams turimos „Audi 80“ išvaizda tapo tiek prasta, kad, nori nenori, prireikė kapitalinio remonto. Sprendimas gimė praėjus dešimtmečiui po to, kai automobilis pateko į vyro rankas ir 2018-aisiais „Audi“ vėl grįžo iš dažytojų cecho į jo garažą visiškai tuščia, tačiau blizgančiu puikios būklės kėbulu.

„Dar po metų „Audi“ buvo surinkta ir šiek tiek patobulinta bei vėl išriedėjo į varžybas. Visgi ne viskas klostėsi sėkmingai. Pavyzdžiui, kadangi su „Audi“ traukos varžybose startuoti tenka antra pavara, ne pirmąja, lūžo pavarų dėžė. Išlindo ir daugiau problemų, tokių, kaip kad paaiškėjo, jog galios prieaugio neatlaiko alyvos siurbliai ir juos reikia tobulinti, norint važiuoti greičiau“, – pasakojo T. Čižauskas.

Antra vertus, neslėpė pašnekovas, jis suvokia ir tai, kad bene vienintelis varžosi automobilių traukos varžybose su 40 metų amžiaus modeliu, turinčiu mechaninę pavarų dėžę.

„Supranti, kad galbūt gana tokį automobilį kankinti ir geriau saugoti jį, kol sulauks, pavyzdžiui, garbaus 50-ies metų jubiliejaus. Ypač, kai dabartiniai automobiliai, esantys aplink, yra kur kas tobulesni ir greitesni“, – neslėpė jis ir išdavė, jog svarsto apie „drago“ varžyboms tinkamo modelio įsigijimą ir paruošimą, kas leistų ne tik lenktyniauti, bet ir sukauptas žinias panaudoti įmonės klientų automobilių tobulinimui.

Kviečia į pirmą etapą 

Visi automobilių traukos varžybų gerbėjai gegužės pabaigoje, 21 d., kviečiami į Kazlų Rūdą. Čia, Lietuvos kariuomenės naudojamo aerodromo pakilimo take organizuojamas pirmasis „Lietuvos Drag čempionato“ etapas.

Čempionato organizatoriai žada, jog pirmajame etape laukia gausybė staigmenų ne tik sportininkams, bet ir žiūrovams. Viena jų – galimybė pačiam tapti traukos varžybų dalyvių ir sezono pabaigoje startuoti varžybų trasoje.

Vienas laimingasis, įsigijęs bilietą per „Paysera“ sistemą į kažkurį iš laukiančių „Lietuvos drago čempionato“ etapų, gaus ne tik progą startuoti, bet ir savaitę laiko truksiančius mokymus su automobilių traukos sporto profesionalais, homologuotą varžyboms skirtą aprangą bei sės į specialiai šioms varžyboms „Insane LT“ variklio galios didinimo specialistų paruoštą BMW.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

Prieš perkant automobilį būtinai reikia atkreipti dėmesį į…

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

Pirkti naują ar dėvėtą automobilį?

Karštis automobilyje

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Katalizatorius

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

PARTNERIO TURINYS

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

STRAIPSNIAI

Žieminių padangų naudojimas vasarą – brangus pasirinkimas

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Naujasis M6 – greičiausias dviduris BMW modelis istorijoje

Poliesterinių medžiagų suaižėjimas

Paskirstymo diržo keitimas

Automobilių programa, išjungianti stabdžius ir variklį

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.