„Via Baltica“ ir IXB koridoriuje ketinama sukurti dinaminio eismo valdymo sistemą: įdiegti reikalingas technines, programines ir organizacines priemones. Dėl to padidėtų eismo sauga, eismo dalyviai judėtų patogiau, pagerėtų transporto informacinė infrastruktūra Lietuvos teritorijoje. Intelektines transporto sistemas ketinama įdiegti valstybinės reikšmės kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože Vilnius–Kaunas ir kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože Kaunas–Marijampolė.
„Įdiegus dinaminį eismo valdymą bus gerinamos eismo sąlygos valstybinės reikšmės keliuose. Taip pat bus užtikrintas efektyvus informacinių sistemų funkcionavimas, aukštas patikimumas ir pasiekiamumas, stabilus informacinių sistemų darbas, efektyvus techninių ir programinių resursų panaudojimas“, – sako ministras Jaroslav Narkevič.
Siekiant sumažinti eismo įvykių ir žuvusiųjų juose skaičių ypač svarbu eismo dalyviams laiku pateikti eismo duomenis, nes jais remiantis galima priimti tinkamus sprendimus, išvengti eismo įvykių ir sutaupyti kelionės laiką bei išlaidas. Eismo informacijos sklaidos kanalai neužtikrina, kad eismo duomenys realiu laiku pasieks visus esančius kelyje. Todėl siekiama, kad eismas būtų valdomas kintamos informacijos kelio ženklais. Remiantis kintamos informacijos ženklais būtų galima nustatyti tokį saugų leistiną greitį, kuris atitiktų konkrečias eismo sąlygas.
Įgyvendinus planuojamą projektą bus sukurta ir įdiegta dinaminio eismo valdymo sistema „Via Baltica“ ir IXB koridoriuje. Projekto metu panaudojant ES ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšas valstybinės reikšmės magistraliniuose keliuose A1 ir A5 bus įgyvendintos šios priemonės ir sukurtas vientisas dinaminio eismo valdymo IT sprendimas:
• įrengiami kintamos informacijos ženklai;
•įrengiami automobilių eismo, srautų ir greičio stebėjimo ir analizavimo įrenginiai;
• įrengiami kelių oro sąlygų, važiuojamosios kelio dangos paviršiaus temperatūros ir būklės jutikliai.
Bendra projekto vertė 6 311 939,01 Eur, iš jų 5 049 551,20 Eur finansuojama ES lėšomis.