• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Gera žinia autobusų ir troleibusų keleiviams: kelionės viešuoju transportu mieste nebrangs

viešasis transportas Kaune

Dėl energetinių išteklių kainų augimo, ilgai trukusios COVID-19 pandemijos ir Rusijos sukelto karo Ukrainoje pasekmes jaučiantis miesto viešasis transportas sulaukė svarbių pokyčių. Antradienį posėdžiavusi Kauno taryba nusprendė stiprinti miesto finansavimą ir pritarė didesnėms vieno kilometro sąlyginėms paslaugos kainoms. Šios korekcijos padės bendrovei „Kauno autobusai“ ženkliai sumažinti galimus finansinius nuostolius ir toliau išlaikyti nepakitusias bilietų kainas keleiviams.

Didina kokybę, bet ne kainas

„Karantino laikotarpiu keliones viešuoju transportu apribojo nuotolinis darbas, mokslai ir dėl to smarkiai pasikeitęs gyvenimo būdas. Tačiau pasibaigus pandemijos ribojimams keleiviai vis sparčiau grįžta į viešąjį transportą. Dabar susiduriame su ženkliai padidėjusiomis kuro kainomis ir darbo užmokesčio augimu.

Dėl visų šių priežasčių už bilietus gaunamos pajamos jau kuris laikas nepadengia visų paslaugos kaštų. Pavasarį pabrangintas automobilių parkavimas mieste dabar leidžia šiuos pinigus skirti trūkstamoms viešojo transporto subsidijoms padengti. Kaunas turbūt bus tas miestas, kuris ilgiausiai išlaiko nedidintas autobusų ir troleibusų bilietėlių kainas – nedarysime to ir dabar“, – sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Praėjusių metų balandį bendrovės „Kauno autobusai“ visos išlaidos kurui siekė 355 tūkst. eurų. Šiemet tuo pačiu laikotarpiu dėl energetinių išteklių kainų augimo suma padvigubėjo – 747 tūkst. Eur.

Tuo metu viešojo transporto bilietas (mokant pilną kainą) jau penkerius metus kainuoja tiek pat – 0,70 Eur įsigyjant prekybos vietose ir 1 Eur perkant autobuse arba troleibuse pas vairuotoją.

„Vieno kilometro sąlyginės paslaugų kainos korekcijos padės savivaldybės įmonei išlaikyti finansinį stabilumą ir tuo pačiu užtikrins nepertraukiamas paslaugas. Jų kokybė kartu su viešojo transporto parko atnaujinimu per paskutinius kelerius metus Kaune ženkliai pagerėjo. Matome, kad kauniečiai noriai renkasi autobusus ir troleibusus kaip alternatyvą automobiliui, todėl sieksime viešąjį transportą ir toliau išlaikyti prieinamą visiems gyventojams“, – tikino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

„Kauno autobusai“ planuoja nuo liepos 1 d. didinti atlyginimus savo darbuotojams bent 10 procentų.

Sumoka tik tiek, kiek keliauja

Kaune viešojo transporto bilietų kainos nekinta nuo 2017 metų. Kai kuriais atvejais kelionės netgi atpigo. Esminis pokytis įvyko praėjusiais metais, mobiliosios programėlės „Žiogas“ principą pritaikius elektroninėms kortelėms. Šis sprendimas sumažino bilietų įvairovę, užtikrino keleiviams patogesnį jų įsigijimą bei žymėjimą ir netgi sudarė galimybę tam tikrais atvejais sutaupyti.

„Kad ir kiek keleivis važiuotų miesto autobusais ar troleibusais, per kalendorinį mėnesį jis neviršys maksimalios sumos – neišleis daugiau negu kainuoja mėnesinis terminuotas bilietas. Keleiviai sumoka tik tiek, kiek keliauja. Taigi nebereikia pergyventi, kad įsigytas mėnesinis bilietas liks nepanaudotas, jei susirgsite, dirbsite iš namų ar turėsite kitų asmeninių priežasčių, dėl kurių tuo metu negalėsite naudotis viešuoju transportu. Tai yra akivaizdi papildoma nauda mūsų keleiviams“, – teigė M. Matusevičius.

Pavyzdžiui, jei per dvi ar tris savaites keleivis, mokantis pilną bilieto kainą (0,70 Eur), pravažiavo 40 kartų ir sukaupė 28 eurų sumą, visos likusios kelionės iki pat kalendorinio mėnesio pabaigos jam daugiau nieko nekainuos. Jei keleiviui taikoma 50 ar 80 proc. lengvata, atitinkamai reikia pasiekti 14 ir 5,6 eurų sumas. Plačiau: kaunoautobusai.lt.

Tarp moderniausių Europoje

Geresnį susisiekimą Kauno mieste užtikrina solidžios pastarųjų kelerių metų investicijos į viešojo transporto parko atnaujinimą – už daugiau kaip 70 mln. eurų per įsigyta per pustrečio šimto naujutėlaičių autobusų ir troleibusų.

Kaune eksploatuojamo viešojo transporto amžius mažiausias Lietuvoje ir lenkia netgi Europos Sąjungos vidurkį – 6,16 metų.

Visos transporto priemonės – žemagrindės, pritaikytos žmonėms su negalia, raidos sutrikimo problemomis, kurtiesiems ir silpnaregiams. Vasarą siekiama užtikrinti paslaugų teikimą tik kondicionuojamomis transporto priemonėmis.

Pagal bilietų žymėjimo duomenis praėjusiais metais reguliariais autobusų ir troleibusų maršrutais pervežta 28,4 mln. keleivių.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

NAUJIENOS

Novaturas

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

PATARIMAI

Automobilių valytuvai

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

Išvengti avarijos – vos viena sekundė

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

Dėmės nuo poliravimo

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

HONDA automobiliai

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Geras autoservisas Vilniuje

Automobilių kabliai

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

STRAIPSNIAI

Aistra sugrįžo: „Toyota GT 86“ debiutuoja Tokijo parodoje

Degalų taupymo patarimai

Automobilių dažymas

Kodėl net ir po nedidelės avarijos būtina atidžiai apžiūrėti automobilį?

Ar žinai, ką reiškia vilkikų pavadinimai?

Korozija

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.