• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Beieškant Metų automobilio surengtos netikėtos traukos lenktynės

Neretai atrodo, kad išrinkti sportišką automobilį labai paprasta – užtenka žvilgtelėti į gamintojo pateikiamus įsibėgėjimo iki 100 km/val. ar net 200 km/val. skaičius. Tačiau „Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose prie pačių sportiškiausių modelių vairo sėdę profesionalai akcentavo, kad šis kriterijus, nors ir svarbus, dažnai nepasako apie automobilį tiek daug, kiek išduoda kitos jo savybės, atsiskleidžiančios vairuojant.

25-ąjį kartą vykstančiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose ypač galingų ir sportiškų modelių netrūksta. Čia, pradedant 510 AG turinčiu „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, baigiant 380 AG galios „Porsche Macan S“, galingiausius automobilius sustačius į vieną eilę, galima suskaičiuoti apie 3000 AG.

Pasitelkė konsultantus

Ir skaičiai, kuriuos pateikia gamintojai, sako konkurso komisijos narys, žurnalo „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius, Vitoldas Milius, neabejotinai yra reikšmingi ir daug pasakantys apie automobilį. Tačiau sportiškiausių modelių bandyti ir ieškoti paties geriausio sukviesti ekspertai turėjo galybę pastabų ir apie daugelį kitų automobilių savybių. Sportiškiausius automobilius šiemet bandė Giedrius Notkus, ralio meistras, Domas Zinkevičius, važiuoklių ir pakabų ekspertas, dirbęs su pasauliniais automobilių gamintojais, Egidijus Janavičius, Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas (LASF), Kęstutis Taškūnas, draugiametis įvairių automobilių sporto varžybų nugalėtojas.

„Daliai mūsų konsultantų sportiškumas, nepaisant visko, yra susijęs su garsu. O rinkimuose turime tokį 390 AG galios elektrinį „Audi e-tron GT“, kuris, nepaisant to, kad įprasto vidaus degimo variklio garso neturi, pasižymi puikiomis savybėmis ir tuo, ko galima laukti iš ateities sportiškų automobilių“, – pasakojo V. Milius.

Dar vienas aspektas – kėbulo tipas. Ir, nors atrodytų, kad visureigio kėbulą turintys automobiliai niekuomet negali būti, tarp sportiškiausių šiemet – net keturi visureigiai: „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, „Jaguar F-Pace SVR“, „Porsche Macan S“ ir „Aston Martin DBX“.

„Ir tik atrodo, kad SUV tipo automobiliai negali būti sportiški: visi pripažino, kad dabartiniai visureigiai yra net labai sportiški, o juose įdiegtos technologijos, sistemos visų teigimu nebežiūrint į kėbulo tipą prilygsta panašaus galingumo sportiškiems sedanams ir hečbekams. Atrodo, kad vien dėl kėbulo formos jie turėtų pralošti mažesniems automobiliams, tačiau taip nenutiko“, – pabrėžė V. Milius.

Pasakodamas apie bandymus ir tai, ką išskyrė automobilius bandę ekspertai, „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys pasakojo, kad nuomonės išties išsiskyrė. Visgi vardinant atradimus ir geriausias savybes, dažniausiai buvo minimi „Alfa Romeo“, „Jaguar“ ir „Audi“ modeliai.

Surengė traukos lenktynes

Nors sprendimas, kuris automobilis yra sportiškiausias, bus priimtas įvertinus visas sportiškiausių automobilių galimybes ir savybes, Lietuvos žurnalistų autoklubas, organizuojantis „Metų automobilio“ rinkimus, nusprendė LSC „Druskininkai“, kur visą savaitę vyksta konkurse dalyvaujančių automobilių bandymų stovykla, surengti improvizuotas traukos lenktynes ir pamatuoti, ar tikrai gamintojų pateikiami skaičiai popieriuje lygiai taip pat atrodo ir realybė.

Prie varžybų starto linijos stojo šeši skirtingi modeliai: jau minėti SUV „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, „Jaguar F-Pace SVR“, „Porsche Macan S“ ir „Aston Martin DBX“, o taip pat elektra varomas „Audi e-tron GT“ bei „Jaguar F-Type“.

Traukos lenktynės organizuotos taip, kad lėčiausiai iki 100 km/val. pagreitėjantys modeliai varžytųsi vienas su kitu dukart. Per tą laiką pasikeistų ir vairuotojai, tad jeigu kažkuris būtų greitesnis, jis taip pat gautų šansą parodyti automobilio galimybes.

Visi modeliai nuo lėčiausio iki greičiausio (pagal gamintojų informaciją):

  • „Jaguar F-Type“ – 4,6 sek.
  • „Porsche Macan S“ – 4,6 sek.
  • „Aston Martin DBX“ – 4,5 sek.
  • „Audi e-tron GT“ – 4,1 sek.
  • „Jaguar F-Pace SVR“ – 4 sek.
  • „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“- 3,8 sek.

Ir staigmenos pasipylė jau nuo pirmųjų važiavimų, mat popieriuje vienodai greiti modeliai, paaiškėjo, yra toli gražu ne lygiaverčiai – čia „Jaguar F-Type“ išsiveržė į priekį ir aplenkė „Porsche Macan S“.

„Jaguar“ kova su „Aston Martin DBX“ nebuvo tokia aiški – po kelių bandymų paaiškėjo, kad brangiausias šių metų rinkimų modelis pranašesnis už britų inžinierių kūrinį. Tačiau benzinu varomas „Aston Martin“ per plauką nusileido „ant popieriaus“ greitesniam „Audi e-tron GT“.

Vieninteliam elektra varomam į sportiškiausio vardą pretenduojančiam modeliui teko stoti į akistatą su galingiausiu – 550 AG turinčiu – „Jaguar F-Pace SVR“. Užteko poros bandymų, kad būtų aišku, jog „Jaguar“ šioje kovoje pranašesnis.

Vyšnia ant torto tapo „Jaguar F-Pace SVR“ kova su „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“. Žinovai čia tikino, kad „Alfa Romeo“ turėtų ganėtinai lengvai įveikti Didžiojoje Britanijoje gimusį kūrinį. Visgi jau pirmuoju bandymų „Jaguar“ išsiveržė į priekį kone visu kėbulu ir neužteko nė kelių bandymų, kad „ant popieriaus“ greitesnis „Alfa Romeo“ nusineštų pergalę. Tai, kuriam modeliui teks sportiškiausio titulas, paaiškės „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų pabaigoje.

Geriausių septynių konkurso modelių paskelbimas numatomas lapkričio 17 d., o rinkimų finalas, kurio metu paaiškės „Lietuvos metų automobilis 2022“, „Tautos automobilis 2022“, „Metų visureigis“ ir kitų nominacijų nugalėtojai – lapkričio 27 d.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų

Mini ekskavatorius

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Kaip prižiūrėti valytuvus

Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

Automobilių valytuvai

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga?

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Kemperių remontas Vilniuje

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Industrinės padangos

STRAIPSNIAI

Vokiečiai paskelbė dažniausiai gendančių automobilių sąrašą

Kokiais visureigiais važinėsime 2025-aisiais?

Tamsa trukdo vairuoti

Techninė pagalba kelyje – vairuotojų pagalbininkas žiemą

automobilio kėbulo rūdžių remontas

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

Draudimo terminai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.