• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

vairavimas saulės spiginimas

Kelis kartus per parą besikeičiantys pastarųjų dienų orai visiems eismo dalyviams mūsų šalyje tapo nemenku išbandymu. Prašvitus skaisčiai kalendorinio pavasario saulei ne vienam vairuotojui teko prisiminti nemalonų akinančių spindulių poveikį, kai saulės apšviestame ruože kiti eismo dalyviai tampa nematomi. Draudikai atkreipia dėmesį, kad didžiausia rizika būti apakintiems saulės yra anksti ryte bei prieš sutemstant – tada, kai rytinė ar besileidžianti saulė yra netoli horizonto linijos.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ statistika rodo, kad kovo mėnesį yra užfiksuojama daugiausiai – beveik pusė visų per metus dėl saulės akinimo įvykstančių draudžiamųjų įvykių.

Nuo saulės nukenčia vis dažniau

„Šylant orams ir ilgėjant dienoms, fiksuojame draudžiamuosius įvykius, būdingus ankstyvam pavasariui. Vairuotojus akina saulė, kuri itin pablogina matomumą ir per priekinį automobilio stiklą, ir per priekinius bei galinius veidrodėlius. Statistika rodo, kad dažniausiai eismo nelaimės nutinka, kai vairuotojas, apakintas saulės, nespėja sustoti ir atsitrenkia į kitos transporto priemonės galą arba apvažiuodamas kliudo kitą objektą. Rečiau, tačiau saulės apakinti vairuotojai, deja, išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą arba su kita transporto priemone susiduria prasilenkdami. Tokios eismo nelaimės įvyksta, kai vairuotojas saulės apšviestame ruože nemato kelio ir jame esančių kliūčių bei kitų eismo dalyvių”, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Draudikė atkreipia dėmesį į ilgesnius važiavimo maršrutus, kai prie vairo tenka praleisti ne vieną valandą: „Jei kelias – tolimas, keliauti tenka kelias valandas ar pusdienį, rizika vairuotojams būti apakintiems saulės didėja. Prieš saulės laidą greitkeliuose susidaro itin nepalanki situacija, kai negelbsti nei langų skydeliai, nei saulės akiniai“.

„Gjensidige“ duomenimis, kasmet daugėja draudžiamųjų įvykių, kai eismo nelaimės priežastimi yra įvardijama akinanti saulė. 2020 metais buvo užfiksuoti 32 tokie atvejai ir išmokėta beveik 40 tūkst. eurų draudėjų patirtai žalai atlyginti, praėjusiais metais – 48 atvejai ir išmokėta daugiau nei 80 tūkst. eurų. Vidutinė žala sudaro nuo 1 500 iki 1800 tūkst. eurų. Didžiausia išmoka siekė 16 tūkst., kaip eismo įvykio kaltininkas nepastebėjo baltos spalvos automobilio.

Stiklų švara – pavasario būtinybė 

Pasak „Audi Sport Driving Academy by Autojuta” vairavimo instruktoriaus Audriaus Gelžinio, dabar prasideda laikas, kai transporto priemonių langų būklė ir jų švara – itin svarbi. „Jei automobilis kelerius metus yra intensyviai naudojamas greitkeliuose, jo priekinis stiklas per šį laikotarpį susidėvi, jame atsiranda smulkių pažeidimų, todėl pavasario pradžioje būtų naudinga šią transporto priemonės detalę pakeisti. Tačiau itin svarbu nepamiršti, kad priekinio stiklo švara šiuo metų laiku yra būtinybė, nes šviečiant saulei nešvarumai dar labiau pablogina matymo kokybę“, – pabrėžia A. Gelžinis.

Vairavimo instruktoriaus teigimu, automobiliuose sumontuoti apsauginiai skydeliai nuo saulės apsaugo tik tuomet, kai jie yra tinkamai nureguliuoti. „Beje, žemesnio ūgio vairuotojui jie nėra tinkama apsauga, nes net ir skydelį atlenkus – nesiekia akių lygio ir neapsaugo saulės spindulių. Tokiais atvejais reikėtų rinktis kepurėlę su snapeliu ar poliarizuotus akinius nuo saulės“, – pataria vairavimo instruktorius.

Pajutus saulės akinimą A. Gelžinis vairuotojams rekomenduoja švelniai sumažinti greitį ir nukreipti žvilgsnį nuo saulės, kad kuo greičiau atsistatytų regėjimas.

Instruktorius išskiria vairavimo sąlygas, kai važiuojant tankiai medžiais apsodintu keliu saulės spinduliai ima raibuliuoti pro jų šakas. „Tokios aplinkybės itin apsunkina matomumą, todėl miškingu keliu spiginant saulei reikėtų važiuoti itin atidžiai“, – sako A. Gelžinis.

Langų valymo skystis – priešnuodis saulei

Pasak V. Katilienės, užtikrindami vairavimui tinkamą automobilio langų būklę, vairuotojai turėtų pasirūpinti ne tik transporto priemonės stiklais. „Be abejo, jie neturėtų būti subraižyti, padūmavę ar dėl pažeidimų iškreipiantys vaizdą. Tačiau itin svarbu atsakingai pasirūpinti ir pakankamu langų valymo skysčio kiekiu bei kokybiškais valytuvais”, – vardija draudimo bendrovės atstovė.

Draudikės teigimu, šiltajam metų laikui skirti langų valymo skysčiai pasižymi geromis valomosiomis savybėmis, todėl orams atšilus žieminį langų skystį pakeiskite tokiu, kuris skirtas šiltajam sezonu.

V. Katilienės teigimu, ruošiantis važiuoti automobiliu, svarbu įsitikinti, kad transporto priemonės langai, žibintai, veidrodėliai ir valstybiniai numeriai – švarūs bei į kelią leistis tik įsitikinus, jog atsargoje yra pakankamai langų valymo skysčio, o valytuvai veikia sklandžiai. Langų ir veidrodėlių būklė lemia matomumo kokybę, o valstybinių numerių skaitomumas yra apibrėžtas Kelių eismo taisyklėse.

Draudimo bendrovės užsakymu „NielsenIQ“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad automobilio langų būkle nuolat rūpinasi 15 proc. apklaustųjų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilių prekės
Skaityti

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

PVM išlaidos užsienyje
Skaityti

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Vairavimo mokykla Vilniuje
Skaityti

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Katalizatorius
Skaityti

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Starterio tipas
Skaityti

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Automobilių valytuvai
Skaityti

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Dyzelinio kuro siurblio remontas

Kada reikalingas dyzelinio kuro siurblio remontas?

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

PARTNERIO TURINYS

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Profesionalus važiuoklės remontas

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

STRAIPSNIAI

Kėbulo geometrijos atstatymas

Drąsus „Taip!“ logistikos firmoms!

dideli ratlankiai

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Vairuotojams pavojinga ryški šviesa

Techninė pagalba kelyje – vairuotojų pagalbininkas žiemą

Paskirstymo diržo keitimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.