• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Dujų įranga pagal savo konstrukciją, paskirtį ir sudėti yra skirtstoma į keturias kartas kurias mėginsime aprašyti individualiai keik žemiau pradedant paprasčiausia, baigiant populiariausia tiesiogine arba ketvirta dujų įrangos karta.

Pirma dujų karta

Pirma karta tinkamiausia paprastiems ir kaip taisyklė senesniems mašinoms, ypač toms kurios komplektuojamos su karbiuratoriniais varikliai valdomais vakuumo pagalba neturint ir nereguliuojant kuro mišinio jokiais kuro riebumo davikliai tokiais kaip lemda zondais. Pirma karta tinkamiausia yra mono įpurškimo sistemoms, montuojama panaudojant tuos pačius dujų baliono elementus kaip ir kitų kartų, tiesiog automobilio variklio skyriuje yra komponuojamas vakuuminis reduktorius arba reduktorius su elektro magnetu, dujų mišinys reguliuojamas rankomis reduktoriaus pagalba ir registro dėka, realiai variklis dirba teisingiausiu kuro mišiniu tik prie laisvų variklio sūkių arba prie pasirinkto sūkių diapazono, pvz 3500rpm kas priklausomai nuo automobilio variklio ir greičių dėžės pavarų ilgio atitinka apie 110km/h greitį.

Važiuojant greičiau dujų mišinys liesėja, o jei sureguliuosite didesniam greičiui, tuomet sąnaudos bus didesnės ir prie žemesnio greičio važiuosite per riebiu mišiniu. Pirmos kartos sistemoje ir įrangoje, dujos į variklį paduodamos maišytuvo dėka kuris montuojasi prieš ar po oro srauto matuoklės, todėl reikalauja paprastai papildomų montavimo dalykų nes padidejęs atstumas paprastai išlenkia arba kolektorių arba oro paėmimo šlangą ir netvarkingai sumontuota ji laikui bėgant trūksta. Pirmos kartos dujų įrangą patartina reguliuoti dažnai, tam paprastai yra montuojami lemda simuliatoriai kurie diodų (lempučių) pagalba nurodo mišinio riebumą kurį galima susireguliuoti ir pačiam, tikslingiausia tai būtų daryti kas kartą keičiantis orams, sezonams, ar keičiant oro filtrą.

Jei susireguliuosite taip kad visuomet „dirbtų“, dažniausiai būsite nepatenkinti automobilio dinamika ar trauka. Pirmos kartos dujų įrangos pagrindiniai trūkumai yra tie kad ši įranga yra ypač reikli tvarkingai elektros/aukštos įtampos sistemai, t.y. privalo dažnai būti keičiamos žvakės, sumontavus įrangą pakeisti nauji aukštos įtampos laidai ir paskirstymo dangtelis, kitu atveju rizikuojate turėti atbulinį smūgį arba taip liaudyje vadinama „dujų šūvį“.

Šūvio rezultatas gali būti netgi labai brangus, pradedant nušokusiom štangom, sulankstytom oro srauto matuoklės, susprogusia oro filtro dėžę ar net įsiurbimo kolektoriumi. Jei toks šūvis nutiktų Nidoje, automobilį tektų vilkte partempti nes važiuoti nesutvarkius neišeitu nei benzinu nei dujomis. Nepaisant tų trūkumų, pirmą kartą galima montuoti daugeliui automobiliu ir tikrai yra tokių variantų kur neverta montuoti modernesnių įrangų, bet kiekvieną atvejį reikėtų tirti ir vertinti atskirai bei individualiai pasitarus nuspręsti kokią įrangą pasirinkti, įvertinti pliusus ir minusus, investiciją ir galimas problemas ar trūkumus, įvertinti savo laiką reguliuojant ar dujų įrangos aptarnavimo kaštus nuspręsti ar ši karta Jums tinkama ar vis tik rinktis modernesnę dujų įrangą.

Antra dujų karta

Antra dujų karta tai iš esmės yra patobulinta pirmos kartos dujų karta. Antros kartos dujų įranga galima tik tuose automobiliuose kuriuose yra lemda zondas, nes šioji karta vietoje rankomis reguliuojamo varžto – registro, dujų padavimo žarnoje turi varikliuką kuris prisitaiko ir dujas reguliuoja priklausomai nuo droselio sklendės padėties (akseleratoriaus paspaudimo) ir mišinio riebumo, t.y. jei mišinys liesas ir automobilis greitėja – dujų paduodama daugiau, jei greitis krenta, mažiau, o nepaisant to kokiu greičiu važiuojate varikliukas sureguliuoja dujų padavimą taip kad jis būtų optimalus nepaisant to ar važiuojate 50km/h ar 130km/h. Tokia dujų įranga dirba visuomet teisingesniu mišiniu ko pasakoje dirba teisingesniu kuro mišiniu ir nekaip sausina dujų degimo kamerą bei vožtuvus, taip pat mažiau kenkia katalizatoriui ir išmetimo sistemai, kartu labiau saugo gamtą ir tausoja variklį. Nepaisant antros kartos dujų privalumų, mišinys dujų į variklį paduodamas tokiu pačiu principu kaip ir pirmoje kartoje ir taip išlieka atbulinių smūgių, dujų šūvių grėsmė. Tiesa, antrai kartai reguliuoti jau reikalingas kompiuteris, speciali programa kurią taip pat bent kartą metuose reikėtų sureguliuoti profilaktiškai.

Trečia dujų karta

Aukščiau aprašytos dujų kartos problemos, reguliavimai, automobilio dinamika o svarbiausiai atbuliniai smūgiai ir jų keliamos problemos vertė dujų įrangos kūrėjus pasukti galvą ir sugalvoti kažką gudresnio ir patikimesnio siekiant apsaugoti automobilius nuo žalos patiriamos atbulinių smūgių dėka. Taigi trečia dujų karta nuo pirmos ir antros skiriasi tuo kad dujos yra paduodamos tiesiai į kolektorių prieš įsiurbimo vožtuvus. Toks dujų padavimas leido praleisti tą etapą kai dujos iš maišytuvo maišosi kartu su oru ir oro paėmimo žarna bei kolektoriumi keliauja į variklį todėl tikimybė atbuliniam smūgiui ar kitaip vadinamam dujų šūviui išnyko. Toks dujų padavimas ne tik yra saugesnis, bet dėl įmontuoto dujų maišytuvo paprastai sumažėja ir oro paėmimo kiekis, o šiuo atveju jo nelieka tad variklio galia dujomis beveik nemažėja arba mažėja iki nejuntamo lygmens. Trečia dujų karta neprigijo atsiradusiai naujesnei, ketvirtai vadinamai dujų įrangos kartai, beto šio tipo dujų lūžis pagrindinis buvo tas, kad jos netiko Euro4 varikliams bei ta kad jei pvz sugenda lemda zondas, dujų įranga tampa neefektyvi ir nefunkcionuoja.

Ketvirta dujų karta

Ketvirtoji dujų karta yra šiuo metu populiariausia ir dažniausiai montuojama tiek mūsų tiek kitų montuotojų. Kodėl ji tokia populiari ir kuo ji geresnė už prieš tai išvardintas įrangas? Ketvirtos kartos dujų įranga turi labai daug privalumų ir yra pakankamai universali, ji tinka labai daugeliui automobilių su skirtingais varikliais, galingumais ir komplektacijomis. Ši įranga yra universali visų pirma tuo, kad dujų įrangos kūrėjai nekūrė sistemų konkretiems varikliams, o sukūrė kompiuterį kuris pasijungdamas prie konkretaus variklio nuskaito reikšmes taip kaip benzino kompiuteris valdo benzino purkštukus ir prie jų adaptuoja dujinius purkštukus.

Šios įrangos komponentai skiriasi nuo pirmų dviejų ir net nuo trečios dujų kartos tuo kad yra statomi dujų purkštukai kiekvienai cilindrui, montuojamas dujų kompiuteris, pasijungiami MAP sensoriai. Dujų įranga pati automatiškai persijungia iš benzino į dujų pašilus varikliui, persijungimas yra nejuntamas ir nesukelia jokių trūkčiojimų bei nereikalauja pergazavimų. Dujoms pasibaigus, kompiuteris automatiškai apie tai įspėja ir pasibaigus dujomis perjungia benziną. Kiekvienam dujų purkštukui dirbant lygiagrečiai benzino purkštukui yra išsaugomas variklio dinamiškumas, mišinio riebumas atitinka benzino mišinio riebumą ir saugo tiek katalizatorių tiek jūsų automobilio variklį. Ketvirtos dujų kartos privalumas yra ir tas kad važiuojant dujomis niekada neatsiranda jokių variklio klaidų vadinamų „check engine“.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • dujų įrangos karta
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Praktiniai patarimai perkant automobilį

Dėmės nuo poliravimo

automobilio garsai

Barška, tarška, cypia, girgžda: penki garsai, kuriuos turėtų atpažinti vairuotojai

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

Katalizatorius

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

PARTNERIO TURINYS

Vaizdo registratorius

GPS meistras pataria

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

STRAIPSNIAI

„Opel Ampera“ atrinkta į „Europos metų automobilis 2012“ finalininkus

Įsigyjant automobilį būtina pirkimo-pardavimo sutartis

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos

Nuleista uždanga nuo paties brangiausio ir pasiučiausio automobilio pasaulyje: „Lamborghini Veneno“

Paviršiaus dažymo medžiagos ir dažymas

Pavojingi inercijos padariniai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.