Pradėsime nuo to kam yra reikalingi kompensatoriai, kaip jie atrodo ir ką galima padaryti su kalančiais kompensatoriais.
Kompensatoriai, jų paskirtis ir išvaizda
Kompensatorių paskirtis yra sureguliuoti tarpelius tarp kumštelių, kurios spaudžia vožtuvus ir pačių vožtuvų. Detaliau apie vožtuvus ir veikimo principą skaitykite vožtuvų reguliavimo puslapyje. Kompensatoriai kad sudarytų optimalų tarpelį tarp vožtuvo ir jį spaudžiančios alkūnės, kitaip vadinamos kumštelės, naudoja tepalą ir jo slėgį. Jis talpina savyje tiek tepalo kiek reikia ir taip sudaro reikiamą tarpelį. Kompensatorių dėka nereikia reguliuoti vožtuvų tarpelių, jie visuomet automatiškai susireguliuoja, taip išvengiama papildomos variklio priežiūros ir periodinės patikros ir tarpelių reguliavimo.
Kompensatorių gedimai – kalantys kompensatoriai
Daugelis automobilių tokių kaip Mazda, Mitsubishi ir daugelis kitų susiduria su kalančių kompensatorių problema. Pradžioje nutinka taip kad variklio darbas ir garsas jam dirbant panašėją į dyzelinio variklio darbą, pradeda kalenti kompensatoriai, garsiai dirbti variklis. Pirmieji požymiai pasireiškia tik esant šaltam varikliui, paskui jie dažnėja ir finale baigiasi tuo kad kalantys kompensatoriai skleidžia garsą visuomet nepaisant to šiltas variklis ar šaltas. Kompensatorių garsas yra toks pats kaip nesureguliuotų vožtuvų garsas, dėl per didelio tarpo tarp vožtuvų ir kumštelių kurios juos spaudinėja atsiranda didelis tarpas ir taip padidėja garsas.