Dalinai perdažant automobilius būtina, kad remontinės emalės spalva sutaptų su buvusia automobilio spalva. Nuo 1996 metų Europoje yra daugiau kaip 23000 atspalvių dažų. Be gausybės atspalvių, dažai tampa vis reiklesni darbo kokybei ir laiko sąnaudoms. Laikyti sandėlyje keliasdešimt tūkstančių atspalvių dažų neįmanoma, todėl reikiamas atspalvis yra pagaminamas maišant įvairių spalvų dažus pagal tam tikras formules.
Dažų gamintojai kuria ne tik dažus, bet ir praktiškai dažų atspalvių pagaminimo sistemas, sukūrę „Color box“ arba atspalvių kartotekas. Kartotekos sukurtos pagal gaminamo automobilių markes ir pateikiami etaloniniai atspalviai. Kartotekos spalva lyginama su automobilio spalva, jei tiksliai sutampa, dažų maišymo formulė randama kompiuteryje.
Parenkant spalvą negalima pasikliauti ant automobilio kėbulo priklijuotu spalvos kodu, nes dažnai automobiliai būna perdažyti. Spalva keičiasi ir nuo aplinkos poveikio.
Praktinis dažų parinkimas.
Vienspalvėms emalėms reikia:
• nuvalyti delno dydžio plotą ant senos dažų dangos su smulkiadispersine pasta.
• Surasti automobilyje užrašytą kėbulo spalvos kodą, prieš tai išsiaiškinus ar automobilis nebuvo perdažytas.
• Jeigu yra daugiau nei vieno atspalvio variantas, tai reikėtų sulyginti korteles ir automobilio spalvą vizualiai. Pasirenkamas labiausiai tinkamas atspalvis.
• Pagal kortelės duomenis kompiuteryje randama atspalvio maišymo formulė.
„Metalic“ efektu pasižyminčių atspalvių parinkimas.
Parenkant „metalic“ emalės atspalvius, reikia prisiminti, kad žiūrint į šias dangas matomi du atspalviai. Vienoks atspalvis matomas, kai žiūrim stačiu kampu į paviršių ir kitoks, kai žiūrim smailiu kampu į „metalic“ danga dažytą paviršių. Kaip ir vienspalvių dažų, taip ir „metalic“ efektu pasižyminčių dažų maišymo formulės pateiktos kompiuteryje. Sumaišius norimą spalvą, rekomenduojama padažyti pavyzdį ir sulyginti. Nustatant spalvą reikia vengti tiesioginio saulės apšvietimo, krintančio ant dažų dangos.