1 dalis
Šiame straipsnyje pateiksime naudingų patarimų keliaujantiems automobiliu, pasitelkus į pagalbą populiariausio pasaulyje automobilinės GPS technikos gamintojo TOMTOM navigacinį aparatą GO720 IQ Routes. Dauguma čia aptariamų dalykų paminėta naudojimo instrukcijose, tačiau ne visi išsireiškimai suprantami pradedantiems, o daugelis galimybių aprašyta labai glaustai. Be to, pasidalinsime pastebėjimais ir patarimais, kokių nerasite nei vienoje instrukcijoje. Vitalis Levčenkaitis, UAB “Euroneta” direktorius.
ĮVADAS
Apie GPS veikimą nekalbėsime. Tik noriu priminti, kad jokia “akis” iš dangaus jūsų navigacinio aparato nestebi net ir tada, kai programa informuoja apie spūstį kelyje. Iš palydovų navigacinis aparatas priima tik tokią informaciją, iš kurios nuolat žino, kur pats yra, o jį priverčia dirbti jo viduje esanti navigacinė programa bei specifiniai navigaciniai žemėlapiai, nuo kurių kokybės bei dermės su programa priklauso mūsų nuomonė, ar jis “pjauna grybą”, ar veda kaip sąžiningas taksistas.
Ar skiriasi portatyviniai navigaciniai aparatai nuo įmontuotų gamykloje?
Taip: gamyklinio nepanaudosite išlipęs iš automobilio. Kaip taisyklė, portatyvinių aparatų programos yra žymiai sudėtingesnės bei daugiau išvystytos, leidžia ne tik sudarinėti kelionių planus, bet ir pačiam įsikelti daugybę naujos informacijos prieš kelionę (pvz. populiariausių Europos slidinėjimo bazių adresus, tūkstančių dujinių degalinių duomenis, kelių policijos mėgstamas budėjimo vietas Europoje, Pasaulio paveldo vietoves, ir begalybę kitų). Portatyvinis aparatas gali jus nuvesti prie gražiausių bažnyčių (ar aludžių), po to parvesti į viešbutį ar automobilį. Ne tik mieste, bet ir miške. Ko ne šuniukas?
Ar labai skiriasi automobiliniai portatyviniai aparatai nuo rankinių, skirtų pėstiesiems?
Taip: ir programa, ir žemėlapių kokybe. Automobilinio programa pirmiausia skirta vesti automobilį, turi apdoroti milžinišką kiekį informacijos. Jos užduotis – nuvesti greičiau, nei su popieriniu žemėlapiu :-), o šturmanui (keleiviui priekyje) leisti išsimiegoti. Ir sankryžas braižyti, ir kalbėti, ir “po ženklu nepakišti”, ir apie eismo kontrolės fotoaparatus perspėti. Sudarydama maršrutą nuo Vilniaus iki Varšuvos, pvz. populiaraus gamintojo TOMTOM programa įvertina net apie 87.000 galimų atkarpų. Veikdama pėsšiąjam režime, ji irgi veda, tačiau neturi kai kurių savybių, svarbesnių buriuotojams ar sportininkams. Skiriasi ir atsparumas vandeniui (automobilinės, žinia, bijo vandens).
ŽEMĖLAPIŲ KOKYBĖ
GPS navigaciniai žemėlapiai yra smulkūs ir brangūs. Jų sudarymas, o vėliau atnaujinimai reikalauja daugybės žmonių darbo valandų. Kodėl negalima nuskanuoti smulkių popierinių žemėlapių ir naudoti navigacijai? Nes nei pagal tikslumą, nei pagal duomenis (kurių neturi) jie netiktų važiuoti automobiliu. Palydovinės nuotraukos irgi bejėgės: kelių mikronų objektyvo netikslumas danguje sąlygoja metrus paklaidų ant žemės. Automobiliniai navigaciai žemėlapiai talpina ir milžinišką kiekį informacijos. Juose keliai įvedinėjami beveik rankiniu būdu: žemėlapistai privalo visur bent kartą pravažiuoti! Be to, jie kelius nufilmuoja, o vėliau suvedinėja duomenis: dangos tipus, pločius, skiriamąsias juostas, kategorijas (pvz. vietinis ar tarptautinis, ar mokamas, t.t.), ženklus, leistinus greičius… ir taip – nuo sankryžos iki sankryžos, kol neįveda visų. Tada gali išdidžiai parašyti: 99%.
GPS navigaciniai žemėlapiai sensta. Ne tik dėl naujų kelių ar uždarytų senų, bet ir dėl daugybės kasdien dygstančių kelio ženklų.
Įdomus pastebėjimas: per dieną Vokietijoje įvykdoma virš 10 tūkstančių pakeitimų keliuose (informacija gauta “SIEMENS VDO Automotive” prekybos atstovybių vadovų susitikimo Frankfurte metu). Blogiausia, kad kiekvieną jūsų kelyje naujai išdygusį, bet pasenusiame navigaciniame žemėlapyje nepažymėtą draudžiantį kelio ženklą jums visuomet teks neracionaliai apvažiuoti. Jei programa iš anksto įvertintų tokį ženklą, bendras kelionės laikas ir atstumas beveik nepasikeistų. Jei tokių naujų ženklų pasitaikys daugiau, gali “griūti” kelionės grafikas, ir garantuotai padidės nuvažiuotų kilometrų skaičius.
Bus daugiau
Pardavimas, aptarnavimas, žemėlapiai, servisas