• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Transporto kompetencijų agentūra ir Kelių direkcija pasitelkė naująsias technologijas kelių eismo saugumui užtikrinti

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) kartu su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija) pasitelkė pažangias technologijas su tikslu gerinti eismo saugumą valstybinės reikšmės keliuose. 

Atsižvelgusi į 2017-2020 metų eismo įvykius, TKA nustatė ir ištyrė juodąsias dėmes (avaringus kelio ruožus) valstybinės reikšmės keliuose bei sudarė virtualų 2021 metų juodųjų dėmių žemėlapį. Šių metų žemėlapio naujovė – ekspertų rekomendacijos kaip eismo dalyviams elgtis patekus į juodąją dėmę. Šios saugumo rekomendacijos parengtos atsižvelgus į kiekvienos juodosios dėmės ypatumus. 

„Ekspertų rekomendacijos padės suprasti kylančius pavojus avaringose vietose, eismo dalyviai žinos į ką svarbu atkreipti dėmesį, kaip elgtis. Tikimės, kad vairuotojai išliks budrūs, atsižvelgs į ekspertų rekomendacijas ir saugiai tęs kelionę“, – sako TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.

TKA ekspertai, atlikę išsamų juodųjų dėmių tyrimą, pateikė siūlymus Kelių direkcijai dėl inžinerinių šių juodųjų dėmių trūkumų pašalinimo.

Kelių direkcija įvairius kelių infrastruktūros projektus įgyvendina pagal prioritetines eiles, sudarytas pagal specialias metodikas. Vienas esminių visų šių metodikų kriterijų – avaringumas. Todėl vietos, ruožai, kuriuose yra nustatytos juodosios dėmės, dažnu atveju sutampa su Kelių direkcijos prioritetais ir daugelyje jų jau diegiamos eismo saugos pagerinimo priemonės arba tokie darbai suplanuoti atlikti prioriteto tvarka. 

„Inžinerinės eismo saugos priemonės pasirenkamos įvertinus  juodųjų dėmių tyrimų rezultatus ir išanalizavus šias pavojingas vietas. Pagal prioritetines eiles diegiamos priemonės yra parenkamos kiekvienam konkrečiam atvejui. Pavyzdžiui, sankryžose susidariusiose juodosiose dėmėse gali būti įrengiamos žiedinės sankryžos, iškiliosios salelės, kairiojo posūkio juostos, apšvietimas, kelio ruožuose – pėsčiųjų ir dviračių takai, ruožų apšvietimas, „miesto vartai“, iškilios salelės“, –  teigia Kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.

Pasak Kelių direkcijos vadovo, tose vietose, kur dėl sudėtingų projektavimo bei žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūrų darbai gali užtrukti kiek ilgiau yra įrengiamos greito poveikio priemonės: kelio ženklai, apsauginiai kelio atitvarai, keičiamas kelio dangos ženklinimas, frezuojamos saugos salelės, įrengiamos įvairios inžinerinės greičio mažinimo priemonės, greičio matuokliai. 

2021 metais nustatytose 44 juodosiose dėmėse įvyko 207 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu 27 žmonės žuvo ir 281 žmogus buvo sužeistas. 29 juodosios dėmės, t.y. 66 % nuo visų, nustatytos valstybinės reikšmės užmiesčio keliuose ir 15 juodųjų dėmių, t.y. 34 % nuo visų, buvo nustatytos valstybinės reikšmės keliuose, kertančiuose gyvenvietes. Lyginant su 2020 metais, šiemet valstybinės reikšmės keliuose buvo nustatyta 19 naujų juodųjų dėmių, 20 juodųjų dėmių išnyko, 25 juodosios dėmės išliko arba pakeitė savo vietą. 2021 metais nustatytos 7 juodosios dėmės, t.y. 16 % nuo visų, kurios susiformavo dėl neblaivių ar neturinčių teisės vairuoti eismo dalyvių kaltės.

„Juodųjų dėmių skaičiaus pokytis lyginant su 2020 metais yra nežymus, tačiau yra matomi labai svarbūs teigiami bendrieji rezultatai juodųjų dėmių avaringumo statistikoje – eismo įvykių ir žuvusių dalyvių skaičiaus mažėjimas“, – teigia Evaldas Morkūnas.

Juodosios dėmės susidaro kai konkrečiame kelio ruože per 4-erius metus užfiksuojama 4 ar daugiau įskaitinių eismo įvykių, kurių metu sužeidžiami ar žūsta žmonės. Šiemet juodųjų dėmių žemėlapyje pažymėtos 44 dėmės arba 1 juodąja dėme mažiau negu praėjusiais metais.

Naująjį žemėlapį galima peržiūrėti čia: 

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Dėmės nuo poliravimo

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas su B. Vanagu

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

vairavimas saulės spiginimas

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

PARTNERIO TURINYS

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

STRAIPSNIAI

Kaip pasirūpinti nauju automobiliu?

TESLA Roadster

Kuo „pagirdyti” aušinimo sistemą?

Ilgalaikė automobilio nuoma

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilių programa, išjungianti stabdžius ir variklį

Patarimai perkantiems naudotą automobilį

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.