• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Toyota Mirai“ pasiekė naują Gineso rekordą: įveikė 1 360 kilometrų visiškai be emisijos

Naujasis „Toyota Mirai“ pasiekimas įrašytas Gineso rekordų knygoje: šiuo modeliu buvo įveikta ilgiausia distancija vandenilio kuro celių elektromobiliu, nepapildžius bako. „Mirai“ pavyko nuvažiuoti 1 360 km prieš kelionę pirmyn ir atgal Pietų Kalifornijoje, JAV, per penkias minutes užpildžius vandenilio baką. Neseniai amerikiečių „Ward’s Automotive“ surengtuose „10 geriausių variklių ir pavaros sistemų“ rinkimuose nugalėtoju tapęs „Toyota Mirai“ modelis nubrėžė naują nuvažiuojamo atstumo siekį tarp nulinės emisijos automobilių.

„2016-aisiais „Toyota Mirai“ buvo pirmasis masinės produkcijos vandenilio kuro celių varomas elektrinis automobilis, parduodamas Šiaurės Amerikos salonuose, o dabar naujos kartos „Mirai“ siekia pasaulio rekordų, – sakė Bobas Carteris, „Toyota Motor North America“ vykdomasis prezidentas. – Mes didžiuojamės, jog esame šios nuostabios technologijos, diegiamos mūsų augančioje nulinės emisijos automobilių gamoje, lyderiai.“

Rekordinis važiavimas buvo akylai stebimas Gineso rekordų organizatorių: jie prižiūrėjo, kad būtų laikomasi griežtų taisyklių ir dokumentacijos procedūrų. Rugpjūčio 23–24 d. kelionėje su „Toyota Mirai XLE“ vienintelė emisija buvo vanduo. Gineso rekordų teisėjas Michaelis Empricas pažymėjo „Mirai“ baką apsaugine plomba ir kelionės pradžioje, ir pabaigoje.

Į dviejų dienų kelionę, prasidėjusią pirmadienį, rugpjūčio 23-ąją, „Toyota“ vandenilio kuro celių plėtros grupės centre „Toyota Technical Center“ (TTC) Gardenoje, Kalifornijoje, išsiruošė patyręs ilgų nuotolių keliautojas Wayne’as Gerdesas, o jo porininku tapo Bobas Wingeris. Duetas Ramiojo vandenyno pakrantės greitkeliu traukė į Pietus iki San Ysidro, o tada – į Šiaurę, iki Santa Barbaros, pakeliui aplankydamas Santa Monikos ir Malibu paplūdimius. Vyrai grįžo į TTC tą patį vakarą, kai nuvažiuotas atstumas siekė 761 km, o pakeliui dukart susikeitė vietomis.

Kita diena, rugpjūčio 24-oji, išsiskyrė vietinėmis išvykomis: rekordo siekiantis duetas riedėjo dar 599 km San Diego greitkeliu tarp Los Andželo ir Orindžo apygardos per rytines ir vakarines piko valandas, kol „Mirai“ nebeliko vandenilio, ir grįžo į TTC iš viso įveikęs 1 360 km, ką paliudijo ir M. Empricas.

„Dešimtmetį būdamas Gineso rekordų teisėju, turėjau galimybę matyti neįtikėtinų bandymų: tarp jų buvo keli, susiję su atstumu. „Toyota Mirai“ kelionė be poreikio sustoti pripildyti baką rodo vandenilio kuro elementų technologijos galią. Ši technologija ir „Toyota“ komandos sukurtas sumanus dizainas atvedė iki istorinio momento“, – sakė M. Empricas.

Kelionės pabaigoje „Mirai“ iš viso buvo sunaudojęs 5,65 kg vandenilio, o pakeliui pravažiavo 12 vandenilio stotelių (į jas neprireikė užsukti). Dažniausiai „Mirai“ važiavo piko metu, esant 18–28 laipsniams šilumos. Automobilis išskyrė nulį gramų CO2: per analogišką kelionę vidaus degimo variklį turintis automobilis būtų išmetęs apie 301 kg CO2.

Įspūdingų rezultatų pavyko pasiekti ir patyrusių bei ilgų nuotolių važiavimo subtilybes išmanančių vairuotojų dėka. Jie optimizavo „Mirai“ veikimą esant specifinėms oro ir važiavimo sąlygoms. Be to, rekordininkai pasinaudojo keliais pagrindiniais patarimais, kaip taupiai važiuoti. Jų patirtį gali pritaikyti bet kuris vairuotojas:

Priežiūra ir paruošimas:

  • Atlikite visus suplanuotus automobilio priežiūros darbus. Prastai veikiantis variklis sudegins daugiau degalų, o tai turės įtakos degalų ekonomijai.
  • Pasirūpinkite tinkamu automobilio važiuoklės suvedimu.
  • Patikrinkite padangų slėgį, nes nepakankamai pripūstos padangos gali padidinti degalų sąnaudas.
  • Išsiimkite krovinius ir jiems vežti skirtą įrangą, kad sumažintumėte svorį.

Vairavimo technika:

  • Venkite staiga pagreitėti arba smarkiai stabdyti.
  • Venkite važiuoti didesniu greičiu.
  • Sumažinkite veikiančių mechaninių ar elektrinių prietaisų skaičių: pavyzdžiui, išjunkite oro kondicionierių („Mirai“ įdiegta važiavimo režimų pasirinkimo sistema „Drive Mode Select“, turinti „Eco“ režimą. Pastarojo prioritetas – efektyvumas, tad oro kondicionieriaus veikimas optimizuotas. Be to, kaip ir „Toyota“ hibridiniuose modeliuose, „Predictive Efficient Drive“ sistema gali įsiminti nuolatinius maršrutus, kad optimizuotų baterijos įkrovą bei iškrovą ir taip maksimaliai padėtų taupyti degalus ir didinti nuvažiuojamą atstumą).
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Kaip išsirinkti akumuliatoriaus kroviklį

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Namų įpročiai automobilyje gali ir pražudyti

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Kokį akumuliatorių pirkti dyzeliui?

PARTNERIO TURINYS

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Automobilių kabliai

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Geras autoservisas Vilniuje

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

STRAIPSNIAI

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką

Alpina B3 Bi-Turbo pasieks 304 km/h ir „pasisotins” 7,59l/100 km

Vandens telkinių pakrantės – ne automobilių stovėjimui

Audi pristato „karštąjį” kompaktinį visureigį RS Q3

Ratlankių aptraukimas plėvele

Kada reikia keisti tepalus?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.