Šiemet pagal elektromobilių pardavimus Europos žemynas pirmauja – pasaulyje parduota daugiau nei 502 000 elektromobilių, o didžioji jų dalis tenka turtingiausioms Europos valstybėms.
Europa yra lyderis pagal keleivinių elektrinių automobilių skaičių, o antroje vietoje yra JAV, trečią užima Kinija.
Nuo šių metų pradžios tokių transporto priemonių pardavimų lyderė Europoje yra Norvegija – daugiau nei 18 tūkstančių, Didžiojoje Britanijoje parduota daugiau nei 16 tūkstančių, o Prancūzijoje – daugiau nei 15 tūkstančių.
NORVEGIJA UŽDRAUS AUTOMOBILIŲ SU VIDAUS DEGIMO VARIKLIAIS PARDAVIMĄ
Norvegijos valdžia rimtai ėmėsi įstatymo priėmimo, kuris uždraus šalyje pardavinėti automobilius su vidaus degimo varikliais. Pagal planus toks draudimas įsigalios nuo 2025 metų. Ši iniciatyva jau senokai buvo diskutuojama aukščiausiuose Norvegijos politinio elito sluoksniuose. Ir štai keturios pagrindinės šalies politinės jėgos susitarė dėl uždraudimo ir pasirengusios atlikti pakeitimus įstatymuose parlamente.
Jau dabar ketvirtadalį Norvegijos automobilių parko sudaro elektromobiliai, 2015 metais šalyje buvo parduota 26 000 tokių automobilių. Nepaisant to, kad valstybinės pajamos ženkliai priklauso nuo naftos eksporto (30 procentų), ten vis tiek labai aktyviai skatinamas elektrinis transportas. Populiariausių elektromobilių markių tarpe šalyje yra Tesla Model S, Nissan Leaf, Renault Zoe, Volkswagen e-Golf, BMW i3.
Gerai žinomas technologijų industrijos mecenatas, kompanijos Tesla vadovas Ilonas Maskas (Elon Musk) apie pastarąją Norvegijos iniciatyvą uždrausti naujų kuru varomų automobilių pardavimus pasižymėjo įrašu Twitter, kuriame jis pavadino Norvegiją „nuostabia šalimi“, o taip pat parėmė šalį komplimentu – „Vaikinai, jūs kieti!“.
Ekspertai pažymi, kad Norvegijoje priimtame įstatyme nebus jokių nuolaidžiavimų – uždrausti bus ne tik automobiliai su tradiciniais benzininiais ir dyzeliniais varikliais, bet ir hibridai, nes juose taip pat yra įrengti vidaus degimo varikliai.
Po aktyvių iniciatyvos diskusijų vyriausybės lygmenyje tokio paties įstatymo priėmimo rimtai ėmėsi ir Nyderlandai. Įstatymo projektas pasiekė Žemuosius parlamento rūmus, kur jis praėjo priėmimo procedūrą, tačiau, kad įstatymas įsigaliotų, reikia ir Aukštųjų parlamento rūmų pritarimo. Jei balsų dauguma šis įstatymo projektas bus priimtas, tuomet ir šioje šalyje nuo 2025 metų bus uždrausta pardavinėti automobilius su vidaus degimo varikliais.
VOKIETIJA – IŠ PASKOS
Be to, automobilių su benzininiais ir dyzeliniais varikliais planuoja atsisakyti ir Vokietija, tik kol kas nenori skubėti ir šį klausimą nukėlė iki 2050-ųjų. Tačiau balandį paskelbė „elektra varomų transporto priemonių naudojimo šalyje skatinimo programos“ pradžią, ji truks ketverius metus ir jai skirta 1 mlrd. eurų. Analogiškų iniciatyvų aptarimas vyksta ir kitose Europos šalyse.