„Toyota Yaris“ sumontuotas spidometras rodo, kad šis mažylis gali važiuoti 140 mylių per valandą greičiu. Vis dėlto realiai 106 AG automobilis neperkopia 109 mylių per valandą ribos, rašo AP. Tad kodėl šis ir daugelis kitų modelių turi spidometrus, kuriuose šviečiantys skaičiai nėra pasiekiami?
Atsakymo į šį klausimą reikėtų ieškoti galvojant apie vairuotojų kultūrą ir apie jų pomėgį važiuoti greitai. Gamintojų marketingo specialistai yra laimingai sukurdami iliuziją, kad net ir šeimyniniai automobiliai „gali“ pasiekti greitį, koks įmanomas tik lenktynių trasose. Be to, kompanijos naudoja tokio pat tipo spidometrus daugeliui modelių ir taip taupo gamybos kaštus.
Tačiau kritikai teigia, kad dideli skaičiai yra netinkamai suprantami. Kai kas teigia, kad tai kelia saugumo problemų, mat vairuotojai klaidingai galvoja, jog gali viršyti greitį.
„Taip pasiekiama absurdiška riba. Daugiau nei 80 proc. automobilių nėra sukurti važiuoti greičiau nei 110 mylių per valandą“, – teigė buvęs „Nissan“ produkto vadovas Larry Dominique’as.
Pastebima, kad pernai „Honda Accord“, „Ford Fusion“ ir „Chevrolet Malibu“ spidometruose maksimalus greitis buvo padidintas nuo 120 ar 140 iki 160 mylių per valandą.
Yra daugybė paaiškinimų, kodėl gamintojai keičia spidometrus.
Pastebima, kad kai pirkėjai dairosi automobilio, jie mieliau renkasi tą, kurio spidometre nurodytas didesnis skaičius, nes tai sukuria sportiškumo įspūdį. Vis dėlto retas vairuotojas viršija 100 mylių per valandą greitį.
„Žmonės tikrai nori matyti didesnius skaičius. Tai tarsi suprantama, kad automobilis turi galingesnį variklį. Tai marketinginiai žaidimai“, – įsitikinęs Fawazas Baltajis, „Yazaki North America“ plėtros vadovas. Ši kompanija automobilių gamintojams tiekia spidometrus.
Tiesa, itin galingus variklius turintys automobiliai galėtų išvystyti ir didesnį greitį nei nurodyta spidometre, tačiau yra elektroniškai apriboti. Viena iš to priežasčių – važiuojant dideliu greičiu padangos gali perkaisti. Masinės gamybos automobiliuose įprastai montuojamos padangos, kurios nepritaikytos važiuoti didesniu nei 210 km/val. greičiu.
Be to, dauguma gamintojų taupo ir visame pasaulyje parduoda automobilius, turinčius tokius pat spidometrus. Pavyzdžiui, Kinijoje ir Europoje, reikalaujama, kad spidometrai rodytų daugiau nei automobilis gali važiuoti. Natūralu, kad europiečiams siūlomi automobiliai turi važiuoti greičiau, nes, pavyzdžiui, Vokietiją yra apraizgęs greitkelių tinklas, kur greitis nėra ribojamas. Tad parduodant tokius pat automobilius skirtingose šalyse jų spidometrai turi rodyti daugiau nei maksimalus greitis, teigia „General Motors“ atstovas Kurtas Tesnowas.
Pabaigai, tyrimai rodo, kad dauguma žmonių mėgsta važiuodami greitkeliu greitį rodančią rodyklę matyti ties spidometro viduriu, todėl gamintojai stengiasi, kad maždaug 115-130 km/val. riba būtų ties viduriu.