• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalai siūlo leisti techninę apžiūrą atlikti visuose sertifikuotuose autoservisuose“

Techninė automobilio apžiūra

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija reikalauja išardyti automobilių techninės apžiūros oligopoliją pakeičiant Vyriausybės nutarimą ir susisiekimo ministro įsakymą, kuriais dirbtinai reguliuojama automobilių techninės apžiūros rinka šalyje.

Nors Konstitucija ir įstatymas užtikrina konkurenciją techninės apžiūros rinkoje, ją vis dėlto varžo žemesnio lygmens teisės aktai, atkreipia dėmesį Seimo liberalai.

Seimo Ekonomikos komiteto nario liberalo Andriaus Bagdono teigimu, automobilių, ypač naujų arba apynaujų, techninę būklę profesionaliai gali įvertinti sertifikuoti autoservisai arba oficialūs gamintojų atstovai, todėl teisės aktais įtvirtinta būtinybė vykti tik į monopolinį apžiūros tinklą yra perteklinė.

„Neseniai vairuotojai keitė padangas. Atvažiavus tokios rutininės procedūros, dauguma transporto priemonių tame pačiame servise galėtų pereiti ir kitą rutininę pareigą – techninę apžiūrą, jeigu tuo metu sueina dvejų metų terminas. Šitaip vairuotojai visas paslaugas gautų vieno langelio principu arčiau namų, užuot laukę eilėse oligopolijos skyriuose“, – pastebi Seimo narys.

Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininko Viktoro Pranckiečio teigimu, netgi traktorių techninė patikra šalyje iš esmės yra liberalesnė už lengvųjų automobilių valstybinę apžiūrą. „Nors žemės ūkio technikos būklės priežiūra yra viešoji paslauga, kurią vykdo savivaldybės, pats jos taikymas yra paprastesnis, patogesnis ir pigesnis už valstybės nustatytą prievolę, kurią kas dvejus metus vykdo visi 1,5 mln. vairuotojų“, – teigia V. Pranckietis. Savivaldybių renkama rinkliava už traktoriaus techninę apžiūrą sudaro 6,8 euro, kai lengvojo automobilio apžiūra šalyje yra 4–5 kartus brangesnė.

Lietuvoje lengvųjų automobilių techninę apžiūrą atlieka 10 uždarųjų akcinių bendrovių, kurios veikia 10 regionų, todėl pagal teritorinį kriterijų jos viena su kita nekonkuruoja. 

Apžiūros centrų tankį pagal regionus reguliuoja valstybė. 

Valstybinę techninę apžiūrą atliekančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje metodiką nustato susisiekimo ministro įsakymas, kuris galioja beveik 20 metų, dar nuo 2004 m. gegužės 13 dienos. Nustatyti apžiūros stočių išsidėstymą įgalioja ir Vyriausybės nutarimas. 

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas tokių konkurencijos ribojimų nenumato, rinkos nereguliuoja ir susisiekimo ministro įsakymu sudaromas Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas. 

Be to, dar 2019 m. ir Konkurencijos taryba Vyriausybei siūlė atsisakyti „privalomąją techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ribojimo“ ir įmonių išsidėstymo šalies teritorijoje kriterijaus.

„Įstatymu leidėjas techninės apžiūros verslui yra nustatęs liberalias taisykles. Tačiau rinka reguliuojama žemesnio lygmens susisiekimo ministro įsakymais ir konkurentams į šią sritį patekti praktiškai neįmanoma. Valstybė atėmė galimybę rinktis. Todėl frakcijos vardu prašome naikinti neskaidrią biurokratiją visiems 1,5 mln. Lietuvos vairuotojų pasiūlant naują, aiškų ir patogų valstybinės apžiūros reguliavimą“, – sako A. Bagdonas.

V. Pranckiečio žodžiais, apžiūros rinkos liberalizavimas užtikrintų ir didesnį paslaugos skaidrumą, nes sertifikuoti autoservisai tausotų savo licenciją ir reputaciją. „Pavyzdžiui, Suomijoje 2010 m. išardžius monopoliją ne tik žymiai išaugo paslaugų kokybė, bet ir praktiškai nebevyksta eismo avarijos dėl gedimų. Vairuotojai netgi gali rinktis valstybinės apžiūros paslaugos teikėją pagal kainą“, – pabrėžia Seimo narys. Suomijoje techninę apžiūrą atlieka privačios įmonės, o valstybės institucija prižiūri atliekamų apžiūrų kokybę.

Europoje vieną liberaliausių techninės priežiūros principų taiko Didžioji Britanija. Ten meistrai, įgiję atitinkamą kompetenciją ir sertifikatą, valstybės deleguotą privalomąją techninę apžiūrą atlieka įvairiuose autoservisuose. Tuo metu Latvijoje rinka reguliuojama dar griežčiau: techninę apžiūrą atlieka vietinis „Regitros“ analogas – valstybės valdoma įmonė „Kelių eismo ir saugumo direktoratas“ (CSDD).

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Kasko draudimas

Kada apsimoka pirkti automobilį iš JAV?

Kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai?

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Industrinės padangos

Navigacijos (1 dalis)

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

STRAIPSNIAI

Testas: geriausi žibintai – halogeniniai ar LED?

10 būtiniausių daiktų, kurie turėtų būti Jūsų automobilyje

Viskas ką reikia žinoti apie alyvas

Audi pristato „raumeningą“ hečbeką S3 Sportback

Padangų keitimo sezonas: estai ir latviai – liberalesni nei lietuviai

Ką galima vairuoti su C kategorija?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.