• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

Vairo stiprintuvo sistema šiuolaikiniuose lengvuosiuose automobiliuose jau tapo standartu ir sunkiai beatmename laikus, kai vairą tekdavo sukti pasitelkiant savo jėgas.  Todėl jei pastebėjote, jog vairas sukasi sunkiai, verta susirūpinti. Ekspertai akcentuoja, jog dažniausios vairo stiprintuvo gedimo priežastys yra susijusios su netinkamu vairo stiprintuvo skysčio naudojimu. Kokias klaidas dažniausias daro vairuotojai ir kaip teisingai pasirinkti bei prižiūrėti vairo stiprintuvo skystį?

Sunkumas sukant vairą – pirmasis gedimo požymis  

Hidraulinis vairo stiprintuvo skystis veikia kartu su stūmokliu, tai leidžia vairą sukinėti lengvai ir nejaučiant didelio pasipriešinimo. Todėl esant gedimui vairą pasukti tampa vis sunkiau. Pasak Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovo Tomo Marecko, dauguma vairuotojų posūkiuose juda nedideliu greičiu, būtent tada sunkiai judantis arba užstrigęs vairas tampa geriausiai pastebimas.

„Sunerimti vertėtų pajutus pirmuosius gedimo požymius. Dažniausiai jie pasireiškia vairo stiprintuvo darbo trikdžiais arba jis apskritai nustoja veikęs. Po automobiliu gali būti pastebimas vairo stiprintuvo skysčio nuotėkis, girdimas triukšmas sukant vairą arba užsidega kontrolinės lemputės, informuojančios apie gedimą. Šie požymiai aiškiai rodo, kad jūsų automobilio vairo stiprintuvo sistemoje kilo bėdų“, – apie pirmuosius gedimo požymius įspėja ekspertas.

Gedimų priežastis – netinkamas skystis

Dažniausios vairo stiprintuvo gedimo priežastys – standartų neatitinkančios alyvos naudojimas ir jos nesavalaikis pakeitimas: „Dažniausiai vairo stiprintuvo gedimų kyla tada, kai stiprintuvo sistemoje būna likę per mažai hidraulinio skysčio, tokiu atveju posūkiuose vairą sukti tampa sunku. Ši problema paprastai susidaro dėl skysčio pratekėjimo iš hidraulinės žarnelės. Kartais žarnelė sutrūkinėja ar tiesiog atsipalaiduoja ir skystis išteka. Jeigu laiku nepašalinsite prasisunkimo, vairo stiprintuvo siurblys galiausiai suges, o jį pakeisti kainuos tikrai nemažai“, – vairuotojus įspėja T. Mareckas.

Visgi, jei vairo stiprintuvo skysčio pakanka, gali būti, kad hidraulinis skystis pasenęs ir sutirštėjęs: „Kaip ir kiti automobilio skysčiai, vairo stiprintuvo skystis laikui bėgant gali sutirštėti. Jeigu nesilaikoma automobilio gamintojo rekomendacijų ir skystis nekeičiamas laiku, laikui bėgant jis taps per tirštas ir negalės veiksmingai sutepti sistemos. Dėl šios priežasties pasukti vairą taps sunku, ypač važiuojant mažu greičiu. Jei patikrinę stiprintuvo skystį pastebėsite, kad jis tamsus ir tirštas, skystį reikalinga kuo greičiau pakeisti“, – patarimais dalijasi ekspertas, akcentuodamas, jog įtakos alyvos kokybės suprastėjimui turi vairavimo stilius: sistemos perkaitimas, kurį gali sukelti ilgalaikis ir intensyvus manevravimas be pertraukos, ar per intensyvus vairo stiprintuvo naudojimas.

Efektyvus veikimas reikalauja priežiūros

Pasak alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejaus Husiatynskio, nors vairo sistemos skystis veikia mažiau reikliomis sąlygomis nei, pavyzdžiui, dyzelinė alyva, jis taip pat pasižymi ypatingomis savybėmis ir turi būti periodiškai keičiamas – kad išvengtumėte problemų, patariama kas mėnesį pasitikrinti šio skysčio lygį.

„Šiandien vairo stiprintuvo skysčiai skirstomi į mineralinius, sintetinius ir pusiau sintetinius. Senesniuose automobiliuose arba specialių poreikių transporto priemonėse naudojami mineraliniai skysčiai. Daugelyje šiuolaikinių vairo stiprintuvų sistemų naudojami sintetiniai hidrauliniai ATF skysčiai, dažniausiai raudonos spalvos, specialių patobulinimų dėka jie veiksmingi visomis eksploatavimo sąlygomis. Pagrindinė taisyklė – griežtai draudžiama šiuos skysčius sumaišyti vieną su kitu, nes atsiranda rizika pakeisti jų konsistenciją. Sumaišius šiuos skysčius reikėtų kuo greičiau pakeisti skystį nauju tinkamu“, – akcentuota „Total“ atstovas.

Šie skysčiai skiriasi ir pagal savo spalvą, tačiau rinktis skysčio atsižvelgiant į jo spalvą nepatartina: „Vairo stiprintuvo skysčio pakuotėje paprastai pateikiama informacija apie standartus, kuriuos skystis atitinka, ir nurodoma, kurių prekės ženklų automobiliuose jie gali būti naudojami“, – patarimais dalinasi A. Husiatynskis, atkreipdamas dėmesį, jog 90 proc. visų vairo stiprintuvo gedimų galima išvengti, jei vairuotojai laiku tikrintų savo transporto priemonę.

Automobilio gamintojas nurodo, kas kiek laiko būtina keisti vairo stiprintuvo skystį – daugelis automobilių gamintojų, įskaitant „Mitsubishi“, „Volkswagen“, „Ford“, rekomenduoja pakeisti skystį kartą į 1–2 metus arba kaskart pravažiavus 100 000 kilometrų. Taip pat skystį reikalinga keisti, jei buvo vykdomas siurblio ar kitų vairo stiprintuvo komponentų taisymas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilio paruošimas vasaros kelionėms
Skaityti

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

Automobilio priežiūra pavasarį
Skaityti

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

Ratų suvedimas
Skaityti

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

Skaityti

Pavasaris – tinkamiausias metas pasirūpinti automobilio priežiūra po žiemos: į ką svarbu atkreipti dėmesį?

Skaityti

Užsidegė tepalo lemputė: ką daryti ir kada susirūpinti?

Skaityti

Variklio alyvos klampumas: rizikas privalo žinoti kiekvienas

Skaityti

Kaip paruošti automobilį žiemai

Skaityti

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

Skaityti

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

Skaityti

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Skaityti

Specialistai pataria: šalčiams artėjant pasirūpinkite stabdžių sistema

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

Skaityti

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Skaityti

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

NAUJIENOS

Automobilių entuziastai

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

PATARIMAI

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

10 būdų išvengti streso už vairo

freepik.com / Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?

Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?

Vairavimo instruktorius pataria: kaip paruošti automobilį žiemai ir išvengti neplanuotų išlaidų

Kondicionieriaus priežiūra

Top 10: dažniausios automobilio pirkimo klaidos

PARTNERIO TURINYS

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

STRAIPSNIAI

Padangos

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Ilgalaikė automobilių nuoma

Kada verta rinktis ilgalaikę automobilio nuomą verslui?

Automobiliuose per trejus metus turės atsirasti įranga, automatiškai pranešanti apie avarijas

Audi pristato galingą universalą RS6, kuris konkuruos su BMW M5 bei Mercedes-Benz E63 AMG

Vairavimas per sniegą bei ledą

Automobilinė ultragarsinė žvėrių baidyklė

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.