KTM gaminamuose produktuose įprasta matyti tik du ratus. Šįkart pristatomi keturi puikiai atlieka savo darbą.
Austrijos motociklų gamintoja KTM pastaraisiais dešimtmečiais pagamino ne vieną naujoviško dizaino, originaliomis techninėmis savybėmis pasižymintį motokroso ar enduro klasės motociklą. Dabar jie mąsto apie sportinių automobilių gamybą.
„KTM X-Bow“ (angl. Crossbow – arbaletas) buvo pagamintas nesiekiant pasipelnyti, o gamyklos personalo kuriamų naujovių dėka. Jo kūrėjai siekė sukurti mažą, lengvą, modernų, manevringą ir labai greitą automobilį.
Per pastaruosius penkiasdešimt metų rinkoje pasirodydavo ir dažnai „numirdavo“ daugybė tuos pačius principus atitinkančių automobilių, tačiau KTM gerokai aplenkė savo kurtą koncepciją.
„X-Bow“ yra dvivietis iš anglies pluošto pagamintas atviras automobilis. Už vairuotojo yra skersai įmontuotas iš „VW Golf GTI“ pasiskolintas 2,0 l tiesioginio degalų įpurškimo benzininis variklis su turbokompresoriumi. Jis išvysto 177 kW galią ir 310 Nm didžiausią sukimo momentą. Variklio valdymo kompiuteris perprogramuotas siekiant suteikti jam daugiau sportiškumo. Automobilyje įmontuota VW gaminama mechaninė pavarų dėžė.
Svarbiausia „X-Bow“ savybė yra nedidelis svoris – jis tesveria 790 kg. Svoris paskirstytas tarp priekinės ir galinės ašies santykiu 37/63. Kėbulas – anglies pluošto monokokas, visai kaip formulėse, o automobilio dugnas visiškai lygus, tik kiek pakyla ties galine ašimi – ten sumontuotas difuzorius. Todėl važiuojant dideliu greičiu posūkiuose galinę ašį veikia milžiniška prispaudžiamoji jėga.
Didžiausias greitis siekia 220 km/val. Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,9 sekundės. Dėl turbinos variklis jau veikiant mažomis apsukomis traukia puikiai, o esant didelėms jo išvystoma jėga tiesiog svaigina. Automobilis į vairuotojo komandas reaguoja žaibiškai ir tiksliai.
Tiesa, apie saugumo jausmą nereikėtų pamiršti, nes „X-Bow“ iš aktyvaus saugumo sistemų sumontuota tik stabdžių ABS. Dar vienas trūkumas – prieš važiuojant aktyviai stabdžius rekomenduojame pakaitinti, nes šalti jie beveik nestabdo.
Įvykus nelaimei vairuotojo nesaugo jokios saugos oro pagalvės, vietoj jų sumontuoti sportiniai keturtaškiai saugos diržai – juk tai sportinis automobilis. Be to, vairuotoją apsaugo itin tvirtas anglies pluošto monokoko kėbulas, kurio priekyje sumontuota speciali susigniuždanti monokoko priekinė dalis, vadinamoji „Crash box“. Saugumo sumetimais gamintojas rekomenduoja važiuojant šiuo automobiliu visada dėvėti šalmą.
Kuriant „X-Bow“ aktyviai dalyvavo žinomi formulių kūrimo specialistai iš Italijos „Dallara“. Pirmas šimtas „X-Bow“ modelių buvo pagaminti „Dallara“ įmonėje, kurioje gaminami formulės bolidai, tačiau paklausai smarkiai išaugus KTM įkūrė atskirą šių automobilių surinkimo padalinį Graso mieste. Šiemet pro šio cecho vartus išriedės keli šimtai automobilių, o kitąmet gamybą planuojama praplėsti iki 2 000 vnt. per metus.
Norintys plačiau susipažinti ar net užsisakyti šį automobilį, gali apsilankyti interneto svetainėje www.ktm-x-bow.com.
Pirkėjai gali pasirinkti sportinę arba paprastą pakabą, galima užsisakyti dviem kryptimis reguliuojamus amortizatorius ir dar kelis dalykus, tačiau papildomų patogumų nėra – nors automobilis ir sertifikuotas važinėti bendro naudojimo keliais, vis dėlto jis skirtas ne važinėti gatvėmis, o lakstyti uždarose trasose.
Ateityje gamintojai netgi žada į automobilius montuoti automatines pavarų dėžes su dviguba sankaba (DSG) ir galingesnį iš „Audi S3“pasiskolintą variklį.
Į šį projektą KTM žiūri labai profesionaliai, todėl greičiausiai jo laukia puiki ateitis. Šio akį traukiančio automobilio kūrimui panaudotos pažangiausios lenktyninių formulių kūrimo technologijos. Taigi, tai itin greita mašina, susilaukusi labai daug gerbėjų, tačiau turėkite omenyje – tai žaislas ne vaikams ir gerai valdyti jį gali tik patyręs vairuotojas.
Techniniai duomenys:
Variklis: benzininis, keturių cilindrų, linijinis, įmontuotas viduryje skersai; darbinis tūris 1 984 cm³ (82,5 × 92,5 mm), su turbina; kompresija 10,3; galia 177 kW (240 AJ)/5 500 aps./min., sukimo momentas 310 Nm/2 000–5 500 aps./min., tiesioginis įpurškimas; aušinimas oru
Transmisija: galiniai varantieji ratai; mechaninė šešių pavarų dėžė
Važiuoklė: priekyje ir gale nepriklausoma pakaba, trikampės svirtys, aušinami diskiniai stabdžiai, priekyje su 4 stūmokliais 305 mm skersmens, gale su 2 stūmokliais 262 mm skersmens
Matmenys: ilgis 3,670 m, plotis 1,870 m, aukštis 1,160 m, atstumas tarp ašių 2,430 m, atstumas tarp ratų priekyje 1,644 m, gale – 1,624 m; masė 750 kg, svorio centro aukštis nuo žemės 0,400 m; degalų bako talpa 40 l; padangos priekyje 205/40 R 17, gale 235/40 R 18
Važiavimas: didžiausias greitis 220 km/h, greitėjimas 0–100 km/h 3,9 s; degalų sąnaudos 7,8 l/100 km