• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Regitros“ atstovas: vairuotojų sveikatos tikrinimas – tikrų tikriausia nesąmonė

Lietuvoje galioja viena griežčiausių vairuotojų sveikatos patikrų ES, tačiau ar tai garantuoja, kad prie vairo nesėda dėl ligos vairuoti negalintys asmenys?

ATSAKO Į 20 KLAUSIMŲ

Po eismo įvykio Kaune, Veiverių gatvėje, kurio metu susidūrė motociklas ir lengvasis automobilis, kauniečiai pradėjo aptarinėti ne tik motociklininkų elgesį gatvėse, tačiau ir tai, iki kiek metų galima vairuoti transporto priemonę. Su motociklu susidūrusio „Ford Mondeo” vairuotojui – 84 metai. Sveikatos apsaugos ministro patvirtintame Vairuotojų sveikatos tikrinimo reikalavimų ir tvarkos apraše apibrėžiama, kad asmenims iki 55 metų sveikata tikrinama kas dešimt metų, nuo 56 iki 69-erių – kartą per penkerius metus, 70–79 metų asmenims sveikatą pasitikrinti reikia kas dvejus metus, o sulaukusiems 80 ir vis dar vairuojantiems – kasmet.

Prieš patikrinimą kiekvieno vairuotojo ar kandidato gauti vairuotojo pažymėjimą prašoma užpildyti Vairuotojo garbės deklaraciją. Joje vairuotojo klausiama apie tai, ar jis pats nepastebėjo regėjimo pokyčių, ar nesiskundžia širdies veikla ir pan. Iš viso 20 klausimų. Patys medikai pripažįsta, kad, nepaisant to, jog prašoma viską užpildyti sąžiningai, daug vairuotojų linkę kai kuriuos duomenis nuslėpti. Be to, neretas vairuotojas žino, kurios medicinos įstaigos sveikatos sutrikimus vertina ne itin griežtai, o dėl daugumos ligų ir galimybės vairuoti gydytojai gali nuspręsti patys.

ES šiuo metu galioja direktyva, kuri šaliai narei leidžia rinktis, kokį vairuotojų sveikatos patikrinimą rinktis, – pateikti sveikatos pažymą ar pildyti Vairuotojo garbės deklaraciją. Lietuvoje reikia pateikti abu šiuos dokumentus. Daugumoje Europos Bendrijos šalių galioja praktika, kai vairuotojas užpildo deklaraciją, o sveikatos specialistai pateikia tik išvadas dėl asmens regėjimo. Prieš keletą metų Vidaus reikalų ministerija siūlė atsisakyti kas dešimtmetį vykdomos vairuotojų sveikatos patikros, tačiau tam itin pasipriešino Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) valdininkai. Neigiamą savo nuomonę jie grindė tuo, kad gatvės prispildys ligotų asmenų, keliančių pavojų sau ir aplinkiniams.

SU TIKRINIMAIS PERSISTENGTA

„Regitros” generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino teigimu, tokia vairuotojų sveikatos patikros forma laikoma atgyvena visuose civilizuotose šalyse.

„Vakarų Europos šalys, JAV jau seniai suprato, kad žmogaus socialumas itin priklauso nuo jo mobilumo. Kuo daugiau žmogus turi galimybių judėti, tuo jis socialesnis”, – tvirtina pašnekovas. Jo nuomone, Lietuvoje laikomasi visai priešingos tvarkos – stengiamasi sudaryti kuo daugiau kliūčių žmogui ilgesnį laiką išlikti mobiliam.

Ginčytini jam atrodo ir SAM specialistų teiginiai, esą atsisakius sveikatos patikros gatvėse atsiras žmonių, kurie dėl sveikatos būklės neturėtų vairuoti transporto priemonės.

„Dabar galioja tvarka, kai šeimos gydytojai ar kitos srities specialistai, pastebėję asmens sveikatos pakitimų, trukdančių jam saugiai vairuoti, duomenis apie tai siunčia policijai arba „Regitrai”. Kyla natūralus klausimas, tai kam dar reikia papildomų sveikatos patirkinimų, jeigu asmens šeimos gydytojas mato jo sveikatos istoriją ir žino, kad jokių trukdžių vairuoti nėra?” – klausė specialistas.

„Regitros” atstovas tvirtino, kad pasitaiko ne vienas atvejis, kai vairuotojų sveikatos pažymėjimai galimai galėjo būti išduoti nepaisant teisės aktų reikalavimų. Nereti atvejai, kai „Regitros” atstovai gauna pranešimų apie asmenis, kuriems dėl sveikatos būklės nebuvo išduotos pažymos, o pastarieji jas stebėtinai greitai pateikia, tačiau dokumentai atkeliauja jau iš kitos medicinos įstaigos.

Yra atvejų, kai žmonės, negavę medicininių pažymų teisėtu keliu, randa ir neskaidirių būdų pažymas gauti. „Kai žmogus pristato mums reikiamą sveikatos pažymą, mes negalime atsisakyti jam suteikti naują ar atnaujinti seną vairuotojo pažymėjimą”, – situaciją komentavo S.Šuminas.

STEBINA POŽIŪRIS

Vairuotojų egzaminavimu besirūpinančios įstaigos atstovai teigia neretai besistebintys ne tik pačių vairuotojų požiūriu, kurių norą vairuoti galima suprasti, tačiau ir medikais, nes sveikatos pažymos išrašymas nėra vien tik formalus dalykas – sunkūs ligoniai gali sukelti pavojų ne tik savo, bet ir kitų žmonių gyvybei.

Pasak SAM specialistų, įstaigų priežiūra, kurios teikia tokius sveikatos patikrinimus, rūpinasi Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba (VASPVT), o įstaigos turi turėti reikiamus dokumentus. Specialistai, paklausti apie įstaigas, kurios sveikatos patikrinimus atlieka ne pagal Sveikatos tikrinimo aprašą, teigė, kad tokių įstaigų patikrinimai organizuojami pačios tarnybos nuožiūra ir apie netinkamą jų veiklą pranešus patiems pacientams.

Tarnybos atstovai teigė, kad neplaninių sveikatos priežiūros paslaugų kontrolių metu nustatyti pažeidimai parodė, kad pasitaiko atvejų, kai įstaigos ar asmenys išduoda sveikatos pažymėjimus vairuotojams ne tik neturėdami tam įgaliojimų, bet ir tuomet, kai asmens sveikatos būklė neatitinka reikalavimų. Medikai nevisiškai ištiria paciento būklę, neatlieka visų būtinų tyrimų ir nepaskiria reikiamų konsultacijų.

„Net ir turima sveikatos pažyma negarantuoja, kad asmens, vairuojančio transporto priemonę, būklė per visus dešimt metų nepasikeis. Taigi, siekiant apsaugoti Lietuvos kelius nuo asmenų, kurie negali vairuoti, nes to neleidžia sveikata, reikia keisti pačią sveikatos patikros sistemą”, – tvirtina S.Šuminas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Padangų tipai bei parametrai

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

Galvojate pirkti naudotą automobilį? Svarbiausi patarimai

Automobilių valytuvai

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

Kaip išsirinkti automobilio draudimą?

Daužto automobilio pardavimas

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

PARTNERIO TURINYS

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Profesionalus važiuoklės remontas

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

STRAIPSNIAI

automobilio oro nukreipėjas

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Vairavimo per lietų ypatumai

Dienos žibintų montavimas

Rašyti teksto žinutes vairuojant blogiau, nei vairuoti išgėrus

EReg akiratyje – duomenų standartizavimo, transporto priemonių vagysčių prevencijos ir eismo saugumo klausimai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.