• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Lietuvos komercinio automobilio“ konkurse – suslėgtomis dujomis varomas modelis

Pirmą kartą nuo 2014 metų vykstančiame „Lietuvos komercinio automobilio“ konkurse dalyvauja
automobilis, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD). Jos geriau žinomos pagal anglišką santrumpą
CNG („compressed natural gas“), leidžiančią lengviau atskirti jas nuo degalinėse įprastų suskystintų naftos
dujų (SND arba LPG, „liquified petroleum gas“). Šis išskirtinis modelis – nauja dar ekologiškesnė jau 2016 m.
pripažinto geriausio Lietuvos lengvojo komercinio automobilio „Iveco Daily“ modifikacija.

Į „Iveco Daily“ montuojamas 3 litrų darbinio tūrio suslėgtas dujas naudojantis variklis, pasiekiantis 100 kW
(136 AG) pajėgumą ir 350 Nm sukimo momentą. Itališkas modelis pagrįstai gali būti vadinamas vienu
ekologiškiausių lengvųjų komercinių automobilių – jo gamoje yra ne tik SGD, bet ir elektra varomas modelis,
taip pat 6 skirtingo pajėgumo dyzelinės jėgainės.

Dujų privalumą atrado viešasis transportas

CNG dujos gerokai pranašesnės nei LPG – pradedant kaina, baigiant ekologija. CNG variklyje visiškai sudega ir
nepalieka suodžių, taip pat nesukelia metalų korozijos. „Iveco“ skaičiuoja, jog išlaidos degalams sumažėja
apie 20 proc., palyginti su dyzeliniu modeliu (skaičiuojant pagal iki karantino buvusį dyzelino kainų Europoje
vidurkį). Be to, suslėgtas gamtines dujas naudojantis mikroautobuso variklis yra apie 4 decibelais tylesnis už
dyzelinį.

Vis dėlto didžiausias CNG privalumas yra ekologija – būtent todėl šio tipo dujos lengvai rado kelią į miestų
viešąjį transportą. Šiuo metu kai kurių didžiųjų miestų nemenką viešojo transporto dalį sudaro CNG dujomis
varomi autobusai, o jiems užpildyti kai kurie parkai netgi įrengia nuosavas degalines.
Vidutiniškai suslėgtas gamtines dujas (metaną) naudojantis CNG variklis į aplinką išmeta 5 proc. mažiau
anglies dioksido (CO 2 ) už dyzelinį, o biometano dujas – net iki 95 proc. Palyginti su dyzeliniu varikliu, CNG
pasižymi 12 proc. mažesniu azoto oksidų NO x kiekiu bei iki 76 proc. mažiau išmeta kietųjų dalelių.

Kaip lengvasis automobilis

Gamtinėmis dujomis varomą „Iveco Daily“ išbandžiusių „Lietuvos komercinio automobilio 2020“ komisijos
narių teigimu, šiemet pristatomas mikroautobusas yra dar geresnis nei jau nugalėjęs 2016 m.

„Mane nustebino „Iveco“ panašumas į lengvuosius asmeninius automobilius. Jis turi automatinę 8 pavarų
dėžę su „Power“ režimu – nori pasivažinėti smagiau, spusteli mygtuką ir gali lėkti. Ilgoje kelionėje gali
naudotis kruizo kontrole, naudodamas „Apple CarPlay“ prijungti telefoną ir automobilio ekrane matyti
„Spotify“, „Waze“ ir kitas programas. Interjeras taip pat atrodo modernus, šiuolaikiškas, daug sprendimų
kaip lengvuosiuose automobiliuose“, – įspūdžius pasakojo vienas iš rinkimų komisijos narių, automobilių ir
komercinio transporto specialistas Valdas Valiukevičius.

8 laipsnių automatinėje pavarų dėžėje yra ir ekonomiškumą didinantis „Eco“ režimas, taip pat galimybė
pavaras perjungti vairuotojui. Gali būti įdiegta ir dviejų, ir keturių varančių ratų pavara su galimybe blokuoti
priekinį, centrinį ar galinį diferencialus.

Papildomoje įrangoje yra tokios funkcijos kaip bevielis telefono kroviklis, pagalbinė sistema intensyvaus
eismo spūstyse „Queue Assist“, stabilumo sistema pučiant stipriam šoniniam vėjui „Crosswind Assist“,
automatinė tolimųjų šviesų perjungimo sistema ar „Full LED“ žibintai (artimųjų, tolimųjų šviesų ir rūko).

Skiriasi nuo asmeninių automobilių rinkimų

Geriausio komercinio automobilio rinkimai skiriasi nuo asmeninių automobilių rinkimų. Ir „Lietuvos
komercinio automobilio“, ir „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijų narys V. Valiukevičius teigė, kad
pagrindinis skirtumas yra pirkėjų poreikiai. Anot jo, neretai asmeniniai automobiliai pasirenkami ir vertinami
per emocinę prizmę, o komercinis transportas įsigyjamas žvelgiant į jo eksploatacijos išlaidas, degalų
sąnaudas, likutinę vertę, patikimumą.

Komisijos nariai, kurioje – patyrę žurnalistai bei įvairių įmonių transporto parkų administratoriai, skiria daug
laiko ne tik praktiniams ekonomiškumo, valdymo savybių ir kitiems bandymams, bet ir techninių duomenų
analizei.
Tokie rinkimai yra geras orientyras įmonėms, valdančioms ir didelius transporto parkus, ir turinčioms vos
kelis automobilius, nes jie įvertina gerųjų ir blogųjų savybių visumą, objektyviai palygina skirtingus modelius.
„Lietuvos komercinio automobilio 2020“ dalyviai bus eksponuojami Lietuvos parodų ir kongresų centre
„Litexpo“ rugsėjo 4–5 d. vyksiančioje parodoje „Auto Bazar“, o nugalėtojas bus paskelbtas konkurso finale
rugsėjo 5 d.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

HONDA automobiliai

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Požymiai, kad automobilis ar jo dokumentai gali būti suklastoti

Daužto automobilio pardavimas

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

PARTNERIO TURINYS

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Stogo skersiniai

Amortizatorių keitimas Vilniuje

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

STRAIPSNIAI

Valytuvai

Kodėl cypia valytuvai?

Naujasis M6 – greičiausias dviduris BMW modelis istorijoje

Automobilių žymėjimo būdai

Išmetimo sistema

Nuo „Hyundai“ konvejerio nuriedės pirmieji vandeniliu varomi automobiliai

Ar „degantis ledas“ – ateities kuras?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.