• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Elektromobilių varžybose „Volkswagen“ ekipažai įvertino – komfortiškai važiuoti apsimoka

Birželio 18-osios rytą Vilniuje startavusios „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių lenktynės vyko tyliai – buvo girdėti tik padangų čežesys. Vakare visi ekipažai vėl susirinko Druskininkuose, kur po finišo paaiškėjo, kuris per 6 valandas nuvažiavo daugiausiai kilometrų. Pirmą kartą varžybose su naujaisiais „Volkswagen ID.4“ dalyvavę du ekipažai užėmė antrąją ir ketvirtąją vietas didžiausios talpos baterijas turinčių elektromobilių kategorijoje.

Antrąją vietą iškovoję „Autojutos“ atstovai Vladas Vaitkus ir Jonas Dubinskas įveikė 532 km, o per plauką nuo trečiosios likę „Moller Auto“ padalinių darbuotojai Giedrius Zakalskis ir Audrius Gružinskas – 519 km.

Pasiekti tokį rodiklį lauke plieskiant daugiau nei 30 °C karščiui – praktiškai neįgyvendinama užduotis. Į kovą su didesnės talpos baterijas turinčiais elektromobiliais kiek neplanuotai stojęs tinklaraščio „100 proc. elektrinis“  autorius Dainius Jakas, netgi naudodamasis visa „Volkswagen ID.3“ siūloma komforto įranga, perkopė 450 km ribą.

„Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybos šiais metais vėl buvo tiek kitokios. Pagal elektromobilių baterijų talpą visi dalyviai buvo suskirstyti į tris kategorijas: ION1 – iki 40 kWh, ION2 – nuo 41 iki 60 kWh ir ION3 – daugiau nei 60 kWh. Lenktynės buvo suskirstytos į tris etapus (vienos, dviejų ir trijų valandų), buvo nurodytos finišų vietos, tačiau maršrutus dalyviai rinkosi savarankiškai. Pagrindinis tikslas – per 6 valandas, neviršijant liestino greičio ir nepažeidžiant kitų eismo taisyklių, nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų.

Sėkmingas naujo modelio debiutas

Antrąją vietą didžiausios talpos bateriją turinčių elektromobilių ION3 įskaitoje iškovojęs „Autojuta“ technikos direktorius Vladas Vaitkus pripažino, kad pirmą kartą varžybose su naujuoju „Volkswagen ID.4“ startavęs jis ir kolega Jonas Dubinskas nesikankino ir tik dalį maršruto įveikė be kondicionieriaus.

Praėjusiais metais elektromobilių varžybose jis vairavo nediduką „Volkswagen e-Up!“ ir pelnė apdovanojimą už mažiausias vidutines energijos sąnaudas. Šįmet persėdęs į gerokai didesnį, erdvesnį ID.4 su galingesniu varikliu ir talpesne baterija dar labiau įvertino tokio elektromobilio privalumus.

ID.4 baterijos, anot pašnekovo, užtenka norintiems patogiai eksploatuoti elektromobilį ne tik vasarą, bet ir žiemą. 77 kWh energijos atsargų pakanka tam, kad net ir pačiomis blogiausiomis sąlygomis būtų galima nukakti 350–370 km. Ties pagrindinėmis šalies magistralėmis įrengiamos naujos įkrovimo stotelės, todėl keliauti tampa vis patogiau.

„Ionity“ stotelėje 130 km nuvažiuojamam atstumui reikiamą energiją  įsikrovėme per 20 minučių. Ir tai buvo lėtesnis krovimas dėl įkaitusios baterijos, aukšta buvo ir pačios stotelės temperatūra. Grįždami vakare pabandėme dar kartą ir galime patvirtinti, kad ID.4 gali būti kraunamas ir 120 kW galia“, – komentavo V. Vaitkus.

Kasdienis vairavimas – tik su kondicionieriumi 

Ketvirtąją vietą ION3 įskaitoje su naujuoju „Volkswagen ID.4“ užėmęs „Moller Auto“ ekipažas – Giedrius Zakalskis ir Audrius Gružinskas – turėjo realią progą pakovoti dėl vietos pirmajame trejetuke, tačiau šį kartą pavedė įkrovimo galią nuo 50 iki 40 kW apribojusi stotelė. Vyrų skaičiavimu, papildomos energijos būtų užtekę aukštesnę „Audi e-Tron GT“ poziciją lėmusiam 11 km skirtumui panaikinti.

„Įkrauti užtruko 30 min., o su didesne galia galėjome sutaupyti apie 7 min. Magistralėje Vilnius–Kaunas per tą laiką važiuodami leistinu greičiu būtume įveikę apie 14 km, o to būtų užtekę netgi antrajai vietai“, – kalbėjo G. Zakalskis.

Dėl pasikeitusio varžybų formato, pašnekovo teigimu, šiais metais daug lėmė ne tik automobilio techninės galimybės ar ekipažo pasiruošimas, bet ir sėkmė. 30 elektromobilių iš starto vietos pajudėjo vienu metu, todėl rasti laisvą įkrovimo stotelę daug kam tapo rimtu iššūkiu.

„Jei viena stotelė užimta, bandai nusigauti į kitą, bet negali žinoti, ar ir ten rasi laisvą vietą. Galbūt bateriją kraus eilinis elektromobilių varžybose nedalyvaujantis vairuotojas. Todėl važiavome apimti nežinios – nežinojome, pasiseks, ar ne“, – apie sėkmės veiksnį kalbėjo G. Zakalskis.

Pirmą valandą ekipažas įveikė su įjungtu kondicionieriumi, tačiau vėliau pabandė jį išjungti. Dėl to nuvažiuojamas atstumas viena įkrova padidėjo 20 km – tai, įvertinus didesnį nei 400 km nuvažiuojamą „Volkswagen ID.4“ atstumą viena įkrova, yra nereikšmingas skaičius.

„Važinėdamas kasdien kondicionieriaus niekada neišjungčiau. Išimtį galbūt galima padaryti tuo atveju, kai reikia įkrauti bateriją, tačiau stotelė užimta ir laukti nesinori. Jeigu išjungęs kondicionierių pasieksi kitą stotelę arba kelionės tikslą, galima taip ir padaryti“, – komentavo G. Zakalskis.

Išbandė visą komforto įrangą

Tinklalapio 100procentuelektrinis.lt autorius Dainius Jakas vienintelis šių metų varžybose vairavo „Volkswagen ID.3“. Elektromobilių entuziastas tikėjosi, kad, kaip ir pernai, į klases automobiliai bus skirstomi ne pagal bendrąją, o pagal efektyviąją, t. y. realiai išnaudojamą, baterijų talpą. Organizatoriams nusprendus 62 kWh bendrosios talpos bateriją turintį ID.3 modelį priskirti prie ION3 kategorijos (61 kWh ir didesnė baterijos talpa), kovoti dėl geriausio rezultato su pusantro karto didesnes baterijas turinčiais elektromobiliais tapo neįmanoma.

D.Jakas nusprendė tiesiog gerai praleisti laiką ir karštą dieną, visą maršrutą įsijungęs oro kondicionierių, vis tiek sugebėjo įveikti 451 km. Vidutinės energijos sąnaudos – 17,4 kWh/100 km – buvo tokios pat, kaip ir antrąją vietą nuskynusio „Volkswagen“ ekipažo, tačiau mažesnės talpos baterija smarkiai apribojo šeiminio ekipažo galimybes.

„Iš anksto žinojome, jog įspūdingo rezultato pasiekti nepavyks. Ir tai logiška, nes sunku varžytis su elektromobiliais, turinčiais 30 kWh talpesnes baterijas. Na, bent jau lenktyniavome atsipalaidavę ir tuo metu, kai dauguma ekipažų mirko prakaite ar važiavo su pravertais langais, mes įsijungėme ne tik kondicionierių, bet ir masažo funkciją“, – komentavo elektromobilių entuziastas.

D.Jakas išbandė visas ID.3 vairavimo pagalbas, įskaitant eismo juostų stebėjimo ir prisitaikančią pastovaus greičio palaikymo sistemas. Jo teigimu, varžybose įveiktas 451 km – toli gražu ne riba, kiek galima tokiu elektromobiliu įveikti per vieną dieną. Realus dienos atstumas net ir darant ilgas pertraukas gali būti du–tris kartus didesnis, tad elektromobiliu keliauti galima ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Naudoti Volvo

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

Profesionalus starterių remontas Panevėžyje

Dėmės nuo poliravimo

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

PARTNERIO TURINYS

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Industrinės padangos

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

STRAIPSNIAI

Automobilių stabdžiai ir ką reikia žinoti

Rašyti teksto žinutes vairuojant blogiau, nei vairuoti išgėrus

Kas yra sukimo momentas?

Draudimas negalioja nepakeitus vasarinių padangų

Turbina. Kas tai? Kaip tinkamai ją prižiūrėti?

Audi pristato „raumeningą“ hečbeką S3 Sportback

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.