• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Autoservisai – lyg Lietuvos verslo rizikingumo veidrodis

Autoservisai

Autoservisų veiklą Lietuvoje pagal rizikingumą galima laikyti vidutinio statistinio verslo atspindžiu, rodo kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atlikta analizė. Kas dešimtas autoservisas (10 proc.) priklauso aukštai ir aukščiausiai  bankroto rizikos klasėms, o pagal vėlavimą mokėti aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklauso 15 proc. visų autoservisų. Kasmet kredito biuro sistemoje registruojama per tūkstantį autoservisų skolų, kurių vidutinis dydis per pastaruosius trejus metus išaugo nuo 1213 iki 1628 eurų. 

2023 m. vasario mėn. duomenimis, Lietuvoje veikia 4223 autoservisai, kurie savo pirmąja ir pagrindine veikla nurodė variklinių transporto priemonių techninę priežiūrą. Šiose įmonėse dirba daugiau kaip 12 tūkst. darbuotojų. Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3777, 2021 m. – 3882, о 2022 m. – 4101. Darbuotojų skaičius 2020–2022 m. keitėsi nedaug ir siekė beveik 12 tūkst., tik pastaraisiais metais šiame sektoriuje sukurtų darbo vietų padaugėjo iki 12284. 

Nors absoliučiai daliai autoservisų vadovauja vyrai, vis dėlto net 202 šią veiklą vykdančių įmonių direktorės yra moterys. Autoservisuose dirbančių moterų atlyginimų vidurkis šiuo metu siekia 1115 Eur/mėn., o vyrų – 1259 Eur/mėn. Palyginti su 2022 m. pradžia, moterų darbo užmokestis augo sparčiau nei vyrų – pernai sausį moterys uždirbdavo vidutiniškai 956 Eur/mėn., o vyrai – 1152 Eur/mėn.

Pusėje autoservisų – tik iki 10 darbuotojų, tačiau yra uždirbančių milijonus eurų pelno 

Dauguma autoservisų yra mažos ir vidutinio dydžio įmonės – beveik 2 tūkst. tokių bendrovių dirba nuo 1 iki 10 darbuotojų. Tik 15 įmonių darbuotojų skaičius viršija 50. 2023 m. vasario mėn. duomenimis, daugiausia darbo vietų yra sukūrusios šios įmonės: „Mireli“ (208), „Autoimpulsas” (205), „Trelo“ (199), „Airbag LT“ (123), „Truck master“ (105), „4cars“ (83), „ARX Auto“ (63), „Departus“ (62), „Delca invest“ (61) bei „Longo shared services“ (61). 

2021 m. pajamas deklaravę autoservisai bendrai uždirbo daugiau kaip 472 mln. Eur – tai 33 proc. daugiau nei 2020 m. (354 mln. Eur). Bendra autoservisų pajamų suma 2019 m. siekė 350 mln. Eur, o 2018 m. – 308 mln. Eur. 

„Šį verslo sektorių išskiria keli aspektai – jų paslaugomis reguliariai naudojasi visi vairuotojai ir įmonės Lietuvoje, kurie už atliktus darbus paprastai atsiskaito iš karto. Todėl autoservisų gautinų sumų apyvartumas vidutiniškai sudaro 22 dienas, atsargų apyvartumas – 64 dienas. Palyginti su kitais verslo sektoriais, tai yra geri rodikliai, – sako Jekaterina Rojaka, „Creditinfo Lietuva“ verslo plėtros ir strategijos vadovė. – Visų servisų bendras pelningumas siekia beveik 7 proc., kuris atspindi tiek aukštą konkurenciją, tiek galimybes užsidirbti teikiant automobilių remonto paslaugas. Tiesa, aukšta infliacija ir brangstantis automobilių aptarnavimas – per 2022 metus asmeninių transporto priemonių techninė priežiūra ir remontas pabrango daugiau nei penktadaliu – gali skatinti klientus ieškoti pigesnių  ir ne visuomet skaidriai paslaugas teikiančių alternatyvų „garažuose“.  

Autoservisų pajamų analizė rodo, kad šiame sektoriuje per metus galima gauti iki 20 mln. Eur pajamų. Pagal 2021 m. gautas pajamas didžiausių autoservisų dešimtuką sudaro: „Trelo“ (18,7 mln. Eur), „ARX Auto“ (15,9 mln. Eur), „Autoimpulsas” (15,8 mln. Eur), „Autofortas motors” (14 mln. Eur), „Mireli” (13,8 mln. Eur), „Truck master” (11,8 mln. Eur), „Delca invest” (5,3 mln. Eur), „Euroglass” (5 mln. Eur),  „Rimtoma” (4,7 mln. Eur) bei  „Turboservisas” (4,7 mln. Eur). 

88 įmonių pajamos 2021 m. viršijo vieną milijoną eurų, tačiau 176 autoservisų pajamos per metus nesiekė 10 tūkst. Eur. 622 autoservisai iki šiol nepateikė 2021 m. finansinės atskaitomybės, nors privalėjo tai padaryti iki 2022 m. gegužės 31 d.

2021 m. duomenimis, pelningiausių autoservisų penketuku tapo „Truck master” (2 mln. Eur), „Trelo“ (1,1 mln. Eur), „ARX Auto“ (849 tūkst. Eur), „Transtiros sunkvežimių servisas“ (702 tūkst. Eur) bei „Autoimpulsas“ (643 tūkst. Eur). 

580 autoservisų 2021 m. dirbo nuostolingai, tarp jų buvo deklaravusių ir pusę milijono eurų siekiančius nuostolius.   

Autoservisų rizikingumas – tarsi viso Lietuvos verslo veidrodis 

Nuo 2004 m. Lietuvoje iš viso bankrutavo 410 autoservisų. Tačiau pastaraisiais metais nemokių įmonių skaičius mažėjo. 2022 m. nebankrutavo nė vienas autoservisas, 2021 m. – 5, 2020 m. – 12, о 2019 m. – 25. Daugiausia bankrotų buvo fiksuojama 2009–2018 metais, kai iš viso nemokios tapo 326 įmonės, o 2016 m. ir 2017 m. šis skaičius atitinkamai siekė 60 bei 61. 

„Sumažėjęs autoservisų bankrotų skaičius rodo, kad ekonominių iššūkių laikotarpiu šio verslo atstovai sugebėjo prisitaikyti prie pakitusių ekonominių sąlygų. Nors pelningumas, kritinio padengimo koeficientas bei nuosavybės ir turto santykis šiek tiek pablogėjo, vis dėlto pozityviais ženklais galima laikyti augantį įmonių ir darbo vietų skaičių, taip pat – augančias metines pajamas“, – teigia J. Rojaka.   

2023 m. vasario mėn. duomenimis, aukštai ir aukščiausiai bankroto rizikos klasėms priklauso kas dešimtas autoservisas (10 proc.), o pagal vėlavimą mokėti aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklauso 15 proc. visų autoservisų. Šiuo metu situacija yra pagerėjusi – prieš metus aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė kas septintas autoservisas (14 proc.), o pagal vėlavimo mokėti riziką – kas penkta įmonė (20 proc.). Pastaraisiais metais daugiausia sunkumų autoservisai buvo patyrę 2021 m., kai aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė 22 proc. įmonių, o pagal mokėjimo vėlavimą aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklausė trečdalis – net 33 proc. visų bendrovių.  

Autoservisų veiklos rizikingumas gana tiksliai atspindi viso Lietuvos verslo vidutinį rizikingumą. Kitų veiklos sektorių, eliminavus autoservisus, analizė rodo, kad šiuo metu aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklauso 9 proc. visų įmonių bei 17 proc. įmonių priklauso aukštai ir aukščiausiai mokėjimo vėlavimo rizikos klasėms. Prieš metus šie rodikliai atitinkamai siekė 12 proc. bei 21 proc. 

Skolų skaičius – stabilus, vidutinis skolos dydis išaugo nuo 1213 Eur iki 1628 Eur

Šiuo metu kredito biuro sistemoje registruotos 1053 autoservisų skolos, kurių bendra suma siekia 1,7 mln. Eur, o vidutinis skolos dydis sudaro 1628 Eur. Tokiu pačiu laikotarpiu pernai buvo registruota 1111 autoservisų skolų, kurių suma siekė 1,6 mln. Eur, o vidutinis skolos dydis siekė 1400 Eur. Tik 2021 m. pradžioje buvo registruota kiek mažiau skolų – 789 (1 mln. Eur), kurių vidutinis dydis siekė 1315 Еur. Pandeminių 2020 m. pradžioje skolų skaičius siekė 1105 (1,3 mln. Eur), o vidutinė vienos skolos suma – 1213 Eur. Šių metų pradžioje atlikta įmonių skolų analizė parodė, kad iš viso 57 tūkstančiai bendrovių Lietuvoje turėjo 67 tūkst. registruotų skolų, kurių bendra suma siekė 328 mln. Eur. Viena įmonė buvo skolinga vidutiniškai 5809 Eur, o vidutinis vienos skolos dydis siekė 4889 Eur.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

Psichologija
Skaityti

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės
Skaityti

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją
Skaityti

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė
Skaityti

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto
Skaityti

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas
Skaityti

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

Radzinausko tiltas
Skaityti

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Naujų automobilių kainos
Skaityti

Naujų automobilių kainų šuolis keičia įpročius: vis daugiau vairuotojų renkasi naudotus automobilius

tararoleris
Skaityti

Lietuvoje – retenybė, užsienyje – įprastybė: kokią istoriją gali papasakoti tararoleris?

NAUJIENOS

Kolekciniai automobiliai

Kolekcinių automobilių rinka: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

Skaitmeniniai sprendimai

Skaitmeniniai sprendimai sportui ir žaidimams – ar jau mūsų realybė?

Diena be automobilio

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

Automobilio vairavimas

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

Dviračių takai

„Via Lietuva“: dar viena darnaus judumo jungtis – pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

Nelaimės kelyje

80 % pėsčiųjų nelaimių įvyksta tamsoje: ekspertai ragina pasirūpinti matomumu

PATARIMAI

Kondicionieriaus priežiūra

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Patarimai vairuotojui. Kaip teisingai stabdyti?

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

PARTNERIO TURINYS

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

STRAIPSNIAI

Draudimo terminai

Kas nutylima mobiliojo ryšio žemėlapiuose?

Policijos pareigūnų teisės ir vairuotojų pareigos

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Kuro priedai gelbsti ir apgavikus

Kodėl net ir po nedidelės avarijos būtina atidžiai apžiūrėti automobilį?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.