• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Autoservisai – lyg Lietuvos verslo rizikingumo veidrodis

Autoservisai

Autoservisų veiklą Lietuvoje pagal rizikingumą galima laikyti vidutinio statistinio verslo atspindžiu, rodo kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atlikta analizė. Kas dešimtas autoservisas (10 proc.) priklauso aukštai ir aukščiausiai  bankroto rizikos klasėms, o pagal vėlavimą mokėti aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklauso 15 proc. visų autoservisų. Kasmet kredito biuro sistemoje registruojama per tūkstantį autoservisų skolų, kurių vidutinis dydis per pastaruosius trejus metus išaugo nuo 1213 iki 1628 eurų. 

2023 m. vasario mėn. duomenimis, Lietuvoje veikia 4223 autoservisai, kurie savo pirmąja ir pagrindine veikla nurodė variklinių transporto priemonių techninę priežiūrą. Šiose įmonėse dirba daugiau kaip 12 tūkst. darbuotojų. Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3777, 2021 m. – 3882, о 2022 m. – 4101. Darbuotojų skaičius 2020–2022 m. keitėsi nedaug ir siekė beveik 12 tūkst., tik pastaraisiais metais šiame sektoriuje sukurtų darbo vietų padaugėjo iki 12284. 

Nors absoliučiai daliai autoservisų vadovauja vyrai, vis dėlto net 202 šią veiklą vykdančių įmonių direktorės yra moterys. Autoservisuose dirbančių moterų atlyginimų vidurkis šiuo metu siekia 1115 Eur/mėn., o vyrų – 1259 Eur/mėn. Palyginti su 2022 m. pradžia, moterų darbo užmokestis augo sparčiau nei vyrų – pernai sausį moterys uždirbdavo vidutiniškai 956 Eur/mėn., o vyrai – 1152 Eur/mėn.

Pusėje autoservisų – tik iki 10 darbuotojų, tačiau yra uždirbančių milijonus eurų pelno 

Dauguma autoservisų yra mažos ir vidutinio dydžio įmonės – beveik 2 tūkst. tokių bendrovių dirba nuo 1 iki 10 darbuotojų. Tik 15 įmonių darbuotojų skaičius viršija 50. 2023 m. vasario mėn. duomenimis, daugiausia darbo vietų yra sukūrusios šios įmonės: „Mireli“ (208), „Autoimpulsas” (205), „Trelo“ (199), „Airbag LT“ (123), „Truck master“ (105), „4cars“ (83), „ARX Auto“ (63), „Departus“ (62), „Delca invest“ (61) bei „Longo shared services“ (61). 

2021 m. pajamas deklaravę autoservisai bendrai uždirbo daugiau kaip 472 mln. Eur – tai 33 proc. daugiau nei 2020 m. (354 mln. Eur). Bendra autoservisų pajamų suma 2019 m. siekė 350 mln. Eur, o 2018 m. – 308 mln. Eur. 

„Šį verslo sektorių išskiria keli aspektai – jų paslaugomis reguliariai naudojasi visi vairuotojai ir įmonės Lietuvoje, kurie už atliktus darbus paprastai atsiskaito iš karto. Todėl autoservisų gautinų sumų apyvartumas vidutiniškai sudaro 22 dienas, atsargų apyvartumas – 64 dienas. Palyginti su kitais verslo sektoriais, tai yra geri rodikliai, – sako Jekaterina Rojaka, „Creditinfo Lietuva“ verslo plėtros ir strategijos vadovė. – Visų servisų bendras pelningumas siekia beveik 7 proc., kuris atspindi tiek aukštą konkurenciją, tiek galimybes užsidirbti teikiant automobilių remonto paslaugas. Tiesa, aukšta infliacija ir brangstantis automobilių aptarnavimas – per 2022 metus asmeninių transporto priemonių techninė priežiūra ir remontas pabrango daugiau nei penktadaliu – gali skatinti klientus ieškoti pigesnių  ir ne visuomet skaidriai paslaugas teikiančių alternatyvų „garažuose“.  

Autoservisų pajamų analizė rodo, kad šiame sektoriuje per metus galima gauti iki 20 mln. Eur pajamų. Pagal 2021 m. gautas pajamas didžiausių autoservisų dešimtuką sudaro: „Trelo“ (18,7 mln. Eur), „ARX Auto“ (15,9 mln. Eur), „Autoimpulsas” (15,8 mln. Eur), „Autofortas motors” (14 mln. Eur), „Mireli” (13,8 mln. Eur), „Truck master” (11,8 mln. Eur), „Delca invest” (5,3 mln. Eur), „Euroglass” (5 mln. Eur),  „Rimtoma” (4,7 mln. Eur) bei  „Turboservisas” (4,7 mln. Eur). 

88 įmonių pajamos 2021 m. viršijo vieną milijoną eurų, tačiau 176 autoservisų pajamos per metus nesiekė 10 tūkst. Eur. 622 autoservisai iki šiol nepateikė 2021 m. finansinės atskaitomybės, nors privalėjo tai padaryti iki 2022 m. gegužės 31 d.

2021 m. duomenimis, pelningiausių autoservisų penketuku tapo „Truck master” (2 mln. Eur), „Trelo“ (1,1 mln. Eur), „ARX Auto“ (849 tūkst. Eur), „Transtiros sunkvežimių servisas“ (702 tūkst. Eur) bei „Autoimpulsas“ (643 tūkst. Eur). 

580 autoservisų 2021 m. dirbo nuostolingai, tarp jų buvo deklaravusių ir pusę milijono eurų siekiančius nuostolius.   

Autoservisų rizikingumas – tarsi viso Lietuvos verslo veidrodis 

Nuo 2004 m. Lietuvoje iš viso bankrutavo 410 autoservisų. Tačiau pastaraisiais metais nemokių įmonių skaičius mažėjo. 2022 m. nebankrutavo nė vienas autoservisas, 2021 m. – 5, 2020 m. – 12, о 2019 m. – 25. Daugiausia bankrotų buvo fiksuojama 2009–2018 metais, kai iš viso nemokios tapo 326 įmonės, o 2016 m. ir 2017 m. šis skaičius atitinkamai siekė 60 bei 61. 

„Sumažėjęs autoservisų bankrotų skaičius rodo, kad ekonominių iššūkių laikotarpiu šio verslo atstovai sugebėjo prisitaikyti prie pakitusių ekonominių sąlygų. Nors pelningumas, kritinio padengimo koeficientas bei nuosavybės ir turto santykis šiek tiek pablogėjo, vis dėlto pozityviais ženklais galima laikyti augantį įmonių ir darbo vietų skaičių, taip pat – augančias metines pajamas“, – teigia J. Rojaka.   

2023 m. vasario mėn. duomenimis, aukštai ir aukščiausiai bankroto rizikos klasėms priklauso kas dešimtas autoservisas (10 proc.), o pagal vėlavimą mokėti aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklauso 15 proc. visų autoservisų. Šiuo metu situacija yra pagerėjusi – prieš metus aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė kas septintas autoservisas (14 proc.), o pagal vėlavimo mokėti riziką – kas penkta įmonė (20 proc.). Pastaraisiais metais daugiausia sunkumų autoservisai buvo patyrę 2021 m., kai aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė 22 proc. įmonių, o pagal mokėjimo vėlavimą aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklausė trečdalis – net 33 proc. visų bendrovių.  

Autoservisų veiklos rizikingumas gana tiksliai atspindi viso Lietuvos verslo vidutinį rizikingumą. Kitų veiklos sektorių, eliminavus autoservisus, analizė rodo, kad šiuo metu aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklauso 9 proc. visų įmonių bei 17 proc. įmonių priklauso aukštai ir aukščiausiai mokėjimo vėlavimo rizikos klasėms. Prieš metus šie rodikliai atitinkamai siekė 12 proc. bei 21 proc. 

Skolų skaičius – stabilus, vidutinis skolos dydis išaugo nuo 1213 Eur iki 1628 Eur

Šiuo metu kredito biuro sistemoje registruotos 1053 autoservisų skolos, kurių bendra suma siekia 1,7 mln. Eur, o vidutinis skolos dydis sudaro 1628 Eur. Tokiu pačiu laikotarpiu pernai buvo registruota 1111 autoservisų skolų, kurių suma siekė 1,6 mln. Eur, o vidutinis skolos dydis siekė 1400 Eur. Tik 2021 m. pradžioje buvo registruota kiek mažiau skolų – 789 (1 mln. Eur), kurių vidutinis dydis siekė 1315 Еur. Pandeminių 2020 m. pradžioje skolų skaičius siekė 1105 (1,3 mln. Eur), o vidutinė vienos skolos suma – 1213 Eur. Šių metų pradžioje atlikta įmonių skolų analizė parodė, kad iš viso 57 tūkstančiai bendrovių Lietuvoje turėjo 67 tūkst. registruotų skolų, kurių bendra suma siekė 328 mln. Eur. Viena įmonė buvo skolinga vidutiniškai 5809 Eur, o vidutinis vienos skolos dydis siekė 4889 Eur.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Kad padangos tarnautų ilgiau

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

PARTNERIO TURINYS

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

STRAIPSNIAI

Privalomas civilinės atsakomybės draudimas

Kontūrai automobilio spalvoje

eCall gelbės gyvybes

Pirežastys kodėl dažant atsiranda poros

Vairuotojams pavojinga ryški šviesa

Kodėl vyresni vairuotojai dažniau važiuoja kelio viduriu?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.