• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Cetaninio ir oktaninio skaičiaus nustatymas

Cetaninis skaičius

Cetano kiekis įvertina dyzelinio kuro užsidegimo savybes suspausto uždegimo varikliuose. Cetano kiekio (toliau CN) skalė laikoma nuo 0 iki 100, bet tipinis bandymas atliekamas nuo 30 CN iki 65 CN. Dyzelino cetano kiekis nustatomas lyginant jo užsidegimo savybes bandymo variklyje su žinomo cetano kiekio etaloninio kuro mišinio savybėmis esant standartinėms veikimo salygoms.
Cetano pagrindinis etaloninis kuras:
Heksadecanas, kurio minimalus grynumas turi buti 99.0%, atitinka cetano kiekį 100.
Heptamethylnonanas, kurio minimalus grynumas 98.0%, atitinka kurio cetano kiekį 15.
Bandymo prietaisas: vieno cilindro dyzelinis variklis su jam priklausančia įranga. Bandymo metu variklio greitis – 900 aps/min.
Visą tai aprašo standartas EN ISO 5165:1998.

Oktaninis skaičius

Oktaninis skaičius (OS) gali būti nustatomas dviem metodais: motoriniu MON (rus. A) arba tiriamuoju RON (rus. AИ). Lietuvos degalinėse ant kolonėlių nurodomas oktaninis skaičius, nustatytas tiriamuoju metodu (RON 80, 92, 95, 98). JAV kolonėlėse nurodomas antidetonacinis rodiklis, kuris yra MON ir RON rodiklių vidurkis. Abiem metodais nustatant oktaninį skaičių, naudojamas vieno cilindro karbiuratorinis keturtaktis variklis su keičiamu suspaudimo laipsniu. MON ir RON metodams skiriasi tik matavimo sąlygos.

MON skalė laikoma nuo 0 iki 120. Realus matavimo diapazonas yra nuo 40 iki 120. Tipinio komercinio benzino OS yra nuo 80 iki 90 MON ribose. Tipinis aviacinis benzinas būna nuo 98 iki 102 MON. Atliekant bandymą MON metodu, variklio sūkiai turi būti 900 aps/min, o karbiuratoriaus difuzoriaus skersmuo, priklausomai nuo barometrinio slėgio, laikomas 14.3-19.1 mm diapazone. MON matavimo metodas aprašytas standarte ASTM D2700-95A.

RON skalė taip pat laikoma nuo 0 iki 120 ir matavimo diapazonas nuo 40 iki 120. Tipinio komercinio benzino OS yra nuo 88 iki 101 RON. Atliekant bandymą RON metodu, variklio sūkiai turi būti 600 aps/min, o karbiuratoriaus difuzoriaus skersmuo – 14.3 mm.

RON matavimo metodas aprašytas standarte ASTM D2699-95A.

Abiems metodams naudojamas tas pats etaloninis kuras: jei matuojamo benzino OS yra iki 100, naudojamas:

Izooktanas, kurio oktaninis skaičius atitinka oktaninį skaičių 100.

n-heptanas, kurio oktaninis skaičius atitinka oktaninį skaičių 0.

Jei matuojamo benzino oktaninis skaičius viršija 100, tai naudojamas izooktanas ir tetraetil-švinas. Kaip etalonas, dar naudojamas toluolas.

Oktaniniam skaičiui nustatyti MON metodu naudojamos griežtesnės sąlygos, todėl MON rodiklis visada būna mažesnis nei RON.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Cetaninis skaičius
  • degalai
  • kuras
  • oktaninis skaičius
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Dėmės nuo poliravimo

Katalizatorius

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Pustuštis kuro bakas kenkia

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Ekspertai pasidalino praktiniais patarimais, ką svarbu žinoti patekus į eismo įvykį: neskubėkite dėti parašo deklaracijoje

Vokietijoje pavežėjų naudojami „Toyota Mirai“ jau įveikė 5 mln. kilometrų

PARTNERIO TURINYS

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Kemperių remontas Vilniuje

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

STRAIPSNIAI

Akumuliatoriaus darbo kokybę lemia ir vairuotojo maršrutai

Mobilizatorius – dar vienas galvosūkis ilgapirščiams

Audi pristato „karštąjį” kompaktinį visureigį RS Q3

„Continental“ technologijos saugo nuo programišių atakų

Ratlankių aptraukimas plėvele

Ar veikia klimato kontrolė?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.