• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių saugumas: svarbus ne tik gebėjimas greitai sustoti

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimai įgauna pagreitį. Visi automobiliai persikėlė į Druskininkus, nuo trečiadienio bandymams renkasi visi komisijos nariai, ekspertai. Tačiau daugiausia tyrimų atliekantys ekspertai iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) didžiąją dalį savo darbo jau atliko: antradienį jie nuo pat aušros iki sutemų greitėjo, stabdė ir imitavo avarines situacijas uždarame kelyje šalia Grūto, kad objektyvai išmatuotų automobilių savybes.

Ar gali nauji automobiliai išgelbėti nuo avarijos?

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimų išskirtinumas – tai ekspertų pagalba komisijos nariams vertinant automobilių savybes. Jau ne pirmus metus VGTU mokslininkai specialia įranga vertina automobilių greitėjimo ir stabdymo ypatybes, jų autonominio avarinio stabdymo sistemas. Šiemet – netgi tai, kaip tolygiai ir stipriai automobiliuose šyla sėdynės ir vairaračiai.

Specialiai bandymams antradienį buvo užtvertas kelias nuo Grūto iki Viečiūnų, kur čia visą dieną mokslininkai kartu su komisijos nariais bandė automobilių dinamines ypatybes ir autonomines avarinio stabdymo sistemas. Pastarosios buvo bandomos pagal „Euro NCAP“ standartus: 30 km/val. greičiu važiuojantis automobilis privalėjo pats sustoti prieš kelyje esančią kliūtį. Toli gražu ne visi modeliai įveikė šią gan paprastą užduotį.

„Visus bandytus automobilius išskirčiau į tris kategorijas. Pirmoji, tai tie automobiliai, kurių autonominio ekstremalaus stabdymo sistemos veikia puikiai ir jie sustoja. Antrajai priklauso tie automobiliai, kurie absoliučiai nereaguoja į kliūtį kelyje, nors sistemą turi. Apsižiūrėjome nustatymuose, kad visuose bandomuose modeliuose sistema būtų įjungta, tačiau jie neatpažino kliūties. Trečioji kategorija – tai tie, kurie pamatė kliūtį, perspėjo apie ją, netgi pradėjo stabdyti, bet paskutinę sekundę, tikriausiai pamatę, kad vairuotojas nereaguoja, atleisdavo stabdžius ir rėždavosi į kliūtį. Tokių avarijų į automobilio galo formos polistirolo gabalą padariau gal beveik 10“, – įspūdžius pasakojo bandymų metu automobilius vairavęs „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis.

Žurnalistas išskyrė „Audi“ A1 ir Q3 „Sportback“ modelius, kurie viską atliko pavyzdingai, taip pat ir „Range Rover Evoque“, kuris sustojo rekordišku 2,3 metro atstumu nuo kliūties. Jį ir VGTU mokslininkus taip pat nustebino ir „Toyota Camry“, kuris apie kliūtį įspėjo itin anksti, anksti pradėjo stabdyti ir sustojo švelniai, ramiai, nekirsdamas per stabdžius ir palikdamas saugų atstumą iki priekyje esančios kliūties. VGTU mokslininkai matavo laiką, kaip anksti sistema perspėja apie priekyje esančią kliūtį, kaip anksti pradeda stabdyti, kaip stipriai stabdo ir kokiu atstumu mašina sustoja nuo kliūties. Visų bandytų automobilių rezultatus „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ pateiks jau po rinkimų, kurių finalas – lapkričio 29 dieną.

Stabdo efektyviai, bet skirtingai

Kitoje, tiesiausioje kelio atkarpoje kitas „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas kartu su VGTU mokslininkais bandė automobilių dinamines savybes: tiek pagreitį, tiek stabdymą. Už geriausias stabdymo savybes bei kitas inovacijas saugumo srityje „Lietuvos metų automobilio 2020“ partneris automatinių degalinių tinklas „Neste“ skiria nominaciją – „Saugiausias automobilis 2020“.

„Neste“, būdama didžiausia pasaulyje dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių ir aukštos kokybės naftos produktų gamintoja, ne tik nuolat investuoja į savo gamyklų, darbuotojų saugą, tobulina saugumo kultūrą korporacijos viduje, bet saugiai elgtis skatina ir savo partnerius bei klientus, o ypač vairuotojus. „Kiekvienam sėdančiam prie vairo svarbu ne tik laikytis saugaus greičio kelyje, vairuoti užsisegus saugos diržus, visą dėmesį skirti vairavimui, bet ir reguliariai įvertinti automobilio techninę būklę bei, žinoma, nuolat tobulinti savo vairavimo įgūdžius. Negalime galvoti, kad saugumas priklauso nuo kažkieno kito kažkur kitur daromų veiksmų. Norint sukurti stiprią saugumo kultūrą, reikia kiekvieno iš mūsų įsipareigojimo ir įsitraukimo“, – teigia UAB „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas.

VGTU atstovai automobilių dinamiką matavo itin tiksliomis GPS priemonėmis, o stabdymą vertino jo lėtėjimo pagreičiu metrais per sekundę kvadratu kirtus per stabdį nuo 100 km/val. Blogai stabdančių automobilių šiais laikais nebėra, tačiau galutiniai rezultatai vis tik skyrėsi.

„Akivaizdu, kad pats stabdymo efektyvumas nepriklausomai nuo automobilio dydžio ir svorio yra pakankamai artimas. Daugelio automobilių stabdymo lėtėjimo pagreitis siekė tarp 8,5 iki 9,5 metrų per sekundę kvadratu. O tai reiškia, kad tokiu stabdymu pakimbi ant diržo, tavo žandai nutįsta iki vairaračio ir pusryčių turinys pakyla į viršų“, – pasakojo Renaldas Gabartas.

Stabdyme svarbu ne tik stabdžiai

Visi „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaujantys automobiliai yra „apauti“ vienodomis „Continental“ žieminėmis padangomis, tad jų stabdymo savybės yra maksimaliai lygios. Kita vertus, stabdymo efektyvumas nėra vienintelis kriterijus šiuose bandymuose. Svarbu ir stabdymo pojūtis ir netgi saugos diržų įtempimas.

„Džiugu, kad šiemet nebuvo nei vieno automobilio, kurio diržų įtempimo sistemos neveiktų. Kai prieš porą metų pradėjome daryti šiuos testus, buvo tokių mašinų, su kuriomis rimtai užstabdžius vos per langą neiškritome, nors segėjome saugos diržus. O dabar visos mašinos su tuo susidorojo gerai. Nustebino „Volvo S60“, kurio diržai prie sėdynės pritraukė taip, kad kvapą tik po kelių sekundžių atleido“, – toliau bandymų subtilybes pasakojo R. Gabartas.

Komisijos narys sako, kad juos kartu su VGTU specialistu nustebino du rėminės konstrukcijos visureigiai. Tai „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“. Nors tai sunkūs, minkšti automobiliai skirti bekelei, apauti ant asfalto ne itin kibiomis purvui skirtomis padangomis, sukniubę ant nosies jie vis vien stodavo gerai ir saugiai.

Visi bandymų rezultatai bus paskelbti po „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų finalinio vakaro lapkričio 29 dieną.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Variklio alyvos klampumas: rizikas privalo žinoti kiekvienas

Paskolos

Iššūkiai ir galimybės gaudant verslo paskolą Lietuvoje po COVID-19

Automobilio likutinė vertė: numatyti sudėtinga, bet naudinga

Ką reikėtų žinoti apie automobilių stiklų šviesos laidumą?

Šešios taisyklės perkant naują automobilį

Parduodu auto! Rinktis supirkėjus ar fizinius asmenis?

PARTNERIO TURINYS

Kada keičiamos padangos?

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

STRAIPSNIAI

Kompiuteriai automobiliuose

Kas gali tamsinti automobilių langus?

Kas išrado benziną?

Prieš atostogų kelionę – dėmesys automobiliui

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Padangos

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.