• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių rinka Lietuvoje: kaip ją paveikė karas ir ko tikėtis ateityje

Automobilių rinka

Dar pandemijos pradžioje prasidėjusi ir automobilių pramonei stipriai smogusi pasaulinė lustų krizė turėjo būti išspręsta šiemet, tačiau prasidėjęs karas Ukrainoje tai atidėjo dar kuriam laikui. Sutrikusios tiekimo grandinės ir neužtikrintumas dėl ateities keičia tiek naujų transporto priemonių gamybos pajėgumus, tiek naudotų automobilių pardavėjų įpročius. Plačiau situaciją rinkose ir galimas ateities perspektyvas komentuoja automobilių rinkos ir finansavimo ekspertai.

Palyginus su praėjusių metų vasariu, šių metų vasarį naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo beveik 12 proc. Nuolatinis šios rinkos augimas stebėtas jau nuo praėjusių metų lapkričio, rodo „Autotyrimai“ duomenys. Pasak Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovo Vismanto Baršio, tai didžiąja dalimi sąlygojo naujų automobilių vėlavimas.https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/ads?gdpr=1&gdpr_consent=CPZQt4gPZQt4gEsABBLTCQCoAP_AAH_AABaYHQpB7T7FbSFCyP55bLsAMAhXRkCEAqQAAASBAmABQAKQIAQCkkAQFASgBAACAAAgICZBAQIMCAgACUABQABAAAEEAAAABAAIIAAAgAEAAAAIAAACAIAAAAAIAAAAEAAAmQhAAIIACAAABAAAAAAAAAAAAAAAAgdCgHsLsVtIUJI_GksswAgCFdGQIQCoAAAAIECYAAAApAgBAKQQBAABKAAAAIAACAgJgEBAggACAABQAFAAEAAAAAAAAAAAAggAACAAQAAAAgAAAIAgAAAAAgAAAAAAACBCEAAggAIAAAAAAAAAAAAAAAAAAACAAA.YAAACvgAAAA&addtl_consent=1~2072.70.89.93.108.122.149.2202.162.167.196.2253.241.2299.259.2357.311.317.323.2373.338.358.2415.415.440.449.2506.2526.482.486.494.495.2568.2571.2575.540.574.2677.817.827.864.981.1048.1051.1095.1097.1127.1201.1205.1211.1276.1301.1365.1415.1449.1570.1577.1651.1716.1753.1765.1870.1878.1889&client=ca-pub-6638644614611493&output=html&h=280&adk=1607698088&adf=2232277156&pi=t.aa~a.4170022579~i.3~rp.4&w=685&fwrn=4&fwrnh=100&lmt=1653044843&num_ads=1&rafmt=1&armr=3&sem=mc&pwprc=2709188198&psa=0&ad_type=text_image&format=685×280&url=https%3A%2F%2Fpaninfo.lt%2Fautomobiliu-rinka-lietuvoje-kaip-ja-paveike-karas-ir-ko-tiketis-ateityje%2F&fwr=0&pra=3&rh=172&rw=685&rpe=1&resp_fmts=3&wgl=1&fa=27&dt=1653044843460&bpp=3&bdt=2063&idt=-M&shv=r20220516&mjsv=m202205160101&ptt=9&saldr=aa&abxe=1&cookie=ID%3D945f822574109882-22a548a998cd00fd%3AT%3D1653044816%3ART%3D1653044816%3AS%3DALNI_Ma1zv7yrrSYV1J0otD4UQcWJ6Do4Q&prev_fmts=0x0%2C328x250%2C1041x280&nras=2&correlator=5486890604538&frm=20&pv=1&ga_vid=1627399052.1653044809&ga_sid=1653044843&ga_hid=817293335&ga_fc=1&u_tz=180&u_his=1&u_h=900&u_w=1440&u_ah=798&u_aw=1440&u_cd=24&u_sd=2&adx=381&ady=2275&biw=1430&bih=667&scr_x=0&scr_y=0&eid=44759875%2C44759926%2C44759837%2C31067488&oid=2&pvsid=2275525102844539&pem=216&tmod=1071845614&nvt=1&eae=0&fc=1408&brdim=32%2C54%2C32%2C54%2C1440%2C25%2C1430%2C747%2C1430%2C667&vis=1&rsz=%7C%7Cs%7C&abl=NS&fu=128&bc=31&ifi=4&uci=a!4&btvi=3&fsb=1&xpc=sUhN5XgbDB&p=https%3A//paninfo.lt&dtd=50

„Kadangi dėl pasaulinės lustų krizės naujų automobilių gamyba sulėtėjusi ir ne kiekvienas ryžtasi transporto priemonės laukti metus ar net ilgiau, žmonės perka naudotus automobilius. Tačiau net ir jų rinka vis dar negrįžo į aukštą priešpandeminį lygį. Panašu, kad ateityje turėsime dar didesnį naudotų transporto priemonių paklausos augimą“, – teigia V. Baršys.

Priešingai pasaulinė lustų krizė paveikė naujų lengvųjų automobilių rinką. Lietuvoje šių metų vasarį, lyginant su pernai metų vasariu, ji susitraukė 17 proc., o šių metų kovą, lyginant su pernai metų kovu – ketvirtadaliu.

„Iki praėjusių metų vasario reikšmingą naujų lengvųjų automobilių rinkos dalį sudarydavo ir automobiliai, kurie į šalį patekdavo keliems mėnesiams ir vėliau būdavo parduodami užsienyje. Porą metų iki lustų krizės jie sudarė apie 40 proc. visos rinkos. Dėl krizės sumažėjus bendram naujų automobilių skaičiui Europoje ir stringant tiekimo grandinėms, toks modelis prarado savo patrauklumą, taip paskatindamas naujų lengvųjų automobilių rinkos smukimą Lietuvoje“, – sako naudotų automobilių portalo „Autoplius.lt“ vadovas Artūras Mizeras.https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/ads?gdpr=1&gdpr_consent=CPZQt4gPZQt4gEsABBLTCQCoAP_AAH_AABaYHQpB7T7FbSFCyP55bLsAMAhXRkCEAqQAAASBAmABQAKQIAQCkkAQFASgBAACAAAgICZBAQIMCAgACUABQABAAAEEAAAABAAIIAAAgAEAAAAIAAACAIAAAAAIAAAAEAAAmQhAAIIACAAABAAAAAAAAAAAAAAAAgdCgHsLsVtIUJI_GksswAgCFdGQIQCoAAAAIECYAAAApAgBAKQQBAABKAAAAIAACAgJgEBAggACAABQAFAAEAAAAAAAAAAAAggAACAAQAAAAgAAAIAgAAAAAgAAAAAAACBCEAAggAIAAAAAAAAAAAAAAAAAAACAAA.YAAACvgAAAA&addtl_consent=1~2072.70.89.93.108.122.149.2202.162.167.196.2253.241.2299.259.2357.311.317.323.2373.338.358.2415.415.440.449.2506.2526.482.486.494.495.2568.2571.2575.540.574.2677.817.827.864.981.1048.1051.1095.1097.1127.1201.1205.1211.1276.1301.1365.1415.1449.1570.1577.1651.1716.1753.1765.1870.1878.1889&client=ca-pub-6638644614611493&output=html&h=280&adk=1607698088&adf=2241331697&pi=t.aa~a.4170022579~i.9~rp.4&w=685&fwrn=4&fwrnh=100&lmt=1653044843&num_ads=1&rafmt=1&armr=3&sem=mc&pwprc=2709188198&psa=0&ad_type=text_image&format=685×280&url=https%3A%2F%2Fpaninfo.lt%2Fautomobiliu-rinka-lietuvoje-kaip-ja-paveike-karas-ir-ko-tiketis-ateityje%2F&fwr=0&pra=3&rh=172&rw=685&rpe=1&resp_fmts=3&wgl=1&fa=27&dt=1653044843460&bpp=3&bdt=2063&idt=-M&shv=r20220516&mjsv=m202205160101&ptt=9&saldr=aa&abxe=1&cookie=ID%3D945f822574109882-22a548a998cd00fd%3AT%3D1653044816%3ART%3D1653044816%3AS%3DALNI_Ma1zv7yrrSYV1J0otD4UQcWJ6Do4Q&prev_fmts=0x0%2C328x250%2C1041x280%2C685x280&nras=3&correlator=5486890604538&frm=20&pv=1&ga_vid=1627399052.1653044809&ga_sid=1653044843&ga_hid=817293335&ga_fc=1&u_tz=180&u_his=1&u_h=900&u_w=1440&u_ah=798&u_aw=1440&u_cd=24&u_sd=2&adx=381&ady=2958&biw=1430&bih=667&scr_x=0&scr_y=0&eid=44759875%2C44759926%2C44759837%2C31067488&oid=2&pvsid=2275525102844539&pem=216&tmod=1071845614&nvt=1&eae=0&fc=1408&brdim=32%2C54%2C32%2C54%2C1440%2C25%2C1430%2C747%2C1430%2C667&vis=1&rsz=%7C%7Cs%7C&abl=NS&fu=128&bc=31&ifi=5&uci=a!5&btvi=4&fsb=1&xpc=x0TILvvUhI&p=https%3A//paninfo.lt&dtd=61

A. Mizeras pratęsia, kad vertinant vietinei rinkai tenkančius naujų lengvųjų automobilių pardavimus, skirtingai nuo Europos tendencijų, jie yra stabilūs ar net augantys. Pavyzdžiui, šių metų vasarį, lyginant su pernai metų vasariu, jų padidėjo penktadaliu, o šių metų kovą, lyginant su pernai metų kovu – dešimtadaliu.

Naudotų automobilių paklausa kelia kainas

Pastaraisiais metais naudotų transporto priemonių kainos pakilo apie 25–30 proc., o naujų automobilių kyla kasmet apie 5–10 proc., teigia „SME Finance leasing“ vadovas Tomas Šūmakaris. Kadangi abi rinkos tiesiogiai veikia viena kitą, kainų stabilizacijos greitu metu tikėtis neverta.

„Bendraudami su pardavėjais, pastebime tendenciją, kad automobiliai praktiškai nenuvertėja, t. y. prieš dvejus metus pirktą transporto priemonę šiandien galima parduoti praktiškai už tiek pat. Tačiau finansavimo poreikis išlieka toks pat aukštas, o dėl infliacijos ir automobilių trūkumo, žmonės finansuotoją dažnai renkasi pagal sprendimų greitį ir lankstumą. Be to, kylant automobilių kainoms, auga ir finansavimo sumos: lyginant su pernai metų tuo pačiu mėnesiu, jos pakilo apie 15–20 proc.“, – pasakoja „SME Finance leasing“ vadovas.https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/ads?gdpr=1&gdpr_consent=CPZQt4gPZQt4gEsABBLTCQCoAP_AAH_AABaYHQpB7T7FbSFCyP55bLsAMAhXRkCEAqQAAASBAmABQAKQIAQCkkAQFASgBAACAAAgICZBAQIMCAgACUABQABAAAEEAAAABAAIIAAAgAEAAAAIAAACAIAAAAAIAAAAEAAAmQhAAIIACAAABAAAAAAAAAAAAAAAAgdCgHsLsVtIUJI_GksswAgCFdGQIQCoAAAAIECYAAAApAgBAKQQBAABKAAAAIAACAgJgEBAggACAABQAFAAEAAAAAAAAAAAAggAACAAQAAAAgAAAIAgAAAAAgAAAAAAACBCEAAggAIAAAAAAAAAAAAAAAAAAACAAA.YAAACvgAAAA&addtl_consent=1~2072.70.89.93.108.122.149.2202.162.167.196.2253.241.2299.259.2357.311.317.323.2373.338.358.2415.415.440.449.2506.2526.482.486.494.495.2568.2571.2575.540.574.2677.817.827.864.981.1048.1051.1095.1097.1127.1201.1205.1211.1276.1301.1365.1415.1449.1570.1577.1651.1716.1753.1765.1870.1878.1889&client=ca-pub-6638644614611493&output=html&h=280&adk=1607698088&adf=901643997&pi=t.aa~a.4170022579~i.17~rp.4&w=685&fwrn=4&fwrnh=100&lmt=1653044844&num_ads=1&rafmt=1&armr=3&sem=mc&pwprc=2709188198&psa=0&ad_type=text_image&format=685×280&url=https%3A%2F%2Fpaninfo.lt%2Fautomobiliu-rinka-lietuvoje-kaip-ja-paveike-karas-ir-ko-tiketis-ateityje%2F&fwr=0&pra=3&rh=172&rw=685&rpe=1&resp_fmts=3&wgl=1&fa=27&dt=1653044843448&bpp=3&bdt=2050&idt=3&shv=r20220516&mjsv=m202205160101&ptt=9&saldr=aa&abxe=1&cookie=ID%3D945f822574109882-22a548a998cd00fd%3AT%3D1653044816%3ART%3D1653044816%3AS%3DALNI_Ma1zv7yrrSYV1J0otD4UQcWJ6Do4Q&prev_fmts=0x0%2C328x250%2C1041x280%2C685x280%2C685x280%2C1200x280&nras=5&correlator=5486890604538&frm=20&pv=1&ga_vid=1627399052.1653044809&ga_sid=1653044843&ga_hid=817293335&ga_fc=1&u_tz=180&u_his=1&u_h=900&u_w=1440&u_ah=798&u_aw=1440&u_cd=24&u_sd=2&adx=381&ady=2287&biw=1430&bih=667&scr_x=0&scr_y=0&eid=44759875%2C44759926%2C44759837%2C31067488&oid=2&pvsid=2275525102844539&pem=216&tmod=1071845614&nvt=1&eae=0&fc=1408&brdim=32%2C54%2C32%2C54%2C1440%2C25%2C1430%2C747%2C1430%2C667&vis=1&rsz=%7C%7Cs%7C&abl=NS&fu=128&bc=31&ifi=6&uci=a!6&btvi=6&fsb=1&xpc=chl9DVfJYP&p=https%3A//paninfo.lt&dtd=1029

T. Šūmakaris teigia, kad prasidėjus karui Ukrainoje kelias savaites trukęs sulėtėjimas automobilių prekybos rinkoje palietė ir finansuotojus, tačiau dabar viskas grįžta į įprastas vėžes.

„Vis tik sumažėjus naudotų automobilių pirkėjų iš Ukrainos, galima tikėtis, kad didesnė dalis transporto priemonių bus parduota Lietuvoje, todėl turėsime didesnį susidomėjimą ir finansavimo poreikiu. Ypač jaučiamas naudotų automobilių užklausų augimas,“ – komentuoja T. Šūmakaris.

Ekspertų prognozės – kainų kritimo tikėtis neverta

„SME Finance leasing“ vadovas sako, kad artimiausiu metu automobilių rinkoje Lietuvoje didelių pokyčių tikėtis neverta. Pasak jo, naujų automobilių kainos artimiausiu metu nekris, o jų pirkimas tiesiogiai veikia ir naudotų automobilių rinką.

T. Šūmakariui antrina ir A. Mizeras. Atsigavimo naujų automobilių rinkoje ir pasiūlos bei paklausos susibalansavimo neverta tikėtis bent metus.

„Prognozuoti, kada bus galima tikėtis didesnio pasiūlos augimo, kol kas negalima, nes ir karo sukeltos pasekmės gilina esamą problemą. Greičiausiai tai nutiks apie 2023 m., o esant tokiam dideliam paklausos ir pasiūlos disbalansui bei brangstant kai kuriems automobiliams gaminti būtiniems komponentams, jų kainos artimiausiu turėtų kilti ar bent išlikti stabilios“, – teigia „Autoplius.lt“ vadovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Kaip parduoti savo automobilį

Naudoto automobilio finansavimas

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

Automobilio gedimas judrioj gatvėj

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Mikroautobusų remontas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Dažymo terminai ir apibrėžimai

Automobilio stebulė

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Nuo sukčių nukenčia šimtai automobilių pirkėjų. Kaip to išvengti?

Dviejų kanalų stiprintuvai

Kas yra sukimo momentas?

Kokiais visureigiais važinėsime 2025-aisiais?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.