• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

Baltijos šalių vairuotojai saugumas
Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar atsisėdę ant galinės automobilio sėdynės iškart prisisegame saugos diržą? Policijos duomenys ir visuomenės apklausos rodo, kad toli gražu ne visi. Pasiteiravus Baltijos šalių vairuotojų, kaip jie rūpinasi kelevių saugumu, kiek daugiau nei 80 proc. atsakė, kad pirmiausiai įsitikina, ar visi keleiviai prisisegė saugos diržus.

Rūpestingiausi yra Latvijos vairuotojai (88 proc. patikrina, ar keleiviai prisisegę), o mažiausiai keleivius kontroliuoja Estijos vairuotojai (82 proc.). Lietuvoje 84 proc. vairuotojų nepajuda, kol keleiviai neprisisegė saugos diržų. 

Tokias tendencijas atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ” atlikta reprezentatyvi Baltijos šalių gyventojų apklausa.

Draudimo bendrovės “Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė primena, kad Kelių eismo taisyklės draudžia vežti keleivius, kurie yra neprisisegę saugos diržų: jei transporto priemonėje įrengti saugos diržai, juos privalo užsisegti vairuotojas ir visi keleiviai, nepaisant jų sėdėjimo vietos.

“Saugos diržai eismo įvykyje apsaugo ne tik vairuotoją, bet ir keleivius. Vis dėlto įsėdę į automobilį kartais vis dar pamirštame juos užsisegti, ypač jei sėdime ant galinės keleivio sėdynės. Kažkodėl vis dar vyrauja nuomonė, kad sėdint už vairuotojo yra saugu ir segtis nebūtina. Tai labai didelė klaida ir eismo nelaimės įrodo, kad tokia nuostata gali kainuoti gyvybę”, – įspėja V.Katilienė.

Ji paneigia ir įsitikinimą, kad avarijos metu apsaugos oro pagalvės. Pasak V.Katilienės, oro pagalvės padės tuomet, kai žmogus segės saugos diržą. Priešingu atveju oro pagalvė neprisisegusiam žmogui tampa papildoma kliūtimi. Be to, kai kurių modelių automobiliuose oro pagalvės gali neišsiskleisti, jeigu saugos diržas nėra užsegtas.

Smūgio metu neprisisegusieji diržų yra veikiami labai stiprios smūgio jėgos, todėl galva gali išdaužti automobilio stiklą ar net išskristi per priekinį langą. Gale sėdintys ir saugos diržų nesegintys keleiviai dėl veikiamos smūgio jėgos gali sužaloti ar net pražudyti priekyje sėdinčiuosius, nes užkrinta ant jų ir juos prispaudžia. Smūgio metu 75 kg sveriantis neprisisegęs keleivis 4,5 t jėga atsitrenkia į prietaisų skydelį arba priekinę sėdynę ir neturi galimybės išgyventi. 

“Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė apgailestaudama priminė Lietuvos policijos duomenis, kad pirmąjį 2024-ųjų pusmetį nustatyta net 11 376 saugos diržų nenaudojimo atvejų.

“Deja, duomenys rodo, kad vis dar trūksta atsakomybės ir vairuotojams, ir keleiviams. Kiekvieną kartą prieš transporto priemonei pajudant būtina užsisegti saugos diržus patiems, priminti apie tai šalia sėdintiems. Vairuotojas turėtų nepradėti kelionės, kol visi keleiviai nėra užsisegę saugos diržų, nes tai nelaimės atveju išgelbės gyvybę ir vairuotojui, ir keleiviams. Naujuose automobiliuose paprastai būna įrengta apsauga – jei judančiame automobilyje yra neprisisegusių asmenų, garsinis signalas neduos ramybės tol, kol jie nepasinaudos saugos diržais”, – sako V.Katilienė.

Ji primena, kad atsakomybė už saugos diržų nenaudojimą užtraukia baudą nuo 30 iki 50 eurų, o nubausti gali būti ir keleiviai, ir vairuotojas.

“Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims primena, kad tinkamai būtina prisegti ir vežamus vaikus. Žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai lengvuoju ar krovininiu automobiliu turi būti vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis.

Lietuvos, Latvijos ir Estijos 16-64 metų žmonių apklausa buvo atlikta šių metų balandį, apklausiant po 1 600 kiekvienos Baltijos šalies respondentų. Tyrimo paklaida – 2,45 proc.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Ką daryti, kad automobilis žiemą „nepasigautų gripo“?

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Starterio tipas

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

PARTNERIO TURINYS

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Profesionalus važiuoklės remontas

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Lengvųjų automobilių padangų rinka

STRAIPSNIAI

Dažų iškėlimas / „Karakulio” efektas

Nesuskubusieji pasikeisti padangų rizikuoja dvigubai

„Audi TT RS plus“ – naujas adrenalino užtaisas

Krovinių Gabenimas

Lietus kelyje

Nano danga automobiliui

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.