Grėsminga ruda dėmė ant sparno ar bt kurios mašinos kėbulo dalies. Dažų burbulas durų apačioje. Permirkusios grindys atsitrenkus į slenksčius. Tai ženklai, kad jūsų automobilio rėmas pradėjo rūdyti. Iškyla klausimas, ką su jomis reikia daryti? Priešingu atveju puikūs automobiliai reguliariai siunčiami į ankstyvuosius kapus, nes jie tampa surūdiję, nors tai yra iš esmės išvengiama problema. Naudojant geležies pagrindu pagamintus metalus, kova su oksidacija gali atrodyti kaip Sizifo užduotis. Nepaisant pažangių dangų ir lydinių, kuriuos sukūrė chemikai ir inžinieriai, nestabili geležies cheminė sudėtis reiškia, kad natūralioje aplinkoje ji visada pasiduos rūdims. Tiesą sakant, geležis ir dauguma plieno per pakankamai ilgą laiką visiškai redukuojasi iki geležies oksido ir kitų sudedamųjų dalių. Tai nereiškia, kad jūsų automobilis pasmerktas! Suprasdami, kaip surūdija automobiliai, jūsų automobilio problemines vietas ir kaip automobilio rūdis gali būti pašalintas nuo tos rudos, pleiskanojančios bėdos, reiškia, kad jūsų pasididžiavimas ir džiaugsmas gali likti kelyje tol, kol tai darote.
Kodėl automobiliai surūdiję? Rūdys susidaro dėl elektrocheminio geležies turinčių metalų skilimo. Šis skilimas yra oksidacijos, ty proceso, kai geležies paviršiaus molekulės reaguoja su aplinkoje esančiu deguonimi, rezultatas ir susidaro nauja molekulė Fe2O3, kitaip dar vadinama geležies oksidu. Tas geležies oksidas yra rūdys. Gryna geležis oksiduojasi ne taip agresyviai. Išnagrinėkite seną geležinį variklio bloką ir pamatysite ploną paviršinį rūdžių sluoksnį, bet mažai prasiskverbusio į metalą. Deja, vien tik geležis nėra itin gera medžiaga automobiliams statyti, todėl šiandieniniuose automobiliuose dažniausiai naudojami plieno lydiniai. Į geležį įpylus šlakelį anglies, gaunamas plienas, kuris žymiai pagerina lankstumą, atsparumą tempimui ir formuojamumą. Tačiau šis papildomas stiprumas kainuoja, nes prideda priemaišų, kurios pagreitina rūdžių susidarymą. Atviras plienas rūdija skirtingu greičiu, priklausomai nuo kelių veiksnių: lydinio komponentų, storio, aplinkos, kurioje plienas gyvena, ir plieno terminio apdorojimo tipo. Aštuntajame dešimtmetyje labai prastai pagaminti automobiliai pradėjo rodyti paviršiaus rūdis. Visiškai neapdorotas lakštinis plienas gali surūdyti vos per kelerius metus.