• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Anksčiau ar vėliau ratų suvedimą – išvirtimą būtina daryti kiekvienam automobiliui. Tam gali būti įvairių priežasčių: važiuoklės elementų susidėvėjimas, neseniai atliktas vairo sistemos remontas, pakabos remontas, avarijos pasekmės, sezoninis padangų keitimas ir t.t. Ratų suvedimas – išvirtimas tai ratų nustatymo kampai, kurie turi įtakos automobilio judėjimo valdymui ir degalų sunaudojimui. Nuo tinkamai sureguliuoto ratų suvedimo – išvirtimo labai priklauso automobilio padangų naudojimo ilgaamžiškumas.

Kodėl reikia tikrinti ratų suvedimą – išvirtimą ?
Ratų suvedimą – išvirtimą būtina reguliuoti dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, automobilis po ratų suvedimo – išvirtimo geriau laikysis judėjimo trajektorijos tiesiojoje („laikys kelią“), t.y., automobilio netrauks į šalį, jis „geriau klausys vairo“. Antra, automobilį bus lengviau valdyti, taps labiau manevringas ir mažiau linkęs šoniniam slydimui. Trečia, esant teisingiems ratų suvedimo – išvirtimo reguliavimo parametrams, bus mažiau sunaudojama degalų bei didės padangų naudojimo ilgaamžiškumas.

Rekomenduojama tikrinti automobilio ratų suvedimą – išvirtimą:

1.Kas 10-15 tūkstančių kilometrų ridos
2.Po važiuoklės remonto:
• pakeitus vairo traukių antgalius;
• pakeitus rutulines atramas;
• pakeitus švytuoklės šakę;
• pakeitus vairo reduktorių arba vairo pavarą;
• pakeitus pakabos svirtis;
• pakeitus sailentblokus;
• pakeitus spyruokles, statramsčius arba amortizatorius į kitokio tipo (kadangi keičiant tepalinius į dujinius ir atvirkščiai keičiasi automobilio prošvaistė (klirensas), ko pasekoje keičiasi ratų suvedimo – išvirtimo nustatymo kampai.
3. Pakeitus automobilio klirensą (prošvaistę):
a. įdėjus įdėklus ( „namukus“) arba pastorintas gumines tarpines po automobilio spyruoklėmis;
b. Sumontavus trumpesnes arba aukštesnes pakabos spyruokles (būtina pakartotinė patikra po 3-5 tūkstančių kilometrų ridos).
4. Jeigu automobilį „traukia“ į dešinę arba į kairę, ir vairo ratas pakeitė savo poziciją, automobiliui judant tiesiąja.
5. Automobilis blogai važiuoja tiesiąja (“plaukioja, blogai laiko kelią“) arba užmetamas į šalį, kai patenka į kelio duobę arba vėžes.
6. Automobilis blogai valdomas. Reakcijos į vairo rato judesius, labai pavėluotos. Vairo rato judesiai – standūs.
7. Stabdant, automobilį traukia į šalį arba jis pradeda suktis ant slidžios kelio dangos (pirmiausiai – stabdymo sistemos diagnostika).
8. Užvažiavus ant standžios kliūties, susideformavus ratų diskams, pramušus važiuoklę iki atramų (net jei nėra aukščiau pateiktų gedimų požymių, būtina patikrinti stendę).
9. Padidėjęs padangų nusidėvėjimas.
10. Jei automobilio apsisukimo spindulys į kairę ir į dešinę yra skirtingo dydžio, ir Jūs norite jį sulyginti (kartais tai lydima kėbulo arkos kliudymu susuktais ratais).
11. Blogas vairo rato sugrąžinimas į pradinę, tiesią padėtį.
12. Pakeitus žiemines padangas į vasarines (žiemą patenkate į duobes – reguliavimo kampai išsiderina, padangų guma stipriai nesidėvi, kadangi slidu, atėjus pavasariui, pradeda stipriai dėvėtis padangų guma).
13. Sumontavus ant ratlankių naujas padangas, ypač jei automobilį stipriai traukia į šalį.

Automobilio traukimo į šalį nuo tiesiosios priežastys:

• išsiderinęs ratų suvedimas – išvirtimas;
• skirtingas oro slėgis padangose (skirtumas didesnis nei 0,5 atm.)
• skirtingas dešiniųjų ir kairiųjų ratų padangų plotis ir protektorius;
• netolygus padangų nusidėvėjimo laipsnis;
• stabdžių ar rankinio stabdžio trinkelių stabdžio diskų užpleišėjimas;
• pakabos detalių arba kėbulo elementų deformacijos (lonžeronų, skersinės sijos ar porėmio deformacijos);
• sugedę pusašių šarnyrai (retai, bet taip atsitinka);
• sugedęs vairo hidraulinis stiprintuvas (neveikia vienas vožtuvas).
• nevientisas padangos karkasas

Svarbu!
Net jeigu nėra aukščiau išvardintų akivaizdžių požymių, būtina patikrinti ratų suvedimą – išvirtimą vidutiniškai vieną kartą per metus.

Kas tai yra „ratų suvedimas – išvirtimas”?

Visiems žinoma, kad bet koks įsikišimas į automobilio važiuoklę išderina nustatytus ratų suvedimo – išvirtimo kampus ir automobilio elgseną važiuojamojoje dalyje. Ratų suvedimo – išvirtimo parametrai priklauso ir nuo kitų veiksnių – padangų slėgis, padangų nusidėvėjimas, važiuoklės detalių laisvumai ir pan. Siekiant užtikrinti tinkamą automobilio stabilumą ir valdymą priekiniai ratai nustatomi tam tikru kampu kėbulo ir važiuoklės elementų atžvilgiu. Daugelio modelių priekinės pakabos konstrukcija įgalina reguliuoti: suvedimą, išvirtimą ir kasterį.

Suvedimas
Kampas tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos. Labai dažnai kalbama apie suminį dviejų ratų ant vienos ašies suvedimą. Kai kuriuose automobiliuose galima sureguliuoti tiek priekinių, tiek ir galinių ratų suvedimą. Suvedimas – tai atstumas tarp ratų užpakalinių briaunų, minus atstumas tarp priekinių briaunų. Būtent neteisingai sureguliuotas suvedimas yra pagrindinė (bet ne vienintelė) didesnio padangų susidėvėjimo priežastis. Vienas iš pirmųjų neteisingai nustatyto suvedimo požymių yra padangų cypimas posūkyje, važiuojant nedideliu greičiu. Tinkamai sureguliavus suvedimą ir tvarkingai važinėjant, ratų padangų rida viršija 100 000 km, o esant suvedimui 50 mm ir daugiau, padangos susidėvės greičiau nei po 1 000 km. ridos.

Išvirtimas
Tai kampas tarp vertikalės ir automobilio rato sukimosi plokštumos, kuris laikomas neigiamu, jei ratai viršutine puse nukreipti į vidų arba teigiamu, jei – viršutine puse į išorę. Išvirtimas kinta keičiantis automobilio pasvirimui. Vizualiai tai galima pamatyti stebint sunkiuosius sunkvežimius „Tatra“: nepakrautų automobilių galinių ratų išvirtimas yra toks didelis, kad sunkvežimis važiuoja tik išorinių ratų padangomis. Nulinis išvirtimas užtikrina minimalų padangų susidėvėjimą ir atitinkamai padidėja jų tarnavimo laikas. Neigiamas išvirtimas pagerina stabilumą posūkiuose.

Kasteris
Kampas tarp vertikalės ir rato sukimosi išilginėje automobilio plokštumoje ašies projekcijos. Išilginis posvyris užtikrina ratų išsilyginimą priklausantį nuo automobilio greičio. Sportininkai nusistato šį dydį keliais laipsniais didesnį už gamyklos nustatytus parametrus, kas stabilizuoja automobilio judėjimą ir padidina automobilio galimybę važiuoti tiesiąja.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • geometrijos nustatymas
  • išvirtimas
  • ratų suvedimas
Kiti įrašai
Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

Skaityti

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Tas saldus žodis „garantija”

Skaityti

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Skaityti

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Skaityti

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką

Skaityti

Kodėl genda stabdžiai?

Skaityti

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Skaityti

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Skaityti

Geometrija po remonto

Skaityti

Automobiliu susirūpinama, kai šis sugenda arba prieš techninę apžiūrą

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Automobilių remonto atliekos

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Kaip išsirinkti akumuliatoriaus kroviklį

Naudoto automobilio pirkimas

Automobilių akumuliatoriai

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Kaip prižiūrėti valytuvus

PARTNERIO TURINYS

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Industrinės padangos

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

STRAIPSNIAI

Techninė pagalba– būdas kaip apsidrausti nuo nemalonių situacijų kelyje

Hibridiniai automobiliai

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Apsaugos sistemos

Naudotos dalys patvaresnės už naujas kiniškas

Parenkite automobilį artėjantiems šalčiams

Azoto suboksido sistema

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.