Visuomenė kviečiama susipažinti su parengtais „Via Balticos“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo projektais ir teikti jiems pasiūlymus. Gyventojai bus supažindinami su kiekvienu iš keturių ruožų rekonstravimo projektu atskirai ir galės teikti jiems siūlymus.
Projektų pristatymus organizuoja Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybės, pranešė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Viešas susirinkimas dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 72 km iki 79 km rekonstravimo projekto vyks nuotoliniu būdu Marijampolės savivaldybėje gegužės 13 d. 17 val., o Kalvarijos savivaldybėje – gegužės 14 d. 17 val.Minėto ruožo projektiniai pasiūlymai yra paskelbti savivaldybių interneto svetainėse.
Dėl dviejų magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožų – nuo 56 km iki 72 km ir nuo 79 km iki 85 km – viešų susirinkimų laiką savivaldybės paskelbs artimiausiu metu. Viešas susirinkimas dėl minėto kelio ruožo nuo 85 iki 97 km bus paskelbtas vėliau.
Visi suinteresuoti asmenys kviečiami aktyviai dalyvauti projektų svarstymuose ir pasidalinti savo nuomone.
2019 m. pabaigoje, Vyriausybei patvirtinus minėto „Via Balticos“ ruožo rekonstravimo specialųjį planą, pradėtos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai. Planuojama žemės paėmimo procedūras ir viso – apie 40 km – ruožo projektavimą baigti 2022 m. Rangos darbų pradžia numatyta 2022 m., o pabaiga – 2024 m. gruodžio mėn. Šiam projektui įgyvendinti gali prireikti apie 300 mln. eurų.
Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, rekonstruotas „Via Balticos“ ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus. Tai vienas intensyviausių eismo ruožų Lietuvoje. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame 40 km ruože siekia iki 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų iki 50 proc. sudaro krovininis transportas.
Numatyta, kad iki 2030 m. visas „Via Balticos“ kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas taip, kad atitiktų tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.