• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Teisėsaugos prašoma įvertinti kelio tiesimo Trakų rajone aplinkybes

Susisiekimo ministerija kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą ir Generalinę prokuratūrą, prašydama įvertinti galimus įstatymų pažeidimus pernai skiriant finansavimą kelio tiesimui Trakų rajone. Institucijų taip pat prašoma išsiaiškinti, ar nebuvo darytas politinis spaudimas tuometinei Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovybei atlikti neteisėtus veiksmus.

„Atlikus vidaus auditą dėl kelių finansavimo iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano, kyla rimtų abejonių dėl kai kurių praėjusiais metais ministerijos priimtų sprendimų. Daug įrodymų, kad bent dėl vieno objekto – kelio remonto Trakų rajone  – Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovybė patyrė politinį spaudimą imtis galimai neteisėtų veiksmų. Todėl perduodami medžiagą ir kreipdamiesi į teisėsaugos institucijas, prašome įvertinti visas aplinkybes, kad neliktų neatsakytų klausimų“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak ministro, akivaizdu, kad kelių finansavimo sistemai reikia esminių pokyčių. Vieną jų – LAKD pertvarką iš valstybės įmonės į akcinę bendrovę – ministerija ketina Vyriausybei pateikti dar šią savaitę.

Ministerijos kreipimesi teisėsaugos prašoma įvertinti, ar buvęs susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič teisėtai skyrė 366,3 tūkst. eurų finansavimą Trakų rajone esančiam keliui Šklėriai-Aluona I, kurio ilgis kiek daugiau nei 1 km, nors LAKD informavo ministeriją, jog šis kelias neatitinka kelių finansavimo skyrimo iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano aprašo reikalavimų (toliau – Aprašas). Tarnybų taip pat prašoma įvertinti, ar ministerija 2020 m. birželio 30 d. davusi pavedimą LAKD įgyvendinti ministro priimtą įsakymą finansuoti minėtą kelią ir jį įgyvendinti iki 2020 m. lapkričio 30 d., nevertino rizikų, kad projekto nėra galimybių spėti įgyvendinti iki nurodyto laiko.

2020 m. liepos 1 d. LAKD informavo ministeriją, kad tiek susisiekimo ministro įsakymai, kuriais buvo skirtas finansavimas, tiek ir pavedimas juos įgyvendinti, prieštarauja galiojantiems teisės aktams, t. y. neteisėti, ir atsisakė juos vykdyti. Ministras Jaroslav Narkevič netrukus atleido tuometinį LAKD vadovą Vitalijų Andrejevą iš pareigų.

2020 m. rugpjūčio 21 d. LAKD raštu informavo ministeriją, kad pasirašyta viešojo pirkimo sutartis dėl minėto kelio remonto darbų įgyvendinimo.

Generalinės prokuratūros ir Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) taip pat prašoma įvertinti, ar teisėtai ir efektyviai buvo panaudotos skirtos lėšos ne pirmos svarbos minėto Trakų rajono kelio remontui, koks buvo buvusios politinės vadovybės vaidmuo šiame procese bei ar nebuvo daromas spaudimas įgyvendinti buvusio ministro sprendimus dėl minėto kelio finansavimo naujai paskirtam LAKD vadovui Remigijui Lipkevičiui.

STT pernai atlikusi Aprašo antikorupcinį vertinimą nustatė, kad jos nuostatos gali būti interpretuojamos ir taikomos nevienareikšmiškai bei nėra pakankamos aiškiam ir skaidriam lėšų pagal numatytą paskirtį paskirstymui užtikrinti.

Dėl šio kelio ruožo remonto ir jam skirto finansavimo, ministerija šių metų pavasarį atliko vidaus auditą. Jame konstatuota, kad ministro sprendimas skirti finansavimą šiam kelio ruožui priimtas pažeidžiant Aprašo reikalavimus. LAKD neprašė skirti finansavimo šiam projektui, nes jis nebuvo numatytas prioritetinėje žvyrkelių finansavimo eilėje ir iki 2022 m. įmonė neplanavo jo įgyvendinti, be to šis kelias neatitinka apibrėžtos valstybinės reikšmės kelio sąvokos. Šis privažiavimas prie gyvenvietės yra akligatvis, jame nedidelis eismo intensyvumas, jam remontuoti nebuvo gauta paraiškų. Skiriant finansavimą keliui nebuvo parengtas ir patvirtintas techninis projektas ir atlikta jo ekspertizė. Pagal pateiktą darbų grafiką rangovas planavo darbus atlikti tik po 12 mėn. Tačiau esant galimam spaudimui iš buvusios ministerijos vadovybės, rangovas informavo, kad dės visas pastangas kelio statybos darbus atlikti iki 2020 metų pabaigos.

Ministerijos duomenimis, šiuo metu dalis šio kelio darbų dar nebaigta. Iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano projektui skirta 273 tūkst. eurų. Likusi 127 tūkst. Eur suma panaudota iš kito finansavimo šaltinio – Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų – nors šiam projektui nebuvo numatytas finansavimas iš šio šaltinio.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

PVM išlaidos užsienyje

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Kasko draudimas

Paskolos

Iššūkiai ir galimybės gaudant verslo paskolą Lietuvoje po COVID-19

automobilio garsai

Barška, tarška, cypia, girgžda: penki garsai, kuriuos turėtų atpažinti vairuotojai

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

Patarimai dviračių vairuotojams

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų nuoma

Kada keičiamos padangos?

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Vaizdo registratorius

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

STRAIPSNIAI

dideli ratlankiai

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Sureguliuoti ratai tausoja padangas

Saulės jėgainių turime, bet saule varomų automobilių dar teks palaukti

Bendrosios krovinio vežimo nuostatos

Sunkiai pastebimi motociklininkai

Nepaslyskite šlapiame kelyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.