• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Teisėsaugos prašoma įvertinti kelio tiesimo Trakų rajone aplinkybes

Susisiekimo ministerija kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą ir Generalinę prokuratūrą, prašydama įvertinti galimus įstatymų pažeidimus pernai skiriant finansavimą kelio tiesimui Trakų rajone. Institucijų taip pat prašoma išsiaiškinti, ar nebuvo darytas politinis spaudimas tuometinei Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovybei atlikti neteisėtus veiksmus.

„Atlikus vidaus auditą dėl kelių finansavimo iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano, kyla rimtų abejonių dėl kai kurių praėjusiais metais ministerijos priimtų sprendimų. Daug įrodymų, kad bent dėl vieno objekto – kelio remonto Trakų rajone  – Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovybė patyrė politinį spaudimą imtis galimai neteisėtų veiksmų. Todėl perduodami medžiagą ir kreipdamiesi į teisėsaugos institucijas, prašome įvertinti visas aplinkybes, kad neliktų neatsakytų klausimų“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak ministro, akivaizdu, kad kelių finansavimo sistemai reikia esminių pokyčių. Vieną jų – LAKD pertvarką iš valstybės įmonės į akcinę bendrovę – ministerija ketina Vyriausybei pateikti dar šią savaitę.

Ministerijos kreipimesi teisėsaugos prašoma įvertinti, ar buvęs susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič teisėtai skyrė 366,3 tūkst. eurų finansavimą Trakų rajone esančiam keliui Šklėriai-Aluona I, kurio ilgis kiek daugiau nei 1 km, nors LAKD informavo ministeriją, jog šis kelias neatitinka kelių finansavimo skyrimo iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano aprašo reikalavimų (toliau – Aprašas). Tarnybų taip pat prašoma įvertinti, ar ministerija 2020 m. birželio 30 d. davusi pavedimą LAKD įgyvendinti ministro priimtą įsakymą finansuoti minėtą kelią ir jį įgyvendinti iki 2020 m. lapkričio 30 d., nevertino rizikų, kad projekto nėra galimybių spėti įgyvendinti iki nurodyto laiko.

2020 m. liepos 1 d. LAKD informavo ministeriją, kad tiek susisiekimo ministro įsakymai, kuriais buvo skirtas finansavimas, tiek ir pavedimas juos įgyvendinti, prieštarauja galiojantiems teisės aktams, t. y. neteisėti, ir atsisakė juos vykdyti. Ministras Jaroslav Narkevič netrukus atleido tuometinį LAKD vadovą Vitalijų Andrejevą iš pareigų.

2020 m. rugpjūčio 21 d. LAKD raštu informavo ministeriją, kad pasirašyta viešojo pirkimo sutartis dėl minėto kelio remonto darbų įgyvendinimo.

Generalinės prokuratūros ir Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) taip pat prašoma įvertinti, ar teisėtai ir efektyviai buvo panaudotos skirtos lėšos ne pirmos svarbos minėto Trakų rajono kelio remontui, koks buvo buvusios politinės vadovybės vaidmuo šiame procese bei ar nebuvo daromas spaudimas įgyvendinti buvusio ministro sprendimus dėl minėto kelio finansavimo naujai paskirtam LAKD vadovui Remigijui Lipkevičiui.

STT pernai atlikusi Aprašo antikorupcinį vertinimą nustatė, kad jos nuostatos gali būti interpretuojamos ir taikomos nevienareikšmiškai bei nėra pakankamos aiškiam ir skaidriam lėšų pagal numatytą paskirtį paskirstymui užtikrinti.

Dėl šio kelio ruožo remonto ir jam skirto finansavimo, ministerija šių metų pavasarį atliko vidaus auditą. Jame konstatuota, kad ministro sprendimas skirti finansavimą šiam kelio ruožui priimtas pažeidžiant Aprašo reikalavimus. LAKD neprašė skirti finansavimo šiam projektui, nes jis nebuvo numatytas prioritetinėje žvyrkelių finansavimo eilėje ir iki 2022 m. įmonė neplanavo jo įgyvendinti, be to šis kelias neatitinka apibrėžtos valstybinės reikšmės kelio sąvokos. Šis privažiavimas prie gyvenvietės yra akligatvis, jame nedidelis eismo intensyvumas, jam remontuoti nebuvo gauta paraiškų. Skiriant finansavimą keliui nebuvo parengtas ir patvirtintas techninis projektas ir atlikta jo ekspertizė. Pagal pateiktą darbų grafiką rangovas planavo darbus atlikti tik po 12 mėn. Tačiau esant galimam spaudimui iš buvusios ministerijos vadovybės, rangovas informavo, kad dės visas pastangas kelio statybos darbus atlikti iki 2020 metų pabaigos.

Ministerijos duomenimis, šiuo metu dalis šio kelio darbų dar nebaigta. Iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano projektui skirta 273 tūkst. eurų. Likusi 127 tūkst. Eur suma panaudota iš kito finansavimo šaltinio – Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų – nors šiam projektui nebuvo numatytas finansavimas iš šio šaltinio.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

HONDA automobiliai

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

Kasko draudimas

TA atmintinė

Kaip parduoti savo automobilį

Naudoti automobiliai: iš kurios šalies geriausia įsigyti

Kaip prižiūrėti valytuvus

PARTNERIO TURINYS

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Navigacijos (1 dalis)

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

STRAIPSNIAI

Prieš atostogų kelionę – dėmesys automobiliui

Plauti ar neplauti automobilį žiemą?

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Ar „degantis ledas“ – ateities kuras?

Kodėl reikalingas atšvaitas?

Kaip elgtis per pūgą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.