• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Saulės jėgainių turime, bet saule varomų automobilių dar teks palaukti

Nuo 1994 metų pasaulyje gegužės 3 dieną minima Saulės diena. Ji skirta atkreipti dėmesį į saulės energijos galimybes. Lietuvos energetikų instituto (LEI) Atsinaujinančių energijos šaltinių laboratorijos vadovas Mantas Marčiukaitis pripažįsta, kad Saulės dienos energetikai bei šios srities mokslininkai nemini, tačiau nuo pasaulio praktikos populiarinant šios energijos rūšies panaudojimo galimybes stengiasi neatsilikti.

„Kiek žinau, Vilniuje Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija (Linpra) jau buvo suorganizavusi saulės elementais varomų automobiliukų modelių varžybas, po lempomis buvo paruošta speciali trasa, mokiniams buvo duota užduotis pagaminti modeliukus pagal tam tikras taisykles“, – sakė M. Marčiukaitis. Anot mokslininko, moksleivių ekskursijos kviečiamos ir į Lietuvos energetikos institutą, kur yra įrengta saulės demonstracinė įranga – kelių technologijų fotomodeliai.

„Saulės potencialas iš tikrųjų didesnis negu vėjo. Visuose moksliniuose leidiniuose ir pranešimuose skelbiama, kad saulės potencialas iš visų atsinaujinančių energijos šaltinių yra didžiausias, nes vėjo energija gimsta iš saulės. Nors vėjo energijos ištekliai yra mažesni negu saulės, vis tiek saulės, vėjo ir kitų atsinaujinančių išteklių daugybę kartų yra daugiau negu mums reikia. Vienintelė problema yra techninė, kaip tuos išteklius panaudoti, nes jie yra pasiskirstę, nėra koncentruoti kaip iškastinis kuras“, – dėstė M. Marčiukaitis.

Saulės energija visos suvartojamos energijos atžvilgiu Lietuvoje kol kas sudaro vos kelis procentus, bet paskutiniais metais sukrutę saulės elektrinių statytojai brėžia kur kas šviesesnę ateities perspektyvą.

„Saulės elektrinių bumas parodė, kad ši energijos gamybos rūšis gali būti populiari, tereikia tiktai tam tikrų sprendimų valstybiniu lygiu – palankios skatinimo tvarkos. Tačiau aišku, kad tai reikia daryti iš anksto viską apgalvojant, kad nebūtų nuostolių ir netikėtumų, kurie įvyko su mūsų saulės energetika, – sakė LEI mokslininkas. – Kol kas tas procentas
nėra didelis, tačiau jeigu bus įrengtos visos saulės elektrinės, kurios buvo numatytos išdavus leidimus, tas procentas tikrai pakils“.
Saule varomų automobilių dar teks palūkėti

M. Marčiulaitis, paklaustas, kokią ateitį saulės energijos panaudojimui brėžtų Lietuvoje, atsakė, kad saulės ir vėjo energijos išgavimo technologijos ir toliau turėtų populiarėti ir tobulėti. Prie to prisideda ir Lietuvos mokslininkai, nes Lietuvoje veikia saulės elementų gamykla.

„Kalbėti apie konkrečius sprendimus kaip saulės elementų panaudojimas automobiliuose ir kitose transporto priemonėse kol kas anksti. Manyčiau, kad tai tolimesnės ateities dalykas. Kol kas daugiau dėmesio skiriama elektros baterijomis varomiems automobiliams. Pasaulyje tikrai sparčiai tos technologijos populiarėja ir kuo toliau, tuo daugiau sukuriama įvairių transporto priemonių, varomų tiktai saulės elementais. Tai parodė ir neseniai atlikti sklandytuvų ir lėktuvų, kurie gali perskristi didelius atstumus, bandymai“.

Saulės dienos minėjimą sugalvojo tarptautinė saulės energijos bendrovė (ISES-Europe). Apie tokią energijos rūšį ima kalbėti ir dėl aplinkos tausojimo būtinybės. Saulė, vėjas, jūros bangos – puikus energijos šaltinis, kurio žmogus iš tiesų neišnaudoja. Be to, naudojama ši energija nekeičia planetos energetinio balanso, todėl tokios energijos gamyba nekenksminga aplinkai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Automobilis
  • Saule varomi automobiliai
  • saulės energija
Kiti įrašai
Automobilių nuoma Klaipėdoje
Skaityti

Kur rasti geriausią automobilių nuomą Klaipėdoje?

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kaip ilgalaikė automobilių nuoma gali padėti verslui taupyti išlaidas?

Automobilio nuoma užsienyje
Skaityti

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kada verta rinktis ilgalaikę automobilio nuomą verslui?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Skaityti

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Skaityti

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

Skaityti

Kur ieškoti patikimų automobilių nuomotojų Kaune? 

Skaityti

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Skaityti

Automobilių pasirinkimą lemia instinktai

NAUJIENOS

Automobilių entuziastai

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

PATARIMAI

Patarimai atsakingam vairuotojui: kada reikia susirūpinti padangų amžiumi?

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga?

Bandomasis važiavimas

Kaip neišleisti pinigų veltui: svarbiausi aspektai per bandomąjį važiavimą

Automobilių programėlės

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai?

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Kada keičiamos padangos?

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

STRAIPSNIAI

Padangų laikymo sąlygos

Starterių ir generatorių remontas

Rolls-Royce Wraith nustebins prabanga ir galia

dideli ratlankiai

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Pažangi „Continental“ technologija leidžia matyti aklosiose zonose

Toyota dalys

TOYOTA dalys: ką rinktis – originalias ar analogus?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.