• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Siūloma griežtinti vairuotojų sveikatos patikrą Lietuvoje

Lietuvoje vairuotojų sveikata tikrinama simboliškai ir vykdoma kas dešimt metų, per kuriuos gali daug kas pasikeisti. Specialistai kalba, kad šiai sričiai reikėtų skirti daugiau dėmesio, galbūt griežtinti reikalavimus bei tikrinti asmens psichofiziologinius gebėjimus.

Radijo stočiai „Laisvoji banga“ Sveikatos apsaugos ministerijos Bendrosios medicinos pagalbos skyriaus vyriausioji specialistė Genovaitė Paulauskienė sakė, jog vairuotojų sveikatos tikrinimo tikslas nustatyti, ar tikrinamojo asmens sveikatos būklė atitinka minimalias psichikos ir fizinio tinkamumo normas, taikomas asmenims siekiantiems įgyti teisę vairuoti ir vairuojantiems atitinkamos kategorijos motorines transporto priemones.

„Sveikatos tikrinimo reikalavimai nustatyti sveikatos apsaugos ministro įsakymu ir buvo derinti su ES direktyva bei ten numatytais minimaliais reikalavimais vairuotojų sveikatai, todėl, kad visoje ES yra laisvas asmenų judėjimas ir reikalavimai turi būti vienodi“, – sakė G. Paulauskienė. Pašnekovės teigimu, tikslios statistikos, kiek asmenų, siekiančių įgyti teisę vairuoti, neatitinka sveikatos reikalavimų, nėra. Tačiau, anot jos, vairuotojų sveikatos tikrinimo reikalavimų ir tvarkos aprašas numato labai daug galimybių gydytojui, jų konsultacinei komisijai, ar vairuotojų sveikatos tikrinimo komisijai, individualiai nuspręsti su kokiomis išlygomis asmuo gali vairuoti. Pasak G. Paulauskienės, Lietuvoje psichofiziologinių gebėjimų tikrinimo nėra. Atskirai tikrinami fiziniai gebėjimai ir psichinė būklė.

„Yra reikalavimai regėjimui, klausai, vairuotojams, kurie turi judėjimo problemų, tiems, kurie turėjo miokardo infarktą, taip pat taikomi skirtingi reikalavimai tiems vairuotojams, kurie vežioja tik savo šeimą ir kurie dirba kvalifikuotą vairuotojo darbą. Pastariesiems vairuotojams reikalavimai griežtesni ir jų sveikata tikrinama dažniau. Psichofiziologinių gebėjimų tikrinimo reikalavimų nėra ir ES direktyvoje“, – sakė specialistė. Pašnekovės teigimu, tikrinant vairuotojų sveikatą didelis dėmesys skiriamas priklausomybėms nuo alkoholio ar psichotropinių medžiagų.

„Vairuotojų sveikatos tikrinimo tvarkoje nurodoma, kaip reikia elgtis jeigu pasikeitė vairuotojo sveikatos būklė, atsirado polinkis priklausomybei. Jeigu nustatoma, kad dėl sveikatos būklės asmuo negali vairuoti, gydytojas privalo raštu arba el. paštu informuoti savo sveikatos priežiūros įstaigos administraciją, kurios įgaliotas asmuo nedelsdamas el. paštu, o per 5 darbo dienas raštu informuoja policijos komisariatą pagal asmens gyvenamąją vietą“, – kalbėjo G. Paulauskienė. Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis patikino, kad šiuo metu tikrinami vairuotojo psichikos ir elgesio sutrikimai.

„Psichofiziologija yra psichologijos šaka tirianti biologinių savybių vaidmenį nulemiant psichinę veiklą, nuolatinius ir individualius psichologinius skirtumus. Tai būtent ir tiria elgesio sutrikimus, kaip žmogus reaguoja į erdvinį matymą, greičio įvertinimą, loginį mastymą, dėmesio sutelkimą, matomumą tamsoje, judesio koordinaciją ir reakciją. Norėčiau pažymėti, kad visus šiuos dalykus Skandinavijos šalyse, norint įgyti vairuotojo pažymėjimą, priverstinai tikrina gydytojai ir žiūri, ar tos savybės nenukrypsta nuo galiojančių norma. Jeigu nustatoma, kad vairuotojo reakcija yra neadekvačiai ilga, yra sutrikęs jo erdvinis matymas, tokiam vairuotojui paskiriamas gydymas arba draudžiama vairuoti“, – sakė pašnekovas.

Jo teigimu, norint atlikti tokius tyrimus reikalinga speciali įranga bei pačių gydytojų pasirengimas, mat tokius tyrimus atlieka psichologai turintys konkrečia specializaciją.

„Mano nuomone tai yra puikus patikrinimo būdas, nes kiekvienas iš mūsų turime silpnųjų savybių ir kiekvienam naudinga jas žinoti, kad vairuojant būtų galima į tai atkreipti dėmesį. Tokiu būdu galima gauti vertingų patarimų. Neatsitiktinai Vilniaus Gedimino technikos universitete yra sukaupta metodinė medžiaga ir yra atliekami tokie tyrimai, kiekvienas vairuotojas gauna patarimus. Atliekamų tyrimų duomenimis vidutiniškai iš 100 žmonių 3-5 negalėtų vairuoti“, – sakė V. Pumputis. Anot pašnekovo, panašią įrangą turi Klaipėdos bei Šiaulių universitetai, taip pat yra entuziastų, kurie domisi ir atlieka erdvinio matymo testus.

Pasak V. Pumpučio, Lietuvoje vairuojančiam asmeniui, ar norinčiam įgyti tokią teisę, tikrinamas jautrumas šviesai, tamsai, regėjimo aštrumas ir matymo laukas, kontrastinis jautrumas, dvejinimasis, tačiau VGTU laboratorijoje viską ištiriama detaliau ir tai vairuotojams tampa savotišku patarimu, kur yra jų silpnoji vieta ir tai vairuotojui leidžia priimti atitinkamus sprendimus, kurie užtikrintų saugumą keliuose“, – sakė pašnekovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Hibridiniai automobiliai

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

Kaip prižiūrėti valytuvus

10 būdų išvengti streso už vairo

PARTNERIO TURINYS

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Geras autoservisas Vilniuje

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

STRAIPSNIAI

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

automobilio oro filtro keitimas

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

Užvirimas dažant automobilį. Kas tai? Kaip to išvengti

Pažangi „Continental“ technologija leidžia matyti aklosiose zonose

Ar veikia klimato kontrolė?

Padangų svarbiausi parametrai

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.