• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Nuo Naujųjų keičiasi Kelių eismo taisyklės: siekiama daugiau saugumo keliuose, atlaisvinti įvažiavimus į kiemus, patikslinti elektromobilių įkrovimo tvarką

Nuo sausio 1 d. Lietuvoje keičiasi dalis Kelių eismo taisyklių (KET) – keičiama specialiųjų transporto priemonių praleidimo tvarka, detalizuojama pirmumo teisė išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją, nustatomas draudimas statyti automobilius kelio ir išvažiavimo iš kiemo sankirtose, patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje, įtvirtinamas įpareigojimas nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos. 

Nuo sausio 1 d. keičiasi tvarka, kaip praleidžiamos specialiosios transporto priemonės su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais. Važiuojant keliu, kuriame važiuoti viena kryptimi yra dvi ir daugiau eismo juostos, pastebėjus šias specialiąsias transporto priemones, kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės turės trauktis kairėn ir sustoti. Visos kitos transporto priemonės, esančios dešiniau, turės trauktis dešinėn ir taip pat sustoti, taip sudaromas avarinis koridorius specialiosioms transporto priemonėms. Naujoji tvarka leis policijos, greitosios medicinos pagalbos, gaisrinės ar kitų specialiųjų transporto priemonių vairuotojams nelaimės vietą pasiekti greičiau ir taip prisidėti prie gyvybių išsaugojimo.

Patikslinta tvarka dviejose eismo situacijose, kurios susidaro norint įvažiuoti ar išvažiuoti iš bendros greitėjimo ir lėtėjimo juostos. Greitėjimo juosta važiuojantis ir į transporto srautą ketinantis įsilieti (persirikiuoti) vairuotojas privalo duoti kelią transporto srautu važiuojančiai transporto priemonei arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančiai transporto priemonei. Jei greitėjimo juosta važiuojančios transporto priemonės vairuotojas tęsia judėjimą ta pačia eismo juosta tiesiai (iš greitėjimo juostos į lėtėjimo juostą) ir neketina persirikiuoti į gretimą eismo juostą (įsilieti į transporto srautą), tokioje situacijoje kelią turi duoti iš kelio išvažiuojantis ir į lėtėjimo juostą besirikiuojantis transporto priemonės vairuotojas.

Siekiant sudaryti galimybę į kiemus ir kitas teritorijas saugiai ir operatyviai patekti gaisrinėms, policijos, greitosios pagalbos automobiliams ar kitam specialiajam transportui, aptarnaujančiam transportui ir kt., nuo sausio 1 d. nustatomas draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos. Šiuo pakeitimu bus išspręstas daliai vairuotojų kylantis iššūkis, kai paliekamas per siauras įvažiavimas ar išvažiuojant iš tam tikros teritorijos negalima gerai matyti gatve atvažiuojančių kitų transporto priemonių dėl prie įvažiavimo į teritorijas  ir  važiuojamųjų dalių sankirtose statomų automobilių. Pakeitimas taip pat leis užtikrinti tinkamas eismo sąlygas pėstiesiems, dviratininkams, individualių poreikių turintiems asmenims, kuriems skirtą infrastruktūrą blokuoja prie įvažiavimo statomi automobiliai.

Iki šiol vairuotojams kyla neaiškumų šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje, kai vienas vairuotojas apsisuka, o kitas (iš šoninio kelio) suka į dešinę ir jų važiavimo trajektorijos susikerta. Nuo Naujųjų metų įsigaliosiančiais KET pakeitimais įtvirtinta, kad apsisukdamas sankryžoje, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą judantiems eismo dalyviams (pavyzdžiui, į dešinę sukantiems vairuotojams). Taip apibrėžiama aiški pirmumo tvarka, padėsianti išvengti ginčytinų ar avarinių situacijų.

Šiuo metu dalis elektromobilių vairuotojų, įkrovę elektromobilį, iškart jo nepatraukia iš įkrovimo stotelės. Taip mažinamas įkrovimų vietų prieinamumas kitiems elektromobilių vairuotojams. Todėl nuo Naujųjų įtvirtinamas reikalavimas elektromobilio vairuotojams įkrautą transporto priemonę iškart patraukti iš elektromobilio įkrovimo vietos, jei kelio ženklai nenustato kitaip.

Nuo 2022 m. birželio 1 d. įsigalios kiti KET pakeitimai, kuriais  nustatomas naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvė, atsiras dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos raide A arba simboliu A+, numatoma ir kitų smulkesnių pakeitimų.

Išsamiau su KET pakeitimais, įsigaliosiančiais nuo sausio 1 d., galite susipažinti www.sumin.lt/ket

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

PARTNERIO TURINYS

Starterio gedimo požymiai

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Navigacijos (1 dalis)

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

STRAIPSNIAI

Žieminės padangos privalomos

Krateriai dažant automobilį

Atskleistos detalės apie elektrinį Volkswagen e-Up

Kokius automobilius renkasi lietuviai?

Blogą vairavimą lemia genetika?

Oficialus transporto priemonės tinkamumo patvirtinimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.