• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Žemės ūkio valdymo platforma
Žemės ūkio valdymo platforma

Nors žemės ūkis paprastai siejamas su tradicijų laikymusi, modernios technologijos į jį skverbiasi kai kada net greičiau, nei į kitas mūsų gyvenimo sritis. Kol keliuose dar tik laukiame savavaldžių automobilių, laukuose vis dažniau zuja automatizuotai vairuojama technika, kurios tikslumas šiandien jau matuojamas centimetrų tikslumu. Ši technologijų evoliucija prisideda prie smarkiai našesnio ūkininkavimo, o 5G ir kiti modernūs sprendimai čia žada dar platesnes galimybes tvarumui ir efektyvumui gerinti.

„Diskutuodami apie ūkininkavimą, turėtume atsikratyti stereotipų apie sunkų fizinį darbą, purvinus batus bei mūsų senelių jaunystę menančius padargus. Šiandien mobilus ryšys naudojamas didžiojoje dalyje žemės ūkio darbų, pradedant sėja ir baigiant derliaus nuėmimu. Skaitmeninės inovacijos žemdirbystėje darosi nepakeičiamos, kadangi mažina sąnaudas, per tą patį laiką leidžia nudirbti daugiau ar paprasčiausiai apsaugo nuo technikos sugedimo viduryje laukų. 5G bei jautresnės pozicionavimo sistemos visus šiuos privalumus tik dar labiau sustiprins, žemės ūkyje pasiūlydamos didesnį tikslumą ir autonomiją“, – teigia „Telia“ Daiktų interneto padalinio vadovas Remigijus Brasius. 

Tiksliosios žemdirbystės evoliucija

Žemės ūkio skaitmenizacija daug kam gali atrodyti, kaip paskutinių kelerių metų tendencija, tačiau iš tikrųjų šis procesas prasidėjo gerokai anksčiau. Jau daugiau nei dešimtmetį plėtojama tiksliosios žemdirbystės koncepcija ūkininkavimą pavertė preciziška veikla, kurios konkurencingumą šiandien lemia gebėjimas tiksliai valdyti išteklius ir optimizuoti procesus. Vienas svarbiausių šios evoliucijos veiksnių buvo tikslesnės GPS atmainos – DGPS – išpopuliarėjimas.

„DOJUS agro“ Tiksliosios žemdirbystės vadovas Edvinas Navickas akcentuoja, jog DGPS padėjo automatizuoti dažniausiai pasikartojančias žemės ūkio veiklas, kartu užtikrinant geresnę jų atlikimo kokybę ir tikslumą. Tą iliustruoja „John Deere“ sukurta žemės ūkio valdymo platforma, prie kurios, naudojant mobiliuosius tinklus, technika jungiama jau beveik 15 metų. Išnaudojant mobiliojo ryšio ir tikslaus pozicionavimo per DGPS galimybes, žemės ūkio mašinos gali būti užprogramuojamos ir nuotoliniu būdu valdomos, atliekant žemės apdirbimą, sėją, tręšimą, purškimą, kūlimą bei kitus svarbiausius darbus. 

„Naujausias skaitmeninis kombainas „John Deere S7“ turi įdiegtą autonominio valdymo sistemą, kuri virš 20 tonų sveriančią mašiną vairuoja 2,5 cm tikslumu. Papildomai, kombainas aprūpintas vaizdo apdorojimo sistema ir pažangia greičio palaikymo sistema, kuri paremta palydovinėmis „Sentinel-2“ nuotraukomis. Šios technologijos kombainą iš anksto, per ateinančias aštuonias sekundes, informuoja apie jam apdoroti teksiantį derliaus kiekį ir pagal tai parenkami tinkami nustatymai. Tokiu būdu išlaikomas didžiausias darbo našumas ir aukščiausia derliaus nuėmimo kokybė“, – praktišką technologijų panaudojimo pavyzdį pateikia E. Navickas.

Telemetrija prastovų prevencijai

Augant žemės ūkio technikos efektyvumui, jos eksploatacijoje vis didesnį vaidmenį vaidina priežiūra. Reguliarūs aptarnavimo intervalai ne visada gali užkirsti kelią netikėtiems gedimams, todėl ūkininkams kyla rizika ne tik susidurti su brangiu remontu, tačiau ir dėl laiku neatlikto darbo patirti tiesioginius gamybinius nuostolius, kurių suma gali smarkiai viršyti gedimo šalinimo sąmatą. Būtent dėl to nuotolinio stebėjimo, dar kitaip vadinamo telemetrija, sprendimai darosi neatsiejami nuo modernios technikos.

Telemetrinė sąsaja ūkininkams suteikia galimybę realiu laiku stebėti savo mašinų „sveikatą“, automatiškai įspėdama apie netinkamą tam tikrų mazgų veikimą. Turėdami prieigą prie šių duomenų, technikos aptarnavimo centruose dirbantys inžinieriai gali greitai imtis veiksmų, o galėdami atlikti diagnostiką per nuotolį, specialistai dalį su elektroninėmis sistemomis susijusių gedimų gali pašalinti net nenuvykę iki technikos. O jei to padaryti nepavyksta, žinodami visą informaciją apie problemą, meistrai gali tinkamai pasiruošti ir techniką pataisyti atvykę į vietą.

Telemetrija pasitarnauja ne tik žemės ūkio technikos savininkams, bet ir kitiems ja besinaudojantiems asmenims. Kadangi tarp ūkininkų vis labiau populiarėja jiems reikalingų padargų nuoma, telemetrija padeda tiksliau apskaityti jų naudojimą, taupyti kaštus optimizuojant jos darbą ir atidžiai stebėti darbo procesus.

Nenuostabu, kad matančiųjų skaitmenizacijos vertę nuolat daugėja. Šiandien ūkininkai Lietuvoje skaitmeniniu būdu dokumentuoja virš 1,5 mln. hektarų darbo laukuose, o „DOJUS agro“ aptarnauja jau apie 2500 prie „John Deere“ ekosistemos prijungtų žemės ūkio mašinų, kurių penktadalis yra kitų gamintojų technika.

Ateityje – dar didesnis tikslumas

Kalbėdamas apie žemės ūkio inovacijų kryptį, „Telia“ Daiktų interneto padalinio vadovas R. Brasius linkęs išskirti dar didesnį tikslumą pasiekti padedančius sprendimus. Jų pagrindu turėtų tapti tokios technologijos, kaip LitPOS tinklas, kuris veikia priimdamas signalus iš palydovų bei realiu laiku siusdamas pataisas į GPS prietaisus. Tai padeda apskaičiuoti ir eliminuoti GPS palydovų signalo paklaidą, kas ūkininkų technikos tikslumą padidina iki vos 1 cm.

„Nors kol kas didžioji dauguma žemės ūkio įrengimų naudoja geriau išvystytus 2G arba 4G tinklus, į ją pamažu kelią skinasi ir kasmet vis labiau plėtojamas 5G. Ūkininkams 5G ypač patrauklus dėl itin mažo vėlinimo, leidžiančio pasiekti aukštesnį technikos autonomijos lygį. Nuotolinis įrengimų valdymas be jokio uždelsimo panaikina poreikį žmonėms fiziškai prižiūrėti technikos darbą laukuose, taip žymiai padidinant darbo našumą. Be to, penktos kartos tinklo technologijos suteikia galimybę integruoti pažangesnius daiktų interneto (IoT) jutiklius, kurie realiu laiku perduoda duomenis apie pasėlių būklę, leisdamos technikai savarankiškai priimti sprendimus dėl tolimesnių veiksmų“, – aiškina R. Brasius.

Anot „DOJUS agro“ atstovo E. Navicko, didesnis tikslumas žemės ūkyje yra ne tik technologinis laimėjimas, bet ir praktinė būtinybė, siekiant didinti veiklos efektyvumą bei dar labiau sumažinti sąnaudas. Kai technika gali veikti centimetrais matuojamu tikslumu, ji pajėgi didžiausiu efektyvumu sėti, kiekvieną augalą nupurkšti idealiai jam subalansuotu trąšų kiekiu ir robotizuoti technikos valdymą. 

Be didesnio derliaus tai reiškia ir geresnę produkcijos kokybę bei mažesnį poveikį aplinkai. Tikslioji žemdirbystė mažina trąšų, herbicidų ir kitų cheminių medžiagų naudojimą, taupo vandens išteklius bei prisideda prie mažesnių technikos kuro sąnaudų ir geresnio žemės ploto išnaudojimo pasėlių auginimui.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

Blogas kvapas

PARTNERIO TURINYS

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Kemperių remontas Vilniuje

Automobilinis šaldytuvas

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

STRAIPSNIAI

Kodėl naudinga išregistruoti nebenaudojamą automobilį

Saulės jėgainių turime, bet saule varomų automobilių dar teks palaukti

Kuro filtrai

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Pokyčiai, aktualūs vairuotojams, norintiems susigrąžinti prarastą teisę vairuoti

dideli ratlankiai

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Kai švenčiama netoli automobilių

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.