• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kaune paaiškėjo pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ titulą

Praėjusį šeštadienį Kaune, vairavimo mokyklos „ARV-Auto“ autodrome su slidžiomis dangomis, vyko pirmasis konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2019“ atrankos etapas. 64 dalyviai varžėsi dėl 8 kelialapių į finalines konkurso varžybas Šiauliuose paskutinį rugsėjo sekmadienį: jie turėjo spręsti teorines užduotis, vairuoti „Suzuki“ automobilius slalomo trasose, o dar vienam modeliui – pakeisti salono filtrą.

Teorinėje rungtyje geriausias – jaunas vairuotojas

Su visomis užduotimis dalyviai susitvarkė, tačiau kai kurios jų pakišo koją ne vienam vairuotojui. Tradicinė teorijos rungtis šįkart buvo kitokia nei dalyviai yra įpratę: jų laukė 10 uždarų klausimų su 5 atsakymų variantais, iš kurių teisingas tik 1, ir 10 atvirų klausimų be jokių suflerių. Visus juos išspręsti vairuotojai turėjo 20 minučių.

Kai kurie klausimai buvo lengvas riešutėlis bene kiekvienam dalyviui, tačiau bene trečdalis neteisingai atsakė į klausimą, koks yra minimalus leistinas padangų protektoriaus gylis Lietuvoje lapkričio 15 d. Gal dėl jaudulio, gal dėl elementaraus nežinojimo buvo tokių, kurie į atsakymų lapą rašė variantus nuo 1,6 iki 4 milimetrų, tačiau tikrasis atsakymas yra vienintelis – 3 mm.

Keliuose klausimuose atsakymą reikėjo suregzti žiūrint į nuotrauką. Pavyzdžiui, ne visi atpažino 2018 m. Europos ralikroso čempioną Roką Baciušką – buvo tokių, kurie jį sumaišė su Fernando Alonso, Linu Ramoška, Robertu Kupčiku, Jonu Gelžiniu ir daug kitų žmonių. Nedaugelis žinojo, koks yra sugedusio katalizatoriaus simbolis – pamatę jo nuotrauką, dalis dalyvių spėjo apie DPF filtro gedimą, perkaitusį variklį ar kitas problemas.

Geriausiai šioje rungtyje pasirodė 6 klaidas padaręs vairuotojas, teises gavęs tik 2018 m. – Andrius Varpiotas. Vėliau savo pranašumą jis įrodė ir važiavimo rungtyse su „Suzuki Swift“ bei „Suzuki Vitara“ automobiliais – tapo geriausiu tarp visų jaunų vairuotojų ir užėmė 3 vietą bendroje įskaitoje.

„Nesitikėjau nugalėti. Nesu tas, kuris labai gerai vertintų savo galimybes. Kelyje savo sugebėjimais pasitikiu, tačiau šios varžybos – ne tas pats. Patirtis čia dalyvauti labai gera, į slidžių dangų autodromą užsukti tikrai verta visiems, ypač tokiems pradedantiesiems kaip aš – pasipraktikuoti, išbandyti savo jėgas ant šlapių dangų prieš žiemą“, – savo įspūdžius pasakojo A. Varpiotas.

Etapo nugalėtojas į finalą keliauja trečią kartą

Susumavus teorijos etape pasiektus rezultatus su praktinio važiavimo pasiekimais, etapo Kaune nugalėtoju buvo pripažintas ketvirtą kartą konkurse dalyvaujantis Miroslav Račkovski. Grigiškėse gyvenantis vyras į finalą patenka jau trečią kartą.

„Tokiame konkurse reikia patirties – tai padeda išvengti smulkių klaidų, kurios galiausiai turi didelę įtaką rezultatui. Važiavimo rungtys geros, tačiau jose turi būti labai atsargus – negali važiuoti greitai, kai esi nesusipažinęs su automobiliu. Tačiau rungtys ant slidžių paviršių – labai geras būdas patikrinti, kaip žmogus jaučia automobilį“, – kalbėjo M. Račkovski.

Vyras juokavo, jog finale jo tikslas – nelikti paskutiniam. Konkurencija ten didesnė, rungčių spektras – kur kas platesnis, tad užimti aukštą vietą jis nesitiki.

Kartu su juo Kauno atrankos etape į finalą pateko jau minėtas A. Varpiotas, Gintaras Sabataitis, Deimantas Pečiulis, Darius Puidokas, Laura Pliaugienė ir Gintaras Kušleika.

Šis etapas sulaukė ir lenktynininkų dėmesio – pasivaržyti atvyko ir ralio varžybų trasose dažnai matomi Aras Kalėda bei Edvinas Bieliauskas. Pastarajam liko per plauką nuo patekimo į viso konkurso finalą – atrankos etape užėmė 7 vietą.

Keitė filtrą automobiliui

Tradiciškai konkurse organizuojama ir papildoma moterų įskaita, čia nugalėjo ir jau ne pirmą kartą į finalą keliauja L. Pliaugienė.

„Prieš kiekvieną rungtį bandau su savo smegenimis susikalbėti. Kartais tai pavyksta, kartais ne – būna, kad jaudulys paima viršų. O kai sėdi prie vairo, jau viskas eina sava eiga. Finalui iš anksto pasiruošti neįmanoma, jeigu tu studijuosi vien eismo taisykles – nieko nelaimėsi, iš to labai mažai klausimų būna. Tiesiog atvažiuoti, dalyvauji ir turi norėti nugalėti“, – sužinojusi atrankos etapo rezultatus ir faktą, jog dar kartą keliaus į finalą, sakė L. Pliaugienė.

Pirmą kartą konkurse organizuojama „Blue Print Geriausio techniko“ įskaita – atrankos etapuose vairuotojai varžosi, kuris greičiau pakeis tam tikrą „Suzuki Vitara“ automobilio detalę. Šįkart dalyviams teko atsirinkti teisingą „Blue Print“ salono filtrą iš kelių padėtų ir jį pakeisti.

Geriausiai šioje rungtyje pasirodė Gintaras Kušleika, sugebėjęs viską nuo A iki Z padaryti mažiau nei per pusantros minutės.

„Aš manau, kad geras vairuotojas turi šiek tiek nusimanyti apie savo automobilį. Techninės žinios praverčia – šiais laikais visi turime privilegiją sugedus automobiliui išsikviesti techninę pagalbą, tačiau bendrą supratimą ir žinias reikia turėti. Šioje rungtyje man pravertė žinios – savo automobiliui keisti filtrą teko ne vieną karą, tad ir čia numaniau, ką reikia daryti“, – pasakojo G. Kušleika.

Tai buvo pirmasis iš keturių „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ konkurso atrankos etapų. Visi jie vyksta saugaus vairavimo autodromuose su slidžiomis dangomis, tačiau Kaune esantis autodromas – vienintelis, įrengtas privačia iniciatyva ir priklausantis vairavimo mokyklai, o ne valstybinei mokymo įstaigai.

Antrasis „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ atrankos etapas rugsėjo 14 d. vyks Klaipėdoje, trečiasis – rugsėjo 21 d. Panevėžyje, ketvirtasis – rugsėjo 28 d. Šiauliuose.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Motociklo vairavimo kursai. Patarimai ir praktika. Video

HONDA automobiliai

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

PARTNERIO TURINYS

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Automobilių kabliai

Stogo skersiniai

STRAIPSNIAI

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas

Sugedusio automobilio posūkio remontas

Azoto suboksido sistema

Audi pristato „raumeningą“ hečbeką S3 Sportback

„Opel Ampera“ atrinkta į „Europos metų automobilis 2012“ finalininkus

Stabdžių sistema

Vandens pagrindu pagaminti dažai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.