• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

Net jei alkoholio kiekis kraujyje neviršija leistinos normos, vairuoti ryte, po vakarėlio, kol jaučiami pagirių simptomai, yra keturis kartus pavojingiau nei įprastomis aplinkybėmis.

Kaip rašoma išplatintame pranešime, tyrimas parodė, kad vakare šventę vairuotojai iš ryto jausdami pagirių simptomus, keturis kartus dažniau viršijo greitį vidutiniškai 16 km per valandą. Vairavo nenuspėjamai ir neatsargiai – keturis kartus dažniau gatvėse atliko netikėtus manevrus bei darė kitus eismo taisyklių pažeidimus, tokius kaip dvigubai dažniau nesustojo prie raudonos šviesos ar „Stop“ ženklo. Be to, pagiringų vairuotojų reakcija buvo sulėtėjusi – jie kelis kartus lėčiau priėmė sprendimus kelyje.

Tyrimas buvo atliekamas Brunelio universiteto specialiame vairavimo simuliatoriuje. Fokus grupėse dalyvavo 11 jaunų vairuotojų, turinčių panašų vairavimo stažą. Vairavimo testai, imituojant rytinę kelionę į darbą, buvo atliekami 8–10 val. ryte. Naktį prieš eksperimentą priklausomai nuo kūno masės visi tyrimo dalyviai buvo suvartoję nuo 4 iki 7 alkoholio vienetų ir miegoję vidutiniškai 6 –7 val.

Šis pagirių efektas nustatytas stebint vairuojančius žmones, kurių kraujyje alkoholis neviršijo leistinos normos. Mūsų šalyje leistina alkoholio norma vairuotojo kraujyje – 0,4 promilės.

Lietuvoje beveik kas aštuntas eismo įvykis sukeliamas neblaivių asmenų. Ši statistika būtų dar skausmingesnė, jei į ją būtų įtraukti įvykiai, sukelti nuo pagirių kenčiančių vairuotojų.

Tyrimo duomenimis, pagrindiniai pagirių simptomai, lemiantys neatidų elgesį gatvėse, – bendras kūno nuovargis, silpnumas, troškulys, galvos ir raumenų skausmas, pykinimas, vėmimas, miego trūkumas, sumažėjęs dėmesys bei koncentracija. Šiuos simptomus sukelia organizmo dehidratacija, žemas cukraus kiekis kraujyje ir miego stygius.

„Vairuotojai turėtų įsidėmėti, kad pražūtinga vairuoti ne tik išgėrus, bet ir ryte po šventės, kol dar jaučiamos pagirios. Artėjant ilgiesiems savaitgaliams, kai itin pagausėja skaudžių avarijų, tai prisiminti labai svarbu. Taip pat svarbu nenumoti ranka į paprastus patarimus, pavyzdžiui, vakare pavartojus alkoholio nebandyti sutaupyti ryte ir, įvertinus savo būklę, verčiau rinktis taksi paslaugas ar važiuoti visuomeniniu transportu nei vairuoti pačiam“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorius Vaidotas Krencius.

Tyrimas buvo atliktas draudimo grupės RSA, kuriai priklauso „Lietuvos draudimas“, užsakymu Brunelio universitete, esančiame Jungtinėje Karalystėje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • pagirios
  • vairavimas pagiringam
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

Akcizo mokesčio susigrąžinimas

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

8 būdai, kaip išdžiovinti šlapią automobilį ne garaže

Ką daryti, kad automobilis žiemą „nepasigautų gripo“?

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Kemperių remontas Vilniuje

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Industrinės padangos

GPS meistras pataria

STRAIPSNIAI

Dažniausios sunkvežimių gedimų kelyje priežastys

Vairavimo per lietų ypatumai

Karščiausi patarimai: 31 klausimas apie šaltį ir automobilį

Kur ieškoti patikimų automobilių nuomotojų Kaune? 

Automobiliuose per trejus metus turės atsirasti įranga, automatiškai pranešanti apie avarijas

10 būtiniausių daiktų, kurie turėtų būti Jūsų automobilyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.