• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Karščio spąstai vairuotojams: temperatūrai pakilus aukščiau 24 laipsnių, padaugėja eismo įvykių

Tropinių karščių banga veikia vairuotojų savijautą, todėl tokiu laikotarpiu keliuose pastebimai padaugėja smulkių eismo įvykių. Draudikai pastebi, kad dėl didelio karščio eismo įvykių pagausėja net ir įprastose situacijose bei gerai pažįstamuose maršrutuose, todėl perspėja rūpintis savo savijauta ir neprarasti atidumo.

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad oro temperatūrai užtenka viršyti 24 °C ribą ir smulkių eismo įvykių skaičius išauga dešimtadaliu, tačiau karščiui dar labiau kylant, avarijų pagausėja jau penktadaliu.

„Šių metų birželį, oro temperatūrai svyruojant 24-27 °C ribose, BTA fiksavo 11 proc. daugiau eismo įvykių už įprastą vidurkį. Tuo tarpu temperatūrai viršijus 27 °C ribą, avarijų skaičius įprastą vidurkį lenkė net 21 proc. Eismo įvykių kiekis neabejotinai koreliuoja su karščiu. Optimaliausia vairuotojams oro temperatūra yra 19-24 °C. Didesni karščiai veikia savijautą – vairuotojai ima sunkiau koncentruoti dėmesį, sulėtėja reakcija ir klysta net įprastose situacijose. Deja, bet neretai linkstama savo savijautos nesureikšminti arba net ir ignoruoti“ – teigia A. Žiukelis.

Kuo karščiau, tuo blogiau

Įvairios studijos rodo, kad karštis ir eismo įvykiai tarpusavyje yra susiję: kuo temperatūra aukštesnė, tuo nesusipratimų kelyje daugiau. Situaciją dar labiau komplikuoja, jei pats vairuotojas jaučiasi nekaip.

„Priežasčių prastesnei savijautai toli ieškoti nereikia. Ją gali lemti karščio paaštrintos jau turimos sveikatos problemos, nuovargis ir neišsimiegojimas, nepakankamas skysčių vartojimas. Kita dalis faktorių yra išoriniai, kuomet sėdama į saulės prikaitintą automobilį, jame tinkamai neveikia kondicionierius arba pasidaromas skersvėjis ir važiuojant karštas lauko oras į vairuotoją pučia iš visų pusių. Perkaitimas sukelia panašią į lengvą apsvaigimą būseną, todėl ir jaučiamasi, ir reakcijos panašios tarsi išgėrus alkoholio“, – sako „Gintarinės vaistinės“ vaistininkė Inga Pociulienė.

Jei automobilis buvo ilgesniam laikui paliktas saulėkaitoje ir yra prikaitęs, rekomenduojama bent jau pravėdinti jį atidarant priešingose pusėse esančias dureles. Čia verta prisiminti, kad prietaisų skydelio rodoma temperatūra neatitinka esančios salone, nes temperatūros jutiklis pritvirtintas automobilio išorėje. Jei svaigsta galva, jaučiamasi silpnai, pykina ar juntami bet kokie kiti neįprasti simptomai, tokių karščių metu geriau pačiam nevairuoti.

„Įlipus į karštos saulės atokaitoje visą dieną paliktą automobilį, pojūtis panašus tarsi atsidūrus pakūrentoje pirtelėje. Todėl rekomenduojama, jei tik įmanoma, automobilį visai dienai statyti tokioje vietoje, kur išvažiavimo metu bus pavėsis – net jei atvykus ryte būtent ten šviečia saulė“, – sako draudimo bendrovės ekspertas A. Žiukelis.

Sunkiai paaiškinami įvykiai

Draudikai pastebi, kad per tropinius karščius klystama elementariausiose situacijose: įvažiuojant į kiemus ar išvažiuojant iš jų, darant posūkius, važiuojant atbulomis, parkuojant automobilį, nepastebima, kad artėja kitos transporto priemonės ir paskubama manevruoti. Pasak A. Žiukelio, karščių metu dažniau fiksuojami ir keistesni įvykiai, kai dėl nepaaiškinamų priežasčių ignoruojamas raudonas šviesoforo signalas ar pirmumo ženklai.

„Tai lemia ne tik karštis, bet ir ypatingai kaitri, ryški saulė, kuri gali lengvai apakinti ir tiesiogiai, ir per atspindžius ant stiklų, veidrodėlių. Jokiu būdu negalima važiuoti „aklai“ – jei spiginant saulei vairuotojas trumpam yra apakinamas, būtina iškart įjungti avarinius ženklus ir saugiai sustoti šalikelėje. Viena iš efektyviausių išeičių yra dėvėti akinius nuo saulės, neskubėti ir įsitikinti, kad judėti yra tikrai saugu“, – primena draudimo ekspertas.

Didesnio atidumo reikia ir šalia perėjų ar tose vietose, kur pėstieji linkę sutrumpinti kelią ir kirsti važiuojamąją dalį neleistinoje vietoje. Laikantis karštiems orams pėsčiųjų pastabumas bei koncentracija taip pat sumažėja.

Pasak A. Žiukelio, jei patikrinti ir sklandžiai veikia stabdžiai, pakaba, vairo mechanizmas – net ir rizikingose situacijose jie padeda vairuotojui sureaguoti daug greičiau ir padidina šansus išvengti eismo įvykio.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Pustuštis kuro bakas kenkia

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Stabdymo įgūdžius būtina tobulinti

Kondicionieriaus priežiūra

Automobilių supirkimas Klaipėdoje

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

PARTNERIO TURINYS

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

STRAIPSNIAI

Dėmių sudarymas

Ką privalu žinoti artėjant vasarinių padangų sezonui?

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliams?

Mercedes-Benz A45 AMG – galingiausias serijinės gamybos hečbekas

„Sušalusį” automobilį vis dėlto galima užvesti

Oro filtrai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.