Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) priėmė svarbų sprendimą, aktualų visiems
automobilininkams, kuriems šiuo metu artėja vizito į privalomosios techninės apžiūros stotį
terminas. Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič, ieškodamas būdų, kaip karantino metu
minimizuoti socialinių kontaktų skaičių ir su tuo susijusias galimas rizikas, paragino LTSA
specialistus peržiūrėti techninės apžiūros vertinimo kriterijus ir bent laikinai sutrumpinti „didelių
trūkumų“ sąrašą.
Siekiant karantino metu sumažinti nebūtinų apsilankymų techninės apžiūros stotyse skaičių, nutarta
privalomosios techninės apžiūros metu nevertinti kaip „didelio trūkumo“ keleto dalykų, neturinčių
didelio neigiamo poveikio eismo saugumui ir aplinkai. Visų pirma tai liečia žibintus, atšvaitus ir kai
kurią elektros įrangą. Dėl nešviečiančių apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų lempučių,
karantino metu nereikės grįžti į TA stotį pakartotinei patikrai automobilio savininkui ar valdytojui
įsipareigojus nedelsiant šias problemas pašalinti. Išimtis neliečia tik artimosios šviesos žibintų,
priekinių rūko žibintų ir pagrindinių stabdymo signalo žibintų lempučių.
Taip pat nutarta laikinai „dideliu trūkumu“ nelaikyti ir automobilyje įrengtos priekabos kištukinio
lizdo būklės, jei ji kelia abejonių dėl funkcionalumo ir efektyvumo, tačiau automobilis techninei
apžiūrai teikiamas be priekabos.
Dar viena išimtis susijusi su akumuliatorių baterija: jei ji tinkamai nepritvirtinta, tačiau TA
kontrolieriaus manymu nekelia trumpojo jungimo pavojaus, karantino metu grįžti pakartotinei
patikrai nebus reikalaujama.
Jau anksčiau yra skelbta, kad pandemijos metu bus toleruojamas ir transporto priemonės
eksploatavimas su dygliuotomis padangomis po balandžio 10 d. Techninės apžiūros stotyse šiuo
metu taip pat į padangų sezoniškumą nebus kreipiama dėmesio.
Iki „nedidelio trūkumo“ nutarta šiuo metu perkvalifikuoti situaciją, kai transporto priemonėse,
kuriose įrengta maitinimo dujomis (SND, SGD) sistema, tačiau tai nėra nustatyta tvarka
įregistruota. LTSA rekomenduoja tai techninės apžiūros rezultatų ataskaitos skiltyje, bet atitinkamą
įrašą registracijos liudijime padaryti pasibaigus karantino laikotarpiui.
Asociacija „Transeksta“ savo ruožtu atkreipia dėmesį, kad visi techniniai reikalavimai itin detaliai
išvardinti atitinkamose europinėse direktyvose, kurių nuostatos be jokių išlygų yra perkeltos į
nacionalinius teisės aktus. T. y. techninės apžiūros kontrolieriai neturi net teorinių galimybių
patikros metu fiksuojamų kai kurių transporto priemonės trūkumų laikyti „smulkmenomis“, nes taip
pažeistų įstatymus.