„Aklųjų ir silpnaregių“ vardu kauniečiams geriau žinomoje Taikos ir Savanorių prospektų sankirtoje nuo šiol eismas vyksta sklandžiau. Eismo juostų skaičius šioje transporto arterijoje išaugo iki keturių, įrengus papildomą, skirtą kairiajam posūkiui. Ir tai ne vienintelis pokytis, laukiantis Taikos prospekto šiais metais: kitame ilgiausios Kauno gatvės gale jau pradedami kapitaliniai atnaujinimo darbai.
Pasiteisinęs sprendimas
Viena judriausių Kauno mieste vadinamoji „Aklųjų ir silpnaregių“ sankryža nuo šiol bus dar pralaidesnė transporto srautams. Atsisakius priešingas eismo puses skyrusios žaliosios juostos, jos sąskaita išplėsta erdvė automobiliams: dabar iš Taikos prospekto kairėn į Savanorių pr. galima sukti iš dviejų eismo juostų – trečiosios ir ketvirtosios.
Analogiškas pokytis prieš kelerius metus buvo įdiegtas priešingoje sankryžos pusėje – Tvirtovės alėjos ir Savanorių pr. sankirtoje. Tąkart įrengus papildomą juostą naujovė pasiteisino – sankryžos pralaidumas padidėjo 25 procentais.
„Neabejojame, kad ir šįkart paprastas bei nebrangus sprendimas leis vairuotojams dar sklandžiau įveikti vieną judriausių Kauno sankryžų“, – sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pasak jo, prieš kelerius metus Jonavos gatvėje, Raudondvario plente, ties vadinamąja Muravos sankryža ir kitur įrengtos papildomos eismo juostos prisidėjo ženkliai sumažinant transporto spūstis.
Ne vienintelis pokytis
Pagerėjęs sankryžos laidumas – ne vienintelis pokytis, kurio šiemet sulauks Taikos prospektas. Intensyviu eismu pasižyminti miesto arterija šiuo metu pradedama rekonstruoti. Kelininkai iki metų pabaigos užsimoję iš pagrindų atnaujinti daugiau kaip 4 kilometrų ilgio atkarpą tarp Ateities plento ir Pramonės prospekto. Likusią dalį iki Savanorių prospekto numatyta kapitališkai sutvarkyti kitąmet.
„Tai vienas pagrindinių įvažiavimų į miestą, todėl ši gatvė turi ne tik tarnauti miestiečiams, bet ir atlikti reprezentacine funkciją. Atlikus tyrimus paaiškėjo, jog dalis Taikos prospekto pagrindų – apverktinos būklės. Juos būtinai sutvirtinsime, kad gatvė tarnautų kaip įmanoma ilgiau. Pirmiausia frezuosime seną dangą, tuomet ten, kur reikia, įrengsime pagrindus, o vėliau bus paklotas pirmasis asfalto sluoksnis“, – darbų eiliškumą dėstė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalaniškis.
Greta važiuojamosios dalies atnaujinimo vaizdas pasikeis ir ties šaligatviais. Čia bus įrengti bendri pėstiesiems ir dviratininkams skirti takai.
Pasiruošimas kitąmet startuojančiam antrajam Taikos prospekto rekonstrukcijos etapui prasidėjo jau dabar. Taikos prospekto atkarpoje tarp J. Basanavičiaus g. ir Savanorių pr. bus atnaujintos požeminės komunikacijos – šiluminė trasa ir vandentiekis. Šiuos darbus planuojama užbaigti iki vasaros pabaigos.
Pasak A. Pakalniškio, turbūt nėra geresnio laiko žemės kasimo darbams nei dabar, kuomet eismo srautai dėl paskelbto karantino mieste drastiškai sumažėję.
Veiksmas – visame mieste
Taikos prospekte verdantys darbai – tik dalis visame mieste vykstančio infrastruktūros atnaujinimo proceso. Miesto tvarkdariai remontuoja Žemaičių, Karo ligoninės, J. Basanavičiaus, Ukmergės gatvių šaligatvius. Darbai neužilgo prasidės ir Raudondvario plento gale: ties prekybos centru „Maxima“ bus įrengtas mišrus dviračių ir pėsčiųjų šaligatvis.
Kelininkai toliau darbuojasi Griškabūdžio, Gurguolių, Dūkšto, Tyrulių, Kanalo, Naujadvario, Pagirėnų, Kalvarijos gatvėse bei Baranausko gatvės atkarpoje nuo Radvilėnų plento iki Taikos prospekto. Atliekami J. Petruičio ir J. Čapliko gatvių rekonstrukcijos darbai.
Laisvės alėjoje dėliojami paskutiniai taškai baigiant pagrindinės miesto pėsčiųjų gatvės rekonstrukciją. Jos prieigose, Kęstučio gatvėje, pradedami paruošiamieji kapitalinio remonto darbai.
Gyventojų patogumui remontuojami įvažiavimai į Kovo 11-osios g., Taikos pr., Šiaurės pr. Ukmergės g. stovinčių daugiabučių kiemus.
Nesustojo ir dviračių eismo tvarkymo darbai – greitai bus užbaigtas Panerių g. dviračių takas.