• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018 – Dominykas Danys

Sekmadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome vyko konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ kulminacija – finalas. Įveikę daugiau nei tūkstantį internetu besiregistravusių žmonių bei per du šimtus į tris atrankos etapus susirinkusių žmonių, saulėtą rugsėjo sekmadienį į Šiaulių autodromą atvyko 23 geriausieji.

Įveikęs 8 vairavimo ir teorijos rungtis, geriausiu Lietuvos vairuotoju pripažintas Dominykas Danys. Jis finale surinko 166 taškus ir 15-a aplenkė antroje vietoje likusį Benediktą Bočkų. Trečias su 145 taškais liko Kęstutis Pukas, ketvirtas liko Tomas Benetis (143), penktas Deimintas Valiūnas (139), o šeštas – Edgaras Latiškevičius.

Geriausios Lietuvos vairuotojos titulą iškovojo Solveiga Dambrauskaitė, o geriausio jauno vairuotojo, turinčio iki 2 metų stažą – Jokūbas Dargis. Pastaroji įskaita konkurse organizuojama pirmą kartą, o Solveigai tai jau antrasis geriausios vairuotojos titulas.

„Vairavimo rungtyse jaučiuosi stipriausiai, tačiau čia ne viskas šiandien pavyko. Gerai pavyko reakcijos testas, tačiau nejaučiau vidutinio greičio. Visur stengiausi nepridaryti klaidų ir bendras rezultatas rodo, kad tai padaryti pavyko“, – sakė garbingą titulą iškovojęs vilnietis D. Danys, kuriam tai jau antrasis toks laimėjimas. Pirmą kartą geriausiu Lietuvos vairuotoju jis tapo 2014-aisiais. Jis, be gausybės renginio partnerių apdovanojimų, iškovojo įspūdingą prizą – startą 2019 m. „Press ralyje“ su paketu „viskas įskaičiuota“. D. Daniui bus suteiktas „Suzuki“ automobilis, apmokėtas ralio startinis mokestis, degalai bei suteiktas profesionalus šturmanas.

Įvairios teorinės rungtys

Viso vairuotojams reikėjo įveikti 8 rungtis: 4 važiavimo ir 4 teorijos. Pirmoji teorinė užduotis buvo 10 klausimų apie automobilius testas. Ši užduotis itin sudėtinga – reikėjo pademonstruoti ne tik žinias, bet ir sumanumą, o kai kuriems dalyviams pravertė įvairiuose protmūšiuose įgyta patirtis. Pavyzdžiui, reikėjo iš keturių variantų pasirinkti, koks automobilis turi būti įrašytas po „Fiat Uno“, „Mazda2“ ir „Tesla Model 3“ modelių. Teisingas atsakymas – „Audi Quattro“, nes visų modelių pavadinimuose yra skaičiai 1, 2 bei 3, o „Quattro“ reiškia keturis. Geriausias rezultatas šioje rungtyje buvo tik 7 teisingi atsakymai, o daugelis dalyvių atsakė į 2-4.

Kita teorijos rungtis – „Blue Print“ detalių atpažinimas. Kiekviename atrankos etape vairuotojai bandė atpažinti 7-9 įvairių automobilių komponentų detales – vairo, tepimo sistemų ir pakabos. Finale jie turėjo atrinkti visas trijų etapų detales.

Trečioje teorijos dalyje buvo tikrinamas vairuotojų gebėjimas atpažinti įvairius skysčius. Į identiškas talpas buvo įpiltas aušinimo skystis, variklio alyva, dyzelinas, žieminis stiklų ploviklis, „Volfas Engelman“ nealkoholinis alus, kava ir kiti – iš viso 10. Visi vairuotojai pagal kvapą ir skysčio konsistenciją nuspėjo, kur įpiltas alus ir kur – langų plovimo skystis, daugelis neklydo įvardydami kavą. Tačiau beveik keturi iš penkių dalyvių padarė vieną klaidą, kuri jiems patiems vėliau skambėjo keistai – „Neste“ iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą NEXBTL dyzeliną palaikė vandeniu. Daugiau nei pusė dalyvių galvojo, kad bespalvis ir nestiprų kvapą turintis dyzelinas yra iš kiekviename name esančio čiaupo tekantis skystis. Puikiai čia pasirodė merginos, o S. Dambrauskaitė aplenkė visus – net 9 iš 10 skysčių ji įvardijo teisingai.

Paskutinėje teorinėje dalyje buvo tikrinama vairuotojų reakcija. Matydami skirtingas spalvas ir girdėdami garsą, jie turėjo per kuo trumpesnį laiką priimti tinkamą sprendimą – paspausti tam tikrą mygtuką. Šis iššūkis daugeliui pasirodė itin sudėtingas, o geriausiai čia pasirodė D. Danys.

Nuo bekelės iki vidutinio greičio

Praktinio važiavimo rungtys – taip pat keturios, o pati pirmoji – išbandymas „SsangYong Rexton“ automobiliu bekelėje. Dalyviams buvo paruošta speciali bekelės trasa, kurią reikėjo įveikti kuo tiksliau ir techniškiau, o kiekvieną judesį vertino greta sėdėjęs teisėjas. Ne visiems dalyviams sekėsi susidraugauti su sudėtinga pažliugusia trasa – kartą net prireikė traktoriaus, kad šis ištemptų įstrigusį visureigį.

„Suzuki Vitara“ automobiliui buvo parengta nesudėtinga slalomo trasa, kurią reikėjo įveikti du kartus. Pirmąjį – rašant SMS žinutę, antrąjį – važiuojant normaliai, abi rankas laikant ant vairo. Konkurso dalyviai turėjo puikią progą įsitikinti, jog trukdžiai kelyje mažina koncentraciją ir vairuoti su telefonu rankoje labai sudėtinga. Ši užduotis tarsi atrankos etapuose buvusių užduočių pratęsimas – ja siekiama parodyti, jog bet kokie su vairavimu nesusiję veiksmai trikdo ir neturi nieko bendro su eismo saugumu. Tai leidžia vairuotojams geriau suvokti tokių trukdymų kainą ir galbūt sudrausminti taip besielgiančius pažįstamus žmones.

Trečioji praktinė užduotis – sudėtingas slalomas ant slidžių paviršių „Suzuki Swift“ automobiliu. Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Vytautas Šakėnas vairuotojams parengė išbandymų maratoną, kurį įveikė toli gražu ne kiekvienas. Čia reikėjo ir manevruoti tarp pilonų, ir įvažiuoti atbulomis į ant slidžių dangų esantį garažą, ir atlikti daugybę kitų vairavimo meistriškumą atskleidžiančių manevrų. Geriausiai čia pasirodė K. Pukas.

Paskutinėje vairavimo užduotyje dalyviams reikėjo palaikyti nustatytą 35 km/val. greitį, kai automobilio spidometras – uždengtas. Šia užduotimi buvo tikrinama, kaip vairuotojai gali laikytis numatyti savo greitį nematydami spidometro. Daugelis su šia užduotimi susidorojo puikiai, o Laura Pliaugienė pademonstravo išskirtinį tikslumą: kelių kilometrų distancijoje nuklydo vos 0,3 km/val.

Viso „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2018“ konkurse dalyvavo per 1000 žmonių, o į tris atrankos etapus Klaipėdos, Panevėžio bei Šiaulių autodromuose atvyko virš 200.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Kai nuo sekundžių ir jūsų elgesio priklauso kito gyvybė: ką daryti pastebėjus nuo kelio nuvažiavusį automobilį?

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai?

automobilio garsai

Barška, tarška, cypia, girgžda: penki garsai, kuriuos turėtų atpažinti vairuotojai

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

Kasko draudimas

PARTNERIO TURINYS

Geras autoservisas Vilniuje

Starterio gedimo požymiai

Stogo skersiniai

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

STRAIPSNIAI

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Policijos pareigūnų teisės ir vairuotojų pareigos

„Goodyear“ patarimai: kaip pasiruošti žiemos sezonui

Laukiantiems 918 Spyder

Sugedusių amortizatorių pasekmės

Nesuskubusieji pasikeisti padangų rizikuoja dvigubai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.